robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 hva vil du frem til? at vi ikke skal ta inn innvandrere som er muslimer? hører misstenkelig ut som diskriminering, undertrykkelse, og menneskerettighetsbrudd spør du meg.At Norge ville vært tjent med at vi begynte å håndheve den innvendringsstoppen som det faktisk har vært tverrpolitisk enighet om siden 70-tallet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Angående kriminalitet siterer jeg fra dette innlegget skrevet av Tom Waits for Alice i en annen tråd: "Av 1000 etniske nordmenn er 2-3 straffet for forbrytelser, mens 997 ikke er det. Av 1000 personer med innvandrerbakgrunn er 5-6 straffet for forbrytelser, mens 994 ikke er det. Det betyr at innvandrere er omtrent dobbelt så ofte kriminelle som nordmenn, men det er fortsatt bare noe promille av dem. Ja, sånn ser tallene ut om man blander sammen alle innvandrere og mesteparten er svensker, dansker og polakker. Det er imidlertid ikke de denne tråden handler om. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 "Av 1000 etniske nordmenn er 2-3 straffet for forbrytelser, mens 997 ikke er det. Av 1000 personer med innvandrerbakgrunn er 5-6 straffet for forbrytelser, mens 994 ikke er det. Det betyr at innvandrere er omtrent dobbelt så ofte kriminelle som nordmenn, men det er fortsatt bare noe promille av dem. De færreste kriminelle blir tatt i Norge, så at 0.7% av all innvandre blir dømt til fengsel eller noe lignende handler bare om et dårlig rettsystem i Norge. F.eks. for voldtekt blir bare rundt 1% av sakene oppklart. At innvandre er over dobbelt så høyt representert av de som blir tatt og det inkluderer grupper som svensker, tyskere og østasiatere, som er kraftig underrepresentert så er ikke det positive tall for å si det mildt. Hvis asylinnvandring ikke øker kriminaliteten, hvorfor har kriminaliteten i Sverige økt så mye de siste årene, og hvorfor øker kriminaliteten i Oslo, mens den faller i resten av landet. 1 Lenke til kommentar
thael Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Om man er redd for tap av norsk kultur så lurer jeg på en kraftig ting! Engelsk er i realiteten den største faktoren for tap av blant annet det norske språk. Hvorfor det ikke er blitt nevnt tidligere er meg et mysterium... Du sier vi ikke skal generalisere? Engelsken kommer ikke fra Somalia, pakistan eller afghanistan. Du kommer med urelevante argumenter, lær deg å skille mellom vestlig og ikkevestlig. Argumentene dine er like sterke som dette bildet Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Det endrer ikke på det faktum at innvandrere begår mer kriminalitet enn etniske nordmenn... [/qoute] Har hørt denne påstanden langt og lengre, dog har jeg aldri sett kilder til at det er ca 1.000.000x mer kriminalitet med innvandrere enn etnisk norske. Fordi England har en kultur som er mye likere vår. Det er den vestlige kulturen, som verdsetter frihet og individet, man ønsker å ta vare på. En normal oppadgående mann fra Asia som ikke er ekstreminist kan også dele den vestlige filosofien om likhet og frihet. Dog er denne tankegangen hvorav en muslim bryr seg om slike idealer forkastelig for oss fordi alle må være ekstremister fordi alle sier det. Jeg har gang på gang på gang sagt at det eneste ordentlige frykten vi har er ikke annet enn ekstraminister. Hvorfor kan ikke en kristen ekstremist fra Sverige utgi en like stor trussel som en muslimsk ekstremist? Jeg sier det gladelig på nytt, en normal religiøs muslimsk mann utgjøre ikke en trussel på noen måte, det er de som er ekstremtroende som er den ordentlige trussel! Integrering i Norge viser at des lengre man bor her og jo flere generasjon som blir født kommer flere og flere seg i arbeid og blir stadig bedre integrert. Den største skjulte trussel i Norge per dags dato er dem som ikke ønsker å ta del i integreringsprosessen, om du som arbeidsgiver blånekter å ansette en som heter Ole Muhammed pga navn og kultur er det i realiteten du som er skyldig til feilet intrigering. Dette er den største trussel for innvandrere, folk som segregerer pga kulturelle motsettinger, ikke basert på deres faglige prestasjon! Jeg skal utfordre deg til et spørsmål som jeg tviler på at du er tæl til å svare på.. Hva tilsier i hele den vide verden at ikke etterkommere av innvandrere følger samme mønster innen religion som den etniske norske mannen? Stadig flere blir ateister, hvorfor skal ikke dette gjelde for nye landsmenn? Det er uheldig at det norske språket viskes ut, men det er ikke et reelt problem på lik linje med at ytringsfrihet mister fotfeste. Igjen så er det kun ekstremister som utgir en trussel for det vestlige idealet, ikke normalt oppadgående muslimer, buddhister eller jøder! Til nå har jeg et vagt håp at du har innsett at, med mye repetisjon av et spesifikk ord, at det er kun ekstremister som er den sanne trussel, ikke oppadgående innvandrere! litt of-topic må jeg også gå... Husker da det var reportasje om demonstrering utfor stortinget angående karikatur vs ytringsfrihet. Det ingen brydde seg om, eller la merke til var en mindre reportasje med muslimske innvandrere som tok avstand for demonstreringen og budskapet bak. Disse ønsket det frie vestens idealer i sett eget hjem, dog er dette blitt fortrengt pga en stadig stigmatiserende samfunn! Edit. skriveleif Endret 24. mai 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Om man er redd for tap av norsk kultur så lurer jeg på en kraftig ting! Engelsk er i realiteten den største faktoren for tap av blant annet det norske språk. Hvorfor det ikke er blitt nevnt tidligere er meg et mysterium... Du sier vi ikke skal generalisere? Engelsken kommer ikke fra Somalia, pakistan eller afghanistan. Du kommer med urelevante argumenter, lær deg å skille mellom vestlig og ikkevestlig. Argumentene dine er like sterke som dette bildet Argumentet ditt har like stor påvirkning som en buket med visne løvetann. Du segregerer og favoriserer de du liker og ikke liker. Les min nyeste kommentar og ta deg tilrette for en visdom som du dog ikke er kompetent nok til å fordøye, verken i dette eller det neste liv. Ditt urelevante svar er full av svada og trangsynthet. Jeg håper for din del at du oppnår snart en høyere form for samfunnsforståelse for ditt eget beste. For det er fakta, det største trussel innen norsk kultur er engelsk innblanding i norsk språk, dog så aksepterer du dette langt bedre enn forventet. Edit: Skriveleif Endret 24. mai 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvis asylinnvandring ikke øker kriminaliteten, hvorfor har kriminaliteten i Sverige økt så mye de siste årene, og hvorfor øker kriminaliteten i Oslo, mens den faller i resten av landet. mulig sverige har tatt dårlig vare på innvandrerene sine, når det gjelder oslo har jeg lyst til å si dette: etter matteeksamen kan jeg lete etter mer statistikke men ikke nå Lenke til kommentar
thael Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 ole_marius: Hvorfor drar du jøder, buddhister og asiater inn i dette? dette er noen av de ikke-vestlige som likevel passer inn, og mesteparten av gnålingen i denne tråden er rettet mot somaliere / pakistanere etc, ikke asiater, jøder eller buddhister. De som ikke passer så godt inn er de fra noen land i midt-østen og afrika. Det er for det meste pakistanere, somaliere og lignende innvandringsmotstandere er imot. Jeg har ingenting imot de som kan tilpasse seg en vestlig kultur. Men faktum idag er at islamistene rett og slett ikke passer inn, hvorfor vet man ikke, men det finnes mange teorier. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Integrering i Norge viser at etter hver generasjon kommer flere og flere seg i arbeid og blir stadig integrert. Feil, integrering i Norge strekker seg over 2 generasjoner fordi det er enda ikke så mange fra tredje generasjon som er voksne. Her ser vi at de forbedrer seg fra et forferdelig utganspunkt til et noe bedre utganspunkt, men andre generasjon henger forsatt etter. Somaliske andre generasjons har lavere yrkersdeltagelse, har høyere kriminalitetsrate og bidrar mindre. Det kan jeg vise her, andre generasjons innvandre fra øst-asia, afrika og midtøsten. (dette inkluderer altså noen mer produktive grupper) tjener i gjennomsnitt 66K. Nordmenn tjener i gjennomsnitt 92K og betaler dermed mer skatt som går til de som tjener mindre. Tredje generasjon har vi erfaring fra Frankrike og USA som tilsier at det er null forbedring for den generasjonen. http://www.ssb.no/emner/05/01/inntinnv/tab-2001-08-29-03.html Endret 24. mai 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvis asylinnvandring ikke øker kriminaliteten, hvorfor har kriminaliteten i Sverige økt så mye de siste årene, og hvorfor øker kriminaliteten i Oslo, mens den faller i resten av landet. mulig sverige har tatt dårlig vare på innvandrerene sine, når det gjelder oslo har jeg lyst til å si dette: http://imgs.xkcd.com/comics/correlation.png etter matteeksamen kan jeg lete etter mer statistikke men ikke nå Så du kan ikke forklare hvorfor Oslo får høyere kriminalitet, mens resten av Norge faller. Det er riktig at man trenger mer enn en korrelasjon. Men vi har mer enn en korrelasjon. Vi vet allerede at det er flere innvandre i fengselene våres. Det er flere innvandre som blir tatt for kriminalitet og det er flere innvandre i Oslo. Da er de logisk å anta at områder med høyere innvandrertetthet vil få høyere kriminalitet og det har skjedd i Oslo. Og ikke tro at dere er så mye bedre enn svensker. Nordmenn er omtrent det samme folkeslaget, men de omtrent samme holdningene. Det blir bare litt lettere når man har olje som kan sikre at økonomien holder alltid seg oppe og i tilegg har Norge halvparten så mange som Sverige. Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 ole_marius: Hvorfor drar du jøder, buddhister og asiater inn i dette? dette er noen av de ikke-vestlige som likevel passer inn, og mesteparten av gnålingen i denne tråden er rettet mot somaliere / pakistanere etc, ikke asiater, jøder eller buddhister. pakistanere er asiatere, derfor, selv om man vanligvis kun tenker på sørøstasiatere. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 ole_marius: Hvorfor drar du jøder, buddhister og asiater inn i dette? dette er noen av de ikke-vestlige som likevel passer inn, og mesteparten av gnålingen i denne tråden er rettet mot somaliere / pakistanere etc, ikke asiater, jøder eller buddhister. De som ikke passer så godt inn er de fra noen land i midt-østen og afrika. Det er for det meste pakistanere, somaliere og lignende innvandringsmotstandere er imot. Jeg har ingenting imot de som kan tilpasse seg en vestlig kultur. Men faktum idag er at islamistene rett og slett ikke passer inn, hvorfor vet man ikke, men det finnes mange teorier. Jeg trekker inn andre religioner pga de utgir en like stor trussel om det kommer inn ekstremminister. Men jeg er meget glad for å høre at du er den aller første av kritikerne som faktisk sier de som vil intrigere seg er velkomne. Det setter jeg umåtelig høytpris på. Jeg håper også du har tatt til deg at de jeg ikke ønsker å velkomne inn til det norske samfunnet er dem som ikke kan godta norsk verdier, aka ekstremister. Jeg håper også at din kritikk er, og forblir rettet mot dem. Camelon: Meget bra at du hakket på det jeg sa angående generasjoner. Det jeg egentlig skulle skrive er des lengre dem bor her, samt generasjonsskifte. Vi er nå inne i startfasen hvorav 3 generasjon blir født. Men skal rette på det jeg skrev, uff.. Å skrive innlegg uten briller ender med litt sur, heldigvis får jeg nye nå på torsdag.. Lenke til kommentar
thael Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) ole_marius: Hvorfor drar du jøder, buddhister og asiater inn i dette? dette er noen av de ikke-vestlige som likevel passer inn, og mesteparten av gnålingen i denne tråden er rettet mot somaliere / pakistanere etc, ikke asiater, jøder eller buddhister. pakistanere er asiatere, derfor, selv om man vanligvis kun tenker på sørøstasiatere. pirkete jaja, kan spesifisere det til øst-asiater. Noen få av de landene med mennesker som oftest passer inn i vesten er kinesere / asiater. Det skal nevnes at pakistanere har tilpasset seg greit bra, og tar høyere utdanning, dessverre gjelder ikke dette for alle andre ikke-vestlige innvandrergrupper i Norge. Det er også sånn at de fleste ikke-vestlige innvandrergutter blir plukket opp i småkriminelle gjenger (som kun består av ikkevestlige innvandrergutter), hvis de blir "integrert" i denne gjengen så blir jo seff de påvirket i en negativ retning, og samt. vil de påvirke flere i en negativ retning. Fortsatt er det minste vi kan gjøre idag å stoppe innvandringen og "fikse" de som er her så de kan bidra like mye som alle andre. Jeg trekker inn andre religioner pga de utgir en like stor trussel om det kommer inn ekstremminister. buddhist / jøde ekstremister? sliter litt med å se for meg det... jaja det finnes vel jøde ekstremister, men ikke noe særlig i Norge. Og det er ikkevestlig innvandring i NORGE denne diskusjonen handler om :b Buddhist ekstremister høres lite sannsynlig ut, så lite sannsynlig at jeg ikke gidder å google det engang Endret 24. mai 2010 av thael Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Norge ville vært et land med EN sterk kultur, væremåte og fremmedfrykt ville vært fremmedord. Det betyr ikke at Norge ville vært et bedre land, men vi ville tatt mer vare på våre verdier. Jeg misliker innvandringspolitikken som nåværende regjering pusher gjennom. Vi kan ikke ta imot 13,000 tilfeldig valgte innvandrere hvert år. Systemet må strammes inn og de som kommer inn i Norge må gjennomgå opplæring og integrering i samfunnet. Dagens integrering fungerer ikke. Veldig mange innvandrere vet ikke forskjell på rett og galt etter norske regler/normer. Regjeringen åpner også for egne muslimske(?) skoler, dette svekker integreringen. 1 Lenke til kommentar
thael Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Regjeringen åpner også for egne muslimske(?) skoler, dette svekker integreringen. +1 Akkurat dette jeg mener med at islam ikke lar seg integrere. Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Regjeringen åpner også for egne muslimske(?) skoler, dette svekker integreringen. bare fordi jeg må: du kan ikke forby muslimske skoler uten og forby kristne skoler. jeg er for forbud av religiøse skoler generellt, nei til hjernevasking, men skal man forby en skal man forby alle. Buddhist ekstremister høres lite sannsynlig ut, så lite sannsynlig at jeg ikke gidder å google det engang det gadd jeg, første resultat: http://www.tamileelamnews.com/cgi-bin/news/exec/view.cgi/1/1557 Endret 24. mai 2010 av No0en 1 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 bare fordi jeg må: du kan ikke forby muslimske skoler uten og forby kristne skoler. jeg er for forbud av religiøse skoler generellt, nei til hjernevasking, men skal man forby en skal man forby alle. Enig. Regjeringen har desverre gravd dypt nok slik at de ikke kommer seg ut igjen. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Ting som regjeringen kunne ha gjort for å fremheve integreringsprosessen er tiltak som; 500 timer med obligatorisk norskundervisning som i ettertid krever godkjent eksamen Fjernet kontantstøtte og innført barnehagestøtte De som begår alvorlig lovbrudd sendes ut av landet uten mulighet for å komme inn igjen Innføre maks 2 søknadforsøk for å komme inn i landet (i dag er den ubegrenset) Fjerne morsmålsundervisning på skolen og innføre mer norsk Reduser den generelle innvandrerstrømmen og ta inn flere FN-flyktninger, dette fordi man vet at kun de som trenger å komme hit faktisk kommer hit Henteekteskap krever 5 års opphold og en egenkapital som tilsier at man kan forsørge sin egen familie Dette er bare noe av det jeg kommer på i farta... 2 Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Enig. Regjeringen har desverre gravd dypt nok slik at de ikke kommer seg ut igjen. tror ikke en frp/høyre-regjering ville forbudt kristne skoler heller desverre (men dette er avsporing, Fymeg!) Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Enig. Regjeringen har desverre gravd dypt nok slik at de ikke kommer seg ut igjen. tror ikke en frp/høyre-regjering ville forbudt kristne skoler heller desverre (men dette er avsporing, Fymeg!) Of-topic: Nei, av hva meg bekjent så ønsker vi at skoler med et religiøst budskap skal være lovlig, men skolen skal og må følge nasjonale læreplanmåler.. Endret 24. mai 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå