lillerubin Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har søkt høyskole til høsten, og siden jeg er alenemor og trenger barnehageplass søkte jeg om tidlig opptak. Hadde 1 poeng for lite til å bli med, så jeg må vente til hovedopptaket. Er 99% sikker på at jeg kommer inn der. Men hvordan gjør jeg det nå? Jeg MÅ ha banrehageplass... Skal studiene bare gå i vasken nå da Det blir utrolig til stress å bare ha en mnd på seg til å fikse alt med NAV, finne leilighet som passer oss, og finne barnehage/verste fall dagmamma... Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg har søkt høyskole til høsten, og siden jeg er alenemor og trenger barnehageplass søkte jeg om tidlig opptak. Hadde 1 poeng for lite til å bli med, så jeg må vente til hovedopptaket. Er 99% sikker på at jeg kommer inn der. Men hvordan gjør jeg det nå? Jeg MÅ ha banrehageplass... Skal studiene bare gå i vasken nå da Det blir utrolig til stress å bare ha en mnd på seg til å fikse alt med NAV, finne leilighet som passer oss, og finne barnehage/verste fall dagmamma... Veldig mange høyskoler har barnehageplasser. Går ut i fra at du har sjekket det tilbudet? Er forrsten mange fine "familie hybler" tilknyttet en del skoler, så ikke sikkert du må koble inn NAV i det heletatt-der ttttttaaaaaarrrrrr vvvvveeeeelllll tttttiiiiiinnnnggggggg ttttttttiiiiiiidddddd???? og du er kanskje ikke på plass til skolestart. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 For å få tidlig opptak må du være i øvre gruppe av de som søkte opptak året før. Så lenge søkertallene holder seg stabile har du med andre ord plass. Lenke til kommentar
lillerubin Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 For å få tidlig opptak må du være i øvre gruppe av de som søkte opptak året før. Så lenge søkertallene holder seg stabile har du med andre ord plass. ja er veldig sikker på å få plass. færre søkere i år enn i fjor, og de har også økt antallet studieplasser. bare så bittert at jeg ikke søkte på bhg FØR fristen, for nå fikk jeg vite at jeg bare kan si fra meg plassen hvis jeg ikke kommer inn. ifølge en eller annen person ved HINT som jeg sendte mail til og spurte, skulle jeg vente til jeg fikk svar fra skolen (altså tidlig svar 18 mai) og søke ETTER dette dersom jeg kom inn. forsto det som om man enten fikk ja eller nei på tidlig svar, og at man ikke kunne bli sendt til hovedopptaket. så hun villedet meg litt da, hadde det ikke vært for henne, hadde jeg sikkert hatt barnehageplass nå! alenemødre er jo ganske høyt prioritert. Lenke til kommentar
lillerubin Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg har søkt høyskole til høsten, og siden jeg er alenemor og trenger barnehageplass søkte jeg om tidlig opptak. Hadde 1 poeng for lite til å bli med, så jeg må vente til hovedopptaket. Er 99% sikker på at jeg kommer inn der. Men hvordan gjør jeg det nå? Jeg MÅ ha banrehageplass... Skal studiene bare gå i vasken nå da Det blir utrolig til stress å bare ha en mnd på seg til å fikse alt med NAV, finne leilighet som passer oss, og finne barnehage/verste fall dagmamma... Veldig mange høyskoler har barnehageplasser. Går ut i fra at du har sjekket det tilbudet? Er forrsten mange fine "familie hybler" tilknyttet en del skoler, så ikke sikkert du må koble inn NAV i det heletatt-der ttttttaaaaaarrrrrr vvvvveeeeelllll tttttiiiiiinnnnggggggg ttttttttiiiiiiidddddd???? og du er kanskje ikke på plass til skolestart. ja de har studentbhg, men skulle jo uansett søkt tidligere og sagt ifra meg plassen dersom jeg ikke kom inn, men shit au, har søkt nå. finnes ikke studentboliger beregnet på familier der. bare små leiligheter, så må nok finne noe på det private leiemarkedet. ordner seg sikkert. NAV må jeg nok gjennom uansett, da det er de som gir meg penger. vet ikke hvordan det er når man flytter til nytt fylke jeg... må jeg søke på ALT på nytt, eller kan de bare flytte meg over. er fryktelig mange stønader... hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå