Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Etter å ha redigert sudo nano /etc/samba/smb.conf har jeg alltid brukt sudo /etc/init.d/samba reload/(restart), men etter jeg oppgraderte til 10.04 går ikke dette mere. Etter å ha googla litt skjønner jeg at dette er fjernet, men har ikke kommet opp med noen 'korrekt' måte å restarte samba i 10.04. Fant noen forskjellige løsninger som jeg tror virket, men hva er den korrekte måten nå? Hva gjør dere som er litt mere drevne en en fersking. Endret 17. mai 2010 av Slettet-XEFPLz0r Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Tja, Google hadde svaret hvis jeg ikke tar feil. sudo /etc/init.d/smbd restart eller sudo service smbd restart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Tja, Google hadde svaret hvis jeg ikke tar feil. sudo /etc/init.d/smbd restart eller sudo service smbd restart Prøvde hrukin@Marbella:~$ sudo /etc/init.d/smbd restart Rather than invoking init scripts through /etc/init.d, use the service(8) utility, e.g. service smbd restart Since the script you are attempting to invoke has been converted to an Upstart job, you may also use the restart(8) utility, e.g. restart smbd smbd start/running, process 2143 Så ser ut til korrekt er enten service smbd restart eller restart smbd Takker Lenke til kommentar
HawP Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Det skal ikke være nødvendig å restarte Samba etter endring av smb.conf, siden Samba selv skal oppdage at den er endret og lese den på nytt. Men det er antakelig ikke gjort i samme øyeblikk som du lagrer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå