Gå til innhold

Må jeg reparere windows etter virusangrep?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Suspicious.ADH viruset på maskinen min. Jeg kjørte søk med Norton og dette programmet fjernet det, men jeg har problemer med å få installert nye programmer på pc-en. Jeg får en feilmelding der det står at programmene som jeg prøver å installere ikke er gyldige win32 program. Jeg får også problemer med nedlastning av filer. Disse blir først avbrutt, men når jeg klikker på ikonet starter nedlastingen igjen men jeg klarer ikke å få åpnet filen.

Kan dette ordnes ved f.eks å reparere Windows ved hjelp av installasjons-cd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omtrent all software relaterte problemer kan løses ved å installere Windows på nytt. Dette er dog oftest unødvendig og blir karaktisert som den enkle og feige veien ut av PC fanatikere.

Når det gjelder "ikke gyldig win32 program" problemet kan du først forsøke følgende:

¤ Rensk maskinen for temp og skrotfiler (Anbefaler CCleaner)

¤ Søk og fjern ugyldige registerfiler (Anbefaler CCleaner)

¤ Trykk Windows tasten +R på ditt tastatur og kjør kommandoen: sfc/scannow

¤ Trykk Windows tasten +R på ditt tastatur og kjør kommandoen: regsvr32 / i SHELL32.DLL

Se også denne nettsiden: http://www.computerhope.com/issues/ch000726.htm

PS: Vedlagt er link til Portable versjonen av CCleaner, slik at du ikke trenger å installere programmet.

http://www.piriform.com/ccleaner/builds

PPS: Du trenger ikke slette nettleserhistorikk, selv om jeg vil anbefale du gjør det.

Anbefalt er at du setter hake i alle rutene under fanene Windows og programmer, untatt Wipe free space. Samt fjerne haken fra: Bare slett midlertidig filer som er eldre enn 24 timer som du finner under Valg > Avansert. For litt mer sikker og effektiv "rengjøring" kan du også sette CCleaner til sikker filsletting, dette gjøres under Valg > Innstillinger.

3473324_Snap_2010.05.17_23.10.50_001.jpg 3473325_Snap_2010.05.17_23.10.55_002.jpg 3473326_Snap_2010.05.17_23.11.29_003.jpg 3473327_Snap_2010.05.17_23.11.48_004.jpg 3473328_Snap_2010.05.17_23.12.07_005.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...