Gå til innhold

Hva ville Norge vært uten fremmedinnvandring?

Anbefalte innlegg

Jeg antar du sikter til europeiske amerikanere og engelskmenn? Disse inngås ikke under 'fremmedinnvandrere' i min bok.

Da er dog din bok subjektiv vridd og meget feil, alt av ikke-norske kulturer er fremmedartet.

Selvølgelig er min mening om hva som er 'fremmed' subjektiv. Påstår du at din er fullstendig objektiv? Engelskmenn og nordmenn har hatt nære forhold og kulturvekslinger i langt over tusen år. Vi er godt kjent med hverandre og har mange likheter, langt ifra fremmede, mener jeg.

Selv så vil matretter, musikksjangere, varer og tjenester skape et tomrom som vil være vanskelig å fylleigjen.

Matretter? Chicken curry og kebab, som allerede er nevnt. Musikksjangre? Hvilke musikksjangere har fremmedinnvandrere innført i det norske samfunnet?

Varer? Hvilke varer tilfører fremmedinnvandrere det norske samfunnet som vi ikke importerer fra andre land? Hvilke tjenester? Vaskehjelp, kebabsalg og prostitusjon?

Og ikke minst enkeltpersoner som gjør sin innsats for fellesskapet ;)

Javisst, det finnes enkeltpersoner med bakgrunn fra fremmedinnvandring som gjør en over middels god innsats for felleskapet. Disse er dog tallmessig ekstremt underlegne de fremmedinnvandrerene som gjør en under middels god innsats for felleskapet.

Endret av 793
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg godt. Jeg misliker sterkt å se mitt hjemland miste sin kultur, særegenhet, sitt folkeslag, velferd, sikkerhet og frihet, noe som i stor grad skyldes ikke-vestlig innvandring. Jeg misliker også å se mine landsmenn lure sitt eget sinn og kaste ifra seg all logisk tankegang når de forsøker å overbevise seg selv og andre om at dette er noe de faktisk ønsker for seg selv og sitt land.

Den overstående uttalelsen innbyr dessverre ikke like mye til debatt.

Endret av 793
Lenke til kommentar

Så hvilken kultur mener du vi mister? Vi har mer kultur enn før, men jeg kan ikke helt se at "tradisjonell norsk kultur" (hva nå enn det skulle være) er så mye mindre aktuell i dag enn for tredve år siden. Og jeg tror ærlig talt vi har mistet vel så mye kultur etter krigen frem til 70-tallet som i tiden etter, til kulturelle impulser fra andre land, språklig sett har jo engelsk vært ganske ufin mot det norske skriftspråket og talespråket..

Bare en tanke. :)

Lenke til kommentar

Musikksjangre? Hvilke musikksjangere har fremmedinnvandrere innført i det norske samfunnet?

Kan ta en musikksjanger, men dog siden du anser vestlige land som ikke-fremmede så kan du bare hoppe over hva jeg skriver nå..

Rock er sammensmelting av hovedsaklig to musikksjangere:

- country som har sin forgjenger fra folkesanger i USA.

- Blues som stammer fra de afroamerikanske slavene i USA

Hvor og når hører rock hjemme i Norge? uten innvandring og emigrering på verdensbasis så ville man aldri ha møt andre kulturer som har medført kunnskaps bytte. uten et møte med Kina har foreksempel Europa aldri hat kompas, krutt og ikke minst ville Europa aldri ha lært seg boktrykkerkunsten.

Et møte med andre kulturer er så naturlig som det går ant å bli, om man faktisk gidder å bla opp i en historiebok vil man trekke paralleller uten større problemer, for uten fremmedmøter på verdensbasis tør jeg ikke å tenke på hvilket steinaldersamfunn vi har levd i!

Men dog så tror jeg du bare feier bort denne realiteten og ignorerer helt og holdelig hva jeg har sagt..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk viktige kilder på god gammel norsk kultur mens det enda er mulig. Ta deg tid til lengre samtaler med eldre folk. Du vil fort innse at ikke alt av tapt norsk kultur er negativt.

Mye av det de beskriver er helt bak mål. Mye negativt henger igjen. Det var ikke bedre før, selv om det fins enkelte idag som gjerne skulle ønske at negre og andre mørkhudete personer var et så sjeldent syn at de ble turnert rundt og vist fram for penger.

Lenke til kommentar

Før vi fant oljen var Norge pretty much 100% norskt. Så etter det fant vi oljen, og vi ble steinrike.

Så kom det ivrige arbeidere fra _Europa/Øst-Europa_ som bidro positivt til samfunnet, med oljen så slapp vi naivt inn alt for store mengder med ikke-vestlige innvandrere. Mennesker var svært kritiske til innvandringen, og ville helst ha de ut, men fra starten på innvandringsfasen til idag har mye forandret seg.

Det som før var rasjonell kritisk tenking om IKKE-VESTLIGE innvandrere er idag rasisme.

En nasjonalstat som består av kun et folkeslag var før et ideal, idag er det rasisme, kun hvis det er et opprinnelig hvitt europeisk land...

Det er mange forferdelige ting som skjer i verden, men det betyr ikke at vi må slippe inn annenhver Ali, Hassan og Megembe i landet vårt.

De fleste mener at ALLE folkeslag bør ha rett på en egen nasjonalstat, men tydeligvis gjelder dette ikke for hvite nasjoner, vi skal ta imot innvandrere og mate de, gi de husly, og sørge for at de er lykkelige, uten at de gir noe tilbake.

Om 100 år vil de fleste afrikanske land fortsatt være 95%+ afrikanske, de fleste asiatiske land vil være 99% asiatiske, arabiske land vil fortsatt være arabiske, mens Europa vil derimot være I BESTE FALL 50% europeisk (hvitt).

Vi er også en egen rase, vi har like mye rett på å ha våre egne land som andre folkeslag.

Masseinnvandringen ødelegger Europa, og med tiden også Norge. I den norske skolen er det mange norske barn som blir mobbet av ikke-vestlige innvandrerbarn, både første og andregenerasjons. Innvandrerne suger penger ut av staten som blodigler, de biter seg hardt fast og slipper ikke taket, de vil først slippe taket når det ikke er mer blod å suge ut (om 100-200år kanskje).

Det er gang på gang vitenskapelig bevist at afrikanere har en gjennomsnittlig lavere IQ enn andre raser, dette høres politisk ukorrekt ut, men hva hvis det er sant? Alle er fortsatt individer og kan utvikle en ekstremt høy/lav IQ uansett rase, men GJENNOMSNITTLIG er afrikanere på en 85'er. Igjen skal det nevnes at alle er individer og kan bli født med en høy IQ uansett rase/kjønn, men gjennomsnittlig er det en forskjell, det er bare fakta.

Det finnes ingen politisk korrekt måte å stenge Norge for innvandring, men likevel er det nødvendig, det som frustrerer meg er hvordan alle barn blir indoktrinert til å tro at alle raser er like, og til og med at det ikke finnes raser. Dette er ikke vitenskapelig begrunnet, men heller politisk, og politikk har INGENTING å gjøre i vitenskapen tbh.

Jeg er ikke nazist, jeg vil bare at Norge skal ha ballz nok til å si stopp før det er for seint... aaawsh skriver seint på kvelden, kunne skrevet en hel bok om dette.

Innvandrere som allerede er i Norge kan man ikke gjøre så mye med, vi kan sende ut alle som begår lovbrudd, og vi kan klare å renske ut de ~20-30.000 ulovlige innvandrerne her.

Igjen: Med innvandrere mener jeg ikke-vestlige, dvs. arabere og afrikanere, jeg har ingenting imot asiater ettersom de er oftest mer tilpasset livet i et moderne samfunn.

Hele dagens ungdom blir bare fordummet til tusen av media, skole, foreldre, organisasjoner (sos-rasisme), all "naga-rap"en på MTV og The Voice, unger som kler seg som respektløse, voldelige, agressive kriminelle afroamerikanske trygdemottakere for å framstå som tøffe... dagens kultur ødelegger en god del...

Jeg er ikke medlem i Vigrid eller lignende, jeg hater vigrid for å bringe inn norrøn religion osv, de er bare idioter.

Finnes det ingen grupper/organisasjoner i Norge som er imot innvandring for fornuftige grunner? :p

Alle anti-innvandringsorganisasjoner driter seg jo heilt ut og har noen litt ubegrunnede ekstreme meninger (jødehat, religion, nazisme etc).

Vil virkelig ha et politisk parti som kan formidle på en fornuftig måte hvorfor vi bør forbli en nasjonalstat og bevare vårt homogene samfunn. Et parti som kan forklare budskapet på en like logisk måte som Richard Dawkins forklarer atheisme.

Hvis du tror at alle raser er like smarte, still deg selv disse spørsmålene:

Hva har afrikanere funnet opp?

Hva har asiater funnet opp?

Hva har europeere funnet opp?

Hvordan hadde afrikanske land vært idag hvis Europa ikke hadde kolonisert og fucket det til? Ville de ha hatt teknologi? Ville de ha oppfunnet biler, motorbåter, maskiner?

http://debatt.sol.no/content/jeg-hater-norge-0 , blir sint av å bare lese gjennom helvettet gutten går gjennom.

Endret av angrywhitedude
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville savnet mye tror jeg..på musikkfronten Karpe Diem, Madcon, vinner av X-factor Chand. Vinner av dansefeber Adil. Vinner av norske talenter Quick. Filmer som Tomme Tønner og Izzat. Melafestivalen i Oslo om sommeren. Mye av underholdningen i Norge er det "innvandrere" som står bak.

I gata ville jeg savnet kebab, og all pakistansk, indisk og kinesisk mat. Hadde vært kjedelig å spise potetmos med saus hver eneste dag. Drosjene i Oslo er det nesten bare utlendinger som eier. Det samme kan man si om stillinger i t-bane, buss og trikk. Samfunnsmessig har vi godt av å ha ulikheter for da kan man få bedre forståelse av andre mennesker enn kun oss selv.. for alle har vel hørt: Forandringer fryder..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ville savnet mye tror jeg..på musikkfronten Karpe Diem, Madcon, vinner av X-factor Chand. Vinner av dansefeber Adil. Vinner av norske talenter Quick. Filmer som Tomme Tønner og Izzat. Melafestivalen i Oslo om sommeren. Mye av underholdningen i Norge er det "innvandrere" som står bak.

I gata ville jeg savnet kebab, og all pakistansk, indisk og kinesisk mat. Hadde vært kjedelig å spise potetmos med saus hver eneste dag. Drosjene i Oslo er det nesten bare utlendinger som eier. Det samme kan man si om stillinger i t-bane, buss og trikk. Samfunnsmessig har vi godt av å ha ulikheter for da kan man få bedre forståelse av andre mennesker enn kun oss selv.. for alle har vel hørt: Forandringer fryder..

At disse "artistene" blir promotert i media er det en grunn til, nemlig at det finnes de som har investert i det norske folks undergang.

Btw, å kalle Madcon et bidrag er et hån, du må huske på at dette er landet som klekte ut Grieg.

Endret av Dalfararen
Lenke til kommentar

At disse "artistene" blir promotert i media er det en grunn til, nemlig at det finnes de som har innvestert i det norske folks undergang.

Btw, å kalle Madcon et bidrag er et hån, du må huske på at dette er landet som klekte ut Grieg.

Bullshit. Den unge norske generasjonen digger madocon og resten av det jeg nevnte. Derimot kan jeg skjønne det du sier hvis du begynner å nærme deg pensjonsalderen. For en stor del av den eldre generasjonen er bitter på utlendinger bare for at ordet "fordom" skal kunne leve videre.. tragisk spør du meg.

Lenke til kommentar

Så rasitisk dette skulle være.

Dere sier at 'alle' innvandrere suger penger ut av Norge, har dere tenkt på at de norsk fødte som også suger penger ut av staten?

i følge denne undersøkelsen her http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7080553 så er jo innvandrere uber kule :).

vær så snill å stopp med denne tanke gangen ''hvis en innvandrer suger penger ut av staten betyr det jo at alle gjør det, hehheh''

da kan jo jeg gjerne si at ''oja han norske fyren der sliter jo på skolen, alle norske suger jo : O''

stopp å være så trangsynte.

Peace.

Endret av Lagymoon
Lenke til kommentar

innvandring er både bra og dårlig. så mange innvandrere i Oslo i dag som respekterte våres kultur og vifta med Norske flagg og pyntet seg for det meste med budnad (lol hvordan staver man det?) og lignede. og de var både arabere, afrikanere og mange andre. møtte tilogmed på moen franske seilere..

så lenge de oppfører seg slik så får jeg automatisk respekt til dem og har ikke noe imot av å lære noe av dem engang senere.

mens så er det dem som bare er her fordi de lagde bråk i hjemmelandet eller andre ting og så kommer de hit som helt uoppdragne unger og herjer

Lenke til kommentar

Så hvilken kultur mener du vi mister?

Vårt verdisyn, vår væremåte, erkenorske fritidsyssler som f.eks. tur- og skitradisjonen. For 50-60 år siden, kunne nordmenn virkelig stole på hverandre. Man trengte ikke låse sykkelen, huset eller se seg bak skulderen sin mens man gikk hjem i frykt for å bli overgrepet. Fremmedinnvandrere (bl.a. afrikanere, arabere og balkanere) har tatt med seg en kultur og væremåte til Norge som utnytter den gamle, norske godtroende - og til dels naive - våremåten.

Vi har mer kultur enn før
Kvalitet foran kvantitet.

men jeg kan ikke helt se at "tradisjonell norsk kultur" (hva nå enn det skulle være) er så mye mindre aktuell i dag enn for tredve år siden.
Tradisjonell norsk kultur har hatt en nedgang helt siden slutten av andre verdenskrig. At norsk kultur er like dårlig opperettholdt nå som det den var rett etter hippie- og punketida, er inget stort poeng.

uten innvandring og emigrering på verdensbasis så ville man aldri ha møt andre kulturer som har medført kunnskaps bytte.
Vi trenger ikke 500 000+ innvandrere her i landet for å bytte kunnskap med hverandre.

uten et møte med Kina har foreksempel Europa aldri hat kompas, krutt og ikke minst ville Europa aldri ha lært seg boktrykkerkunsten.
Tja. Fant ikke Gutenberg opp boktrykkerkunsten på egenhånd? Uansett har jeg ingenting imot kunnskapsbytting.

Men dog så tror jeg du bare feier bort denne realiteten og ignorerer helt og holdelig hva jeg har sagt..

Å...Alle fordommene.

Dere sier at 'alle' innvandrere suger penger ut av Norge, har dere tenkt på at de norsk fødte som også suger penger ut av staten?
Nei, det har ingen sagt.

Bullshit. Den unge norske generasjonen digger madocon og resten av det jeg nevnte.
Store deler av den norske ungdommen er degenererte og sjelløse mennesker. Endret av 793
Lenke til kommentar

Bruk viktige kilder på god gammel norsk kultur mens det enda er mulig. Ta deg tid til lengre samtaler med eldre folk. Du vil fort innse at ikke alt av tapt norsk kultur er negativt.

Jeg veit ikke. Noe sier meg at vi to har vidt forskjellige verdisyn. Endret av 793
Lenke til kommentar

Norge for nordmenn.

Finnes ikke noe jeg ville ha savnet, jeg vil heller føle at jeg lever i et trygt samfunn enn være regjert av disse tyrannene som fyller opp vårt land med kjeltringer.

Som om etniske nordmenn ikke er representert i kriminalstatistikken :roll:

Fjerner du de få innvandrere som står bak kriminell virksomhet (ca. 965 av 1000 av de med innvadrer bakgrunn har aldri begått en kriminell handling), så er det meget sannsynelig at disse virksomheter blir tatt over av andre etniske nordmenn. Det gjelder spesielt narko salget.

I forhold til de mest alvorlige kriminelle handlinger, slik som drap, så er ikke nordmenn noe særlig bedre enn de med innvadrer bakgrunn. Konkluderingsgrunnlaget som oftest for disse drap er psykisk ustabilitet, og det er det som bør ligge til grunn når vi forklarer slike hendelser, og ikke etnisk tilhørighet. Nå er det dessverre slik at de med innvadrer bakgrunn har som oftest blitt utsatt for større psykiske påkjenninger siden de kommer fra land preget av krig, tortur, genocid, forfølgelse, osv., og vi er forpliktet gjennom internasjonale avtaler og gi dem ly i situasjoner der det påvist at livet står i fare. Så det er ikke lenger spørsmål om vi vil eller ikke, men hva det internasjonale asylinstituttet pålegger oss, og andre land, i slike situasjoner.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...