iver56 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Hei Nå har jeg komponert og produsert stemningsmusikk til en liten film som noen venner har laget. Jeg tok opp vårlyder (fuglekvitter, vann, barn som leker, rasling i busker osv), blikkfløyte, elfiolin, vokal og brukte det som lydeffekter. Ellers brukte jeg diverse synther/pads i FL Studio og stålstrengsgitar til det litt mer musikalske. http://www.youtube.com/watch?v=pajrbRZI6Dk Mer info for interesserte: Dette er et lite samarbeidsprosjekt mellom film/foto- og musikklinja på Voss Folkehøgskule. To flinke gutter i film/foto-klassen fikk en dag på å lage filmen. De brukte et speilreflekskamera (Canon EOS 500D) med filmfunksjon og skikkelig objektiv for å få god kontroll over fokusering og dybdeskarphet. Jeg brukte FL Studio 9 som opptaksprogram/sequencer. Hovedsaklig VSTiene Nexus, Wollo Fmera og Beepmap ble brukt til pads og ymse flytende lyder. En Zoom H2-opptaker ble brukt til å ta opp fløyte, gitar og vårlyder. Endret 17. mai 2010 av Iver_j Lenke til kommentar
reminett Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Hei! Jeg syntes musikken var behagelig. Stilig med timingen i forhold til vanndråpen Når det gjelder filmen så var det litt for mye fokusspill og "vingling" med kamera for min smak.. Man jobber liksom mer med å fatte hva man ser på, enn å nyte selve bildene i filmen. Men det er jo bare min mening. Antar at dette har med personlige preferanser å gjøre Lenke til kommentar
iver56 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Takk for tilbakemeldingen =) Jeg er stort sett enig med kritikken. Man jobber liksom mer med å fatte hva man ser på, enn å nyte selve bildene i filmen.Du har et poeng. Men jeg fikk vite av en av de som laget filmen at det var meningen at fokus og kamera skulle være litt urolig.. Så jeg vet ikke ^^ Er kanskje litt min feil at musikken er rolig mens filmen er urolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå