Gå til innhold

Film: Vår

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nå har jeg komponert og produsert stemningsmusikk til en liten film som noen venner har laget. Jeg tok opp vårlyder (fuglekvitter, vann, barn som leker, rasling i busker osv), blikkfløyte, elfiolin, vokal og brukte det som lydeffekter. Ellers brukte jeg diverse synther/pads i FL Studio og stålstrengsgitar til det litt mer musikalske.

http://www.youtube.com/watch?v=pajrbRZI6Dk

Mer info for interesserte:

Dette er et lite samarbeidsprosjekt mellom film/foto- og musikklinja på Voss Folkehøgskule. To flinke gutter i film/foto-klassen fikk en dag på å lage filmen. De brukte et speilreflekskamera (Canon EOS 500D) med filmfunksjon og skikkelig objektiv for å få god kontroll over fokusering og dybdeskarphet. Jeg brukte FL Studio 9 som opptaksprogram/sequencer. Hovedsaklig VSTiene Nexus, Wollo Fmera og Beepmap ble brukt til pads og ymse flytende lyder. En Zoom H2-opptaker ble brukt til å ta opp fløyte, gitar og vårlyder.

Endret av Iver_j
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg syntes musikken var behagelig. Stilig med timingen i forhold til vanndråpen :)

Når det gjelder filmen så var det litt for mye fokusspill og "vingling" med kamera for min smak.. Man jobber liksom mer med å fatte hva man ser på, enn å nyte selve bildene i filmen.

Men det er jo bare min mening. Antar at dette har med personlige preferanser å gjøre :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for tilbakemeldingen =) Jeg er stort sett enig med kritikken.

Man jobber liksom mer med å fatte hva man ser på, enn å nyte selve bildene i filmen.
Du har et poeng. Men jeg fikk vite av en av de som laget filmen at det var meningen at fokus og kamera skulle være litt urolig.. Så jeg vet ikke ^^ Er kanskje litt min feil at musikken er rolig mens filmen er urolig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...