Yakamoto Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Skriver en xml til disk vha. XmlDocument.Save() og av en eller annen grunn legger denne til noen usynlige tegn helt i starten av filen, rett før xml header. Har prøvd å skrive ut vha av StreamWriter, Textwriter og alle har samme problem også om jeg gjør det "manuelt" med riktig text encoding, med Textwriter.Write() o.l.. Noen som vet hvordan jeg kan enten fjerne de etter at de er skrevet, eller enda bedre ungå at de kommer med i første omgang. Begynner å gå litt tom for ideer om hvordan dette skal løses. Lenke til kommentar
Yakamoto Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 Det var utf-8 BOM sak. Så neida Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Du kan hindre streamwriter i å skrive BOM, men eneste programmet jeg vet om som sliter med BOM er PHP. Lenke til kommentar
Yakamoto Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Dette var det importdelen til sql anywhere 10 som slet med. Synes det er merkelig å få feil på det her, og trodde det var en standard. Men samme det, funker med ANSI også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå