ole_marius Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Kan noen av dere pro-innvandrere fortelle meg hva vi faktisk tjener på innvandring? Jeg ser bare endeløse utgifter, økt kriminalitet og snylting Arbeidskraft, utdanning og forskning, fornying av kulturelle goder, etisk forsvarlig å ta inn innvandrere samt mye mye mer... Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Kan noen av dere pro-innvandrere fortelle meg hva vi faktisk tjener på innvandring? Jeg ser bare endeløse utgifter, økt kriminalitet og snylting godt mulig at folk som kommer til norge koster ekstra, men deres barn vokser opp og blir som andre, jobb, skatt osv. norge trenger folk med arbeid til å ta seg av eldre(som forresten koster masse, skal vi sende dem noe sted kanskje?) i det langte løp er jeg ganske sikker på at norge tjener på innvandring, mange har også kultur for flere barn, og mange barn > få barn, fordi vi i norge føder såpass få barn og er såpass gamle. på en annen side så er dette et utrolig komplekst regnestykke, jeg påstår ikke at jeg har fasiten(og tviler på alle som sier de har det), men vi skal absolutt ikke se bort i fra norge tjener på innvandring. Endret 24. mai 2010 av No0en Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 godt mulig at folk som kommer til norge koster ekstra, men deres barn vokser opp og blir som andre, jobb, skatt osv. norge trenger folk med arbeid til å ta seg av eldre(som forresten koster masse, skal vi sende dem noe sted kanskje?) i det langte løp er jeg ganske sikker på at norge tjener på innvandring, mange har også kultur for flere barn, og mange barn > få barn, fordi vi i norge føder såpass få barn og er såpass gamle. Så lenge vi importerer fremmedkulturelle som får barn som i så stor grad blir kriminelle og trygdemottakere så gjør de bare mangelen på en arbeidsdyktig befolkning bare enda større i Norge. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg ser at svært mange stillinger hvor det ikke trengs spesielt mye utdanning eller at de er "gode nok" for etnisk norske fylles, som for eksempel rengjøringspersonell og bussjåfører.Det er null problemer med å få siviliserte folk fra Eu-sonen til å jobbe i Norge. Behov for arbeidskraft er ikke noe argument for å importere folk fra primitive stammesamfunn. Å gi politisk asyl til 100 personer fra Somalia i håp om at en av dem en gang kanskje vil bli bussjåfør er feil på så mange nivåer at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Hvor mange artikler de siste årene har vi lest om organiserte øst-europeiske bander som herjer Norge? Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Så lenge vi importerer fremmedkulturelle som får barn som i så stor grad blir kriminelle og trygdemottakere så gjør de bare mangelen på en arbeidsdyktig befolkning bare enda større i Norge. det er en ganske stygg påstand, burde ha litt bevis før man kommer med en slik alvorlig anklage. når de sier på nyhetene at 90++% av de innsatte i halden fengsel er utlendinger mener de folk uten norsk statsborgerskap(røverbander fra romania for eksempel), ikke barn av innvandrere. kan godt hende at anndelen arbeidsledige er noe høyere, men du skal ikke se bort i fra at noe av det skyldes at innvandringsfiendlige folk ikke vil gi folk med rart navn jobb. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Arbeidskraft,Vi kan få alt vi trenger fra Eu-sonen og de integreres lett. Fremmedkulturelle bidrar faktisk negativt til arbeidsmarkedet da de i så liten grad arbeider.utdanning og forskning,Til høyere utdanning og forskning finnes det egne ordninger for å få inn talenter fra Kina eller andre land. Det trengs ingen generell innvandring for å få til dette. Og fremmedkulturell innvandring krever mye ressurser til morsmålsundervisnign i lavere trinn så det er et klart negativt bidrag til utdanningssektoren.fornying av kulturelle goder,Hva i alle dager legger du i dette? Om du snakker om matkultur klarer vi uten problemer å importere matkulturen uten å importere folk samtidig.etisk forsvarlig å ta inn innvandrereAsylordningen som vi har idag er kun tilgjengelig til de som klarer investere i en asylchartertur til Norge. Dette koster gjerne flere årslønner i hjemlandet og er kun tilgjengelig for de som er rike eller kriminelle. Vi støtter altså ikke de som trenger det mest, men de som klarer investere penger. Om vi skal hjelpe personene i området får vi også hjulpet mange flere om vi hjelper dem i den geografiske regionen. Rent etisk er altså norges asylordning fullstendig forkastelig.samt mye mye mer...Det tviler jeg sterkt på. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvor mange artikler de siste årene har vi lest om organiserte øst-europeiske bander som herjer Norge?Mange. Og du har kanskje en logikk som sier at siden det er øst-europeiske bander herjer i Norge så bør vi stoppe arbeidsinnvandringen fra Sverige og Polen og heller få tak i noen fra Afghanistan? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Unnskyld at jeg bryter inn igjen, men vil ikke talentene fra Kina eller andre land kreve morsmålsundervisning? Neinei, det var aldri en logikk bak kommentaren om øst-europeiske bander, bare en peker mot at det faktisk finnes kriminelle i europa også. Håper ikke det kom som ett sjokk på noen Endret 24. mai 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Om man er redd for tap av norsk kultur så lurer jeg på en kraftig ting! Engelsk er i realiteten den største faktoren for tap av blant annet det norske språk. Hvorfor det ikke er blitt nevnt tidligere er meg et mysterium... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 kan godt hende at anndelen arbeidsledige er noe høyere, men du skal ikke se bort i fra at noe av det skyldes at innvandringsfiendlige folk ikke vil gi folk med rart navn jobb.Det er klart vanskeligere å få jobb i et fremmed land, men vil du virkelig påstå at folk fra Somalia har vanskeligere navn eller mørkere hud enn noen fra Sri lanka eller Nepal? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Så lenge vi importerer fremmedkulturelle som får barn som i så stor grad blir kriminelle og trygdemottakere så gjør de bare mangelen på en arbeidsdyktig befolkning bare enda større i Norge.det er en ganske stygg påstand, burde ha litt bevis før man kommer med en slik alvorlig anklage.Barn til fremmedkulturelle jobber mindre enn snittet i Norge.Barn til fremmedkulturelle er mere kriminelle enn gjennomsnittet i Norge. Barn til fremmedkulturelle lever i større grad på trygd enn gjennomsnittet i Norge. Er klar over at mange ikke liker virkeligheten, men sånn er den nå engang og dette er dokumentert utallige ganger i flere tråder her. 1 Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) kan godt hende at anndelen arbeidsledige er noe høyere, men du skal ikke se bort i fra at noe av det skyldes at innvandringsfiendlige folk ikke vil gi folk med rart navn jobb.Det er klart vanskeligere å få jobb i et fremmed land, men vil du virkelig påstå at folk fra Somalia har vanskeligere navn eller mørkere hud enn noen fra Sri lanka eller Nepal? wha? de har lettere navn og mørkere hud, ikke at det betyr noe som helst. det jeg siktet til var at det er godt mulig at mange er skeptisk til å ansette folk som har et navn som ikke høres vesteuropeiske ut, og at dette kan bidra til noe høyere arbeidsledighet. tviler på at det er en stor gruppe da, og jeg har ingen kilder akkurat nå, så la oss ikke diskutere det Barn til fremmedkulturelle jobber mindre enn snittet i Norge. Barn til fremmedkulturelle er mere kriminelle enn gjennomsnittet i Norge. Barn til fremmedkulturelle lever i større grad på trygd enn gjennomsnittet i Norge. Er klar over at mange ikke liker virkeligheten, men sånn er den nå engang og dette er dokumentert utallige ganger i flere tråder her. needz sourcessszss, jeg tror ikke forskjellene er så store som du tror, kan godt være med på at innvandrere jobber mindre, men hvis du finner en god oppdatert kilde som sier at deres barn jobber mer enn 5% mindre enn vanlige nordmenn blir jeg overaska. Endret 24. mai 2010 av No0en Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 kan godt hende at anndelen arbeidsledige er noe høyere, men du skal ikke se bort i fra at noe av det skyldes at innvandringsfiendlige folk ikke vil gi folk med rart navn jobb.Det er klart vanskeligere å få jobb i et fremmed land, men vil du virkelig påstå at folk fra Somalia har vanskeligere navn eller mørkere hud enn noen fra Sri lanka eller Nepal?wha? de har lettere navn og mørkere hud, ikke at det betyr noe som helst. det jeg siktet til var at det er godt mulig at mange er skeptisk til å ansette folk som har et navn som ikke høres vesteuropeiske ut, og at dette kan bidra til noe høyere arbeidsledighet. tviler på at det er en stor gruppe da, og jeg har ingen kilder akkurat nå, så la oss ikke diskutere det Det du skriver er ikke helt konsistent. Påstår du at de har "vesteuropeiske" navn i Nepal og Sri Lanka? Lysere hud enn de fra Somalia her de i alle fall ikke. Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Det du skriver er ikke helt konsistent. Påstår du at de har "vesteuropeiske" navn i Nepal og Sri Lanka? Lysere hud enn de fra Somalia her de i alle fall ikke. nei, les igjen -.- og hvis du prøver å si at nepl-folk og srilankere i gjennomsnitt jobber mer enn somalere så kan det godt hende, og i så fall er jeg glad for at folk ikke har fordommer eller at de er flinke, og i så fall forstår jeg ikke hvorfor du har så mye i mot innvandring siden de gjør det så bra. (sånn btw tror jeg vi sporer av litt/kaprer tråden, ikke at jeg egentlig har noe i mot det, men reglene sier nå at du ikke skal gjøre slikt, (kjempe)blekkspruter pwner hvaler btw) Endret 24. mai 2010 av No0en Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 og hvis du prøver å si at nepl-folk og srilankere i gjennomsnitt jobber mer enn somalere så kan det godt hende, og i så fall er jeg glad for at folk ikke har fordommer eller at de er flinke, og i så fall forstår jeg ikke hvorfor du har så mye i mot innvandring siden de gjør det så bra.Det slår i så fall bort beina under påstanden om at enkelte ikke får jobb pga. vanskelige navn eller hudfarge. Ja, noen grupper jobber i mye mindre grad. Og skal du leter etter noen fellestrekk kan jeg gi deg et tips: Islam. Om man er redd for tap av norsk kultur så lurer jeg på en kraftig ting! Engelsk er i realiteten den største faktoren for tap av blant annet det norske språk. Hvorfor det ikke er blitt nevnt tidligere er meg et mysterium... Skjønner godt at du ønsker å skifte tema. Har noen klagd på at det norske språket ødelegges i denne tråden? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Unnskyld at jeg bryter inn igjen, men vil ikke talentene fra Kina eller andre land kreve morsmålsundervisning?Ikke når de går rett inn i høyere utdaning. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Om man er redd for tap av norsk kultur så lurer jeg på en kraftig ting! Engelsk er i realiteten den største faktoren for tap av blant annet det norske språk. Hvorfor det ikke er blitt nevnt tidligere er meg et mysterium... Skjønner godt at du ønsker å skifte tema. Har noen klagd på at det norske språket ødelegges i denne tråden? Det var ikke for å skifte emne, men heller poengtere hvorfor vestlig innblanding i norsk kultur er allment akseptert mens man heller klager på ting som er lettere å håne. Deriblant ikke-vestlige innvandrere hvorav man stigmatiserer for å rettferdiggjøre sitt synspunkt for å fremheve sine egne idealer! Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det slår i så fall bort beina under påstanden om at enkelte ikke får jobb pga. vanskelige navn eller hudfarge. Ja, noen grupper jobber i mye mindre grad. Og skal du leter etter noen fellestrekk kan jeg gi deg et tips: Islam. påsto ikke at det hadde noe med hudfarge å gjøre, bare annerledeshet, deribalndt islam, som du ofte kan se på navn selv om det er mange ikketroene bland folk med slike navn. hva vil du frem til? at vi ikke skal ta inn innvandrere som er muslimer? hører misstenkelig ut som diskriminering, undertrykkelse, og menneskerettighetsbrudd spør du meg. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg vil ikke akkurat si at det har blitt et mega bang i antall anmeldt og generell kriminalitet (med unntak av narkotika) de siste årene... Det endrer ikke på det faktum at innvandrere begår mer kriminalitet enn etniske nordmenn... Det eneste dette beviser er at nordmenn har begått mindre og mindre kriminalitet de siste åra. Det kan ha mange andre grunner, for eksempel holdningskampanjer og barnevern. Men innvandrere henger etter. Om man er redd for tap av norsk kultur så lurer jeg på en kraftig ting! Engelsk er i realiteten den største faktoren for tap av blant annet det norske språk. Hvorfor det ikke er blitt nevnt tidligere er meg et mysterium... Fordi England har en kultur som er mye likere vår. Det er den vestlige kulturen, som verdsetter frihet og individet, man ønsker å ta vare på. Det er uheldig at det norske språket viskes ut, men det er ikke et reelt problem på lik linje med at ytringsfrihet mister fotfeste. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Angående kriminalitet siterer jeg fra dette innlegget skrevet av Tom Waits for Alice i en annen tråd: "Av 1000 etniske nordmenn er 2-3 straffet for forbrytelser, mens 997 ikke er det. Av 1000 personer med innvandrerbakgrunn er 5-6 straffet for forbrytelser, mens 994 ikke er det. Det betyr at innvandrere er omtrent dobbelt så ofte kriminelle som nordmenn, men det er fortsatt bare noe promille av dem. Eller, hvis du tar med forseelser i regnestykket, det er 965 av 1000 innvandrere som ikke har gjort noe galt i hele sitt liv, mot 980 nordmenn. Det betyr at innvandrernes lovlydighet er svært høy i Norge, om enn lavere enn hos etniske nordmenn. Så kan vi leke oss med å måle dette opp mot sysselsetting og andre variabler. Vi vet at i noen innvandrergrupper er arbeidsløsheten høy. Og vi vet at i noen innvandregrupper er unge menn uten utdannelse overepresentert. Begge deler er faktorer som fører til kriminalitet også blandt nordmenn. For eksempel er bare 17% av de straffede for forbrytelser i 2008 kvinner. Samtidig vet vi at det anmeldes færre lovbrudd i Norge, ikke flere, på tross av at innvandrerbfolkningen fortsatt øker, og er nå nede på 1994-nivå. Det betyr at det ikke er noen direkte sammenheng mellom innvandring og kriminalitet. Snarere er enkelte etniske grupper overrepresentert i gitte perioder. [...]" Så joda, innvandrere er mindre lovlydige enn etniske nordmenn. Tett på dobbelt så lovlydige. Men vi snakker likevel bare om fem-seks promille. Endret 24. mai 2010 av Simon Aldra 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå