Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes C-klasse 180

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra biler.

Har ikke hatt C-klasse men har hatt noen E-klasser fra 88 og oppover.

Solide biler, og lett å skru på. Pluss at de er MYE finere enn mange andre biler i den tiden.

Ser liksom nyere ut enn den er.

Og så har du god komfort.

Lenke til kommentar

Overhodet ingen dum bil å gå for. Hvertfall ikek om du kjøper en som er blitt eid av en voksen eller helst en gamling.

Ulempen er vel at mercedes normalt sett har høye delepriser og verkstedpriser.

De er visst heller ikke så gode på vinterføre har jeg fått høre av en venn som eier en C180.

Ganske tunge bak, så når de først slipper (bakhjulsdrift) så er de svært vanskelig å hente inn igjen.

Bortsett fra dette er det en fin bil selv om mange av dem er kjipe inni med misbruk av treværk over alt.

Hvis du kjører den litt forsiktig er det helt sikkert en bil som du vil være fornøyd med en lang stund.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det vel en fordel om bilen er baktung så den ikke spinner med en gang. Men ellers er jeg enig, når det først glipper kan det fort bære rett i grøfta/fjellveggen (snakker av erfaring).

Rust er visstnok det største problemet på disse bilene. For øvrig hørtes det ut som et bra kjøp.

Endret av djlord
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vanskelig å komme med konkrete råd uten noe mer spesifikt. Går du for manuelt gir eller automat? Tysk/svensk/japansk? Skal bilen brukes mye på vinteren? Er kjøreegenskaper eller driftssikkerhet viktigst?

Bilen må være manuell. Det må være en bil som ser litt fin ut. Under 55 000 kr. Det som står først på lista mi er en mercedes som har manuell gir. Men det er veldig vanskelig å finne bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

BMW 3-serie kanskje? C-klassen er litt kjedelig, og Audi A4 er visstnok ikke særlig driftsikker.

Lenke til kommentar

Audi A4 1.8t er å anbefale. Men det er ofte en del ting som ryker på dem, men om du er 18 og handy med verktøy er det jo en fin bil å øve seg å skru på.. :)

C-klasse er sikkert den mest behagelige cruisebilen for pengene, men trekk for dyre deler og RUST. Rust overalt. På nesten alle bilene.

3-serie er digg å kjøre, fin og tight.men man kan lett bli forvekslet med våre nye landsmenn i en sånn en.

Men for all del, det er lov å være kreativ også.. en kompis av meg solgte akkurat en Chrysler Voyager med 3.5l v6 for 30 000kr. Cruise, elektriske seter, enorm plass og alt mulig. Ikke røyk en eneste del på den de 6 mnd han hadde den heller.. men den var som å kjøre et slagskip :D

Lenke til kommentar
Ulempen er vel at mercedes normalt sett har høye delepriser og verkstedpriser.

Ikke helt riktig. Er vel helst de dyrere klassene som har høye dele- og verkstedpriser.

På de litt mer vanlige modellene, er nok prisene på et normalt nivå.

De er visst heller ikke så gode på vinterføre har jeg fått høre av en venn som eier en C180.

Ganske tunge bak, så når de først slipper (bakhjulsdrift) så er de svært vanskelig å hente inn igjen.

Ikke helt enig her heller. Kjører selv en SLK, og den er litt for lett bak, men den funker greit om vintern alikevel. Bare jeg unngår de værste og mest isete bakkene :) Mer tyngde bak, og det slipper sjeldent.

Men ellers er jeg enig. Gode, solide biler, som omtrent går evig. Det viktigste er vel å unngå rust.

Lenke til kommentar

Prisene på deler til C-klasse er helt normale, og i tillegg man har mange alternative leverandører.

Generelt sett så tror jeg de fleste bilimportører har senket avansen sin på slitedeler for å kunne konkurrere med de "uoriginale" kjedene som Meca, Mekonomen etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...