NorthWest Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Noen som har kunnskaper om Huldra 10? Har fått tak i en overgangskabel som jeg kobler mp3-spiller på. Denne kobler jeg så på Huldraen via tape-inngangen. Problemet er at jeg må skru volumet opp på full styrke for å høre musikken. Samme gjelder når jeg kobler opp via AUX-inngangen. Når jeg da av og til glemmer å skru ned igjen før jeg svitcher til radiodelen, vekker jeg hele nabolaget! Hva skyldes dette, og er det noe jeg kan gjøre for å eliminere prpblemet? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Kanskje du sender signalet inn i UTgangene. Uansett er det helt normalt at inngangsvelgerne på disse er helt elendige. Det løses ved å skru opp radioen og spraye kontaktspray inn i alle bryterne, for så å trykke alle knappene inn og ut noen ganger. Har du ikke kontaktspray kan man også bruke WD40 eller 5-56. Det kan selvfølgelig også hende at loddingene til kontaktene bakpå radioen er løse, noe som heller ikke er spesielt uvanlig. Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Har fått et tips om at det kan være så enkelt som å skru opp volumet på mp3-spilleren! DEN tanken har aldri slått meg! Skal prøve neste gang jeg er på hytta, og håper den enkle løsningen er den beste! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Det spørs jo hvordan du kobler. F.eks iPod har to tilkoblingsmuligheter, enten minijack til ørepropper eller spesialkontakt i bunnen. Nivået på minijack er justerbart med volumkontroll, men er uansett ganske lavt. Med dockingstasjon får man ut linjenivå, det er et vesentlig sterkere signal, og er ikke avhengig av volumkontroll på iPod. Dette gjelder generellt for tilkobling av iPod til stereoanlegg. Problemet har ingenting med Huldra'en å gjøre. Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Det enkle er ofte det beste ja. Når mp3-spilleren (forøvrig en enkel Creative-sak) ble skrudd på max volum, ordnet det seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå