Gå til innhold

Hva ville Norge vært uten fremmedinnvandring?


Anbefalte innlegg

Problemet ligger i at vi får den dårlige innvandrerskaren. Hadde i fått utdannede folk med vett i skallen à la USA ville alt vært fryd og gammen.

 

 

Det er riktig at USA tiltrekker flinke utdannede fra verden rundt, men det store flertall har alltid vørt fattige som søker bedre økonomiske muligheter. Idag er det fattige fra mellom amerika og asia, men tidligere var det fattige europeere som hadde lite utdannelse. Dette store mengder av fattige innvandrer skapte en superpower.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ligger i at vi får den dårlige innvandrerskaren. Hadde i fått utdannede folk med vett i skallen à la USA ville alt vært fryd og gammen.

Problemet er at vi ikke klarer å utnytte ressursene som er tilgjengelige. Det mangler veterinærer i mange deler av Norge. I fjor laget jeg en reportasje på en lokal industribedrift, der møtte jeg en industrisnekker som gjør de enkleste av de enkleste oppgavene en snekker kan gjøre på en industriarbeidsplass. Han var fra Irak, og i Irak hadde han praktisert som dyrlege i tredve år med en universitetsgrad i faget. Go figure.

 

Tredve år gammel veterinærgrad fra universitet i Irak er ikke nødvendigvis attraktivt i Norge status quo. Men du digger vel å skrive freelancestoryer om de stakkars innvandrerne som diskrimineres.

Lenke til kommentar

Nå er det en virkelighetsfjern tankegang som ligger bak hele dette multikulturprosjektet, så vi må ikke bli sjokkert når noen ignorerer språklige forskjeller og ikke forstår hvorfor man ikke kan benytte sin utdanning på samme vis over hele jordkloden, for det er her snakk om folk som i utgangspunktet ikke evner å tenke selv.

Endret av Dalfararen
Lenke til kommentar

Tredve år gammel veterinærgrad fra universitet i Irak er ikke nødvendigvis attraktivt i Norge status quo. Men du digger vel å skrive freelancestoryer om de stakkars innvandrerne som diskrimineres.

Jeg tror nok en erfaren veterinær vil kunne være til nytte, særlig med rette etterutdannelse i Norge. Men nei, det var ikke saken. Jeg snakket med mannen, oppslaget var ei tyve år gammel jente som er sveiser.

 

:)

Lenke til kommentar

Dine preferanser er ganske klare og tydelige i forhold til dine utsagn. Det er det jeg har å forholde meg til i forbindelse med et nettbasert forum, dvs. dine utsagn og påstander. Om du har noen andre preferanser i forhold til saken så kommer de i så fall veldig dårlig frem. Men for all del overbevis meg om at jeg tar feil.

Jeg trenger ikke å overbevise deg om mitt politiske standpunkt. Du kan ganske enkelt frastå fra å tillegge meg meninger jeg aldri har sagt jeg besitter. For ordens skyld, kan jeg avsløre at jeg er en nasjonalanarkist.

 

At fremmedinnvandringen antagelig er et uungåelig fenomen, og at en mer konstruktiv tilnærming er hvordan vi gjør det beste ut av det.
Det er ikke uungåelig i det hele tatt. Se på Japan. Et velfungerende samfunn hvor 98,5% av befolkninga er etniske japanere. De resterende har bakgrunn fra nabolandene. Også Finland har en relativ homogen befolkning med 97,5% etniske finner, de resterende stort sett med bakgrunn fra de tre nærmeste nabolandene. Fremmedinnvandring i stor skala er ikke uungåelig, og aller minst naturlig.

 

Men spanjolenes og britenes undertrykking var institusjonell, mens det vi så langt ser av innvandreres overgrep i Norge er individuelle.
Sant det. Det er vår egen stat som er skyldig i undertrykkningen av nordmenn. Enn så lenge.

 

Skurker hadde vi vitterlig før også, og allerede på femtitallet var mange veldig redde for å gå ute om natta på grunn av norske ungdomsgjenger. For ikke å snakke om den ekstreme volden som ofte viste seg i utkant-Norge når folk dro på offentligfest. La oss bare si at vi ikke var fremmede for å bruke kniven. Og før vi fikk albanske gjenger hadde vi jo taterne som fylte den samme rollen i folks bevissthet.
Dagens situasjon er mye verre.

 

Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg er ett hundre prosent sikker på at min lokale kultur er mye bedre enn din lokale kultur. Høres det kjent ut? Det burde det.
Så flott å høre at foretrekker dine egne røtter.

 

Nå sammenligna du innvandrere i Norge med nazistene. Grattis.
Selvfølgelig kan man sammenligne nazistene og innvandrerne. De er eksempelvis mennesker alle sammen... Poenget mitt var et hvite mennesker blir pålagt en helt annen standard enn det mørke mennesker i dagens samfunn. Endret av 793
Lenke til kommentar
Nå sammenligna du innvandrere i Norge med nazistene. Grattis.
Selvfølgelig kan man sammenligne nazistene og innvandrerne. De er eksempelvis mennesker alle sammen... Poenget mitt var et hvite mennesker blir pålagt en helt annen standard enn det mørke mennesker i dagens samfunn.

 

Ja, hvite har det mye lettere, det er sant.

Forstår fortsatt ikke hvorfor du blander inn nazisme.

Lenke til kommentar

Dagens situasjon er mye verre.

Da må jeg nok bare gi meg, da.

 

Så flott å høre at foretrekker dine egne røtter.

Jeg tror du mister poenget. Jeg forsøkte bare å vise at jeg også kan kalle din kultur svært mindreverdig og av lav kvalitet, det gjør det på ingen måte sant.

 

For ordens skyld har jeg ikke slike illusjoner, det var kun ment for illustrasjonsformål.

 

...Poenget mitt var et hvite mennesker blir pålagt en helt annen standard enn det mørke mennesker i dagens samfunn.

Å være vit er mye lettere enn å være svart. Å finne seg en jobb om man er svart er ikke umulig, men det er mye vanskeligere.

Lenke til kommentar
Ja, hvite har det mye lettere, det er sant.
I sine egne hjemland, ja, enn så lenge. Likevel er det mange som forsøker å jevne ut disse forskjellene ved å diskriminere hvite mennesker, og lykkes til dels med det. Dette skjer dog KUN i hvites hjemland.

 

Forstår fortsatt ikke hvorfor du blander inn nazisme.
Fordi det kun er sosialt akseptabelt å rakke ned på hvite mennesker som kjemper for sitt folk og sin kultur, ikke mørkhudede som gjør det samme. Endret av 793
Lenke til kommentar
Jeg forsøkte bare å vise at jeg også kan kalle din kultur svært mindreverdig og av lav kvalitet, det gjør det på ingen måte sant.
Jeg synes min kultur over ovelegen din kultur. "Sannhet" har ingenting med saken å gjøre.
Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke å overbevise deg om mitt politiske standpunkt. Du kan ganske enkelt frastå fra å tillegge meg meninger jeg aldri har sagt jeg besitter. For ordens skyld, kan jeg avsløre at jeg er en nasjonalanarkist

 

Jeg gir meg blankt f… i hva ditt politiske eller ideologiske ståsted er. Jeg kommenterte dine preferanser i forhold til den relevante saken i denne tråden, og i den forbindelse fremgår det klart og tydelig hva slags innvadringspolitikk du foretrekker. Nok en gang presiserer jeg at hvis du mener noe annet så fremstår det veldig dårlig i dine påstander og argumenter. Så hvis du vil at folk ikke skal tilegne deg meninger, som du selv mener du ikke besitter, så er det en fordel at budskapet kommer frem i dine argumenter. Hvis ikke så har du ingenting å klage over.

Lenke til kommentar

Heh. Som en selverklert "statsviter" tok jeg det for gitt at du i det minste hadde en vag anelse av hva Anarkisme innebærer. Utestengelse av fredlige individer fra et område som er definert av en forestilt grense, er ikke anarkistisk. Selvfølgelig foretrekker jeg at fremmede folkegrupper holder seg unna hjemlandet til mitt eget folk, men det betyr ikke at jeg kjemper for en utestengelse og hjemsendelse av alle fremmedinnvandrere her til lands. Jeg har dog ingen problemer med at andre gjør det.

Lenke til kommentar

Tja det spørs hva trådstarter definerer som fremmedinnvandring.

 

Men hvis han mener ikke-vestlige så ville vel nordmenn (eller det hadde vel sikkert blitt noen østeuropeiske innvandrere) ha tatt en del av vaskeyrkene, vi hadde ikke hatt kebab i like stort omfang, vi hadde hatt mindre krimminalitet og trygdeutgifter, vi hadde ikke hatt moskeer over allt, vi hadde ikke måtte legge til rette for muslimer og gitt de halalmat og latt de be 5 ganger om dagen over alt der hvor de jobber og er, ol.

 

Hva jeg hadde savnet? Ikke mye egenklig. Man kan jo f.eks ikke savne kebab når man aldri har hatt en kebabsjappe i nærheten (for det er vel ts mening at vi aldri hadde hatt dem, ikke at de plutselig skal forsvinne). Da hadde man nokk vært like glad i burger uansett. Og resten er vel ikke noe å savne. Lavlønnsyrkene hadde fortsatt blitt gjordt stort sett av innvendrere uansett og vi ville fortsatt ha hatt nokk fra sverige, polen, russland, ol. til å bemanne yrkene "nordmenn ikke vil ha".

 

Mangfoldsargumentene venstresiden alltid kommer med er bullshit. Vi har masser av mangfold innen kulturen i vårt eget land hvis man er villig til å se på det. Og arbeidskraftsargumentet til venstresiden er også bullsit da svensker og østeuropeere fint kan bemanne alle de yrker ikke-vestelige i dag ofte tar som nordmenn ikke vil ha.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg minner om at i år 1500, så var drapsraten i Bergen HUNDRE GANGER HØYERE enn den er i dag.

 

http://www.digitalarkivet.no/sab/Eldste.htm

 

...

Da gjenstår det TRE mulige forklaringer på hvorfor det gikk så bra til slutt:

a) Alle drapsmennene ble tatt og hengt

b) Alle de irriterende menneskene som provoserte drapsmennene ble drept

c) Kriminalitet skyldes i all hovedsak (sub)kulturer -- og kan forebygges

 

Vi trenger å blande gener med andre folkeslag, for å unngå innavl av vår allerede svake gener innen syn, hud og psykisk helse.

 

Dårlige enkeltgener i en hel befolkning kan ta tusener av år å forbedre -- eller man kan blande seg med en befolkning som har ett bedre gen av den gjeldende typen og få umiddelbare resultater.

 

Det er også veldig viktig at vi ikke skiller oss ut negativt eller virker i overkant rasistiske, når neste storkrig bryter ut.

 

Jeg minner om at de siste 60 årene med fred er en unntakstilstand når vi ser på verdenshistorien.

Vi er et lite folk i et lite land, og ingen andre land i verden vil savne Norge om det blir fjernet fra kartet, med mindre vi klarer å vedlikeholde vårt gode forhold til de fleste land i verden samtidig som vi unngår negativ oppmerksomhet.

 

Uten oljen vår ville ikke Norge vert verdt spesielt mye mer enn den taktiske verdien av kystlinje mot England og fisken på norgeskysten, som er mindre og mindre viktig ettersom militærteknologi skrider fram og fiske erstattes med oppdrett.

Oljen tar snart slutt om et halvt århundre, og uten den har vi ikke råd til å være overlegne.

"Hei, vi er Nordmenn -- vi kommer fra landet som snart kommer til å bli belagt med is under neste istid!".

 

Hva planlegger dere som er mot innvandring at Nordmenn skal gjøre når den neste istiden kommer om noen hundre til noen tusen år, når golfstrømmen snur?

I beste fall tar det mellom 23 000 til 130 000 år før neste istid, i verste fall en gang mens vi lever eller de neste hundre årene.

Det er uansett VIKTIG at vi Nordmenn kan vise til at vi tar i mot flyktninger, neste gang nordmenn må flykte.

Sist gang nordmenn måtte flykte fra krig:

-1941 -- Tyskland invaderte Norge og Norge ble okkupert

-1814 -- Sverige angrep Norge og Norge overga seg med store tap

-1788 -- Tyttebærkrigen

-1700 -- Store Nordiske Krig

-1675 -- Den skånske krig

Og før det er det relativt kort mellom krigene.

Kriger i verden for øvrig er sjeldnere i dag, men det kan komme til å forandre seg når naturoljen ikke lengre er en viktig ressurs.

 

Vi er ikke Europa. Vi er ikke USA.

Vi er et av verdens minste land med under 0.1% av verdens befolkning.

 

Vi vet at kriminalitet i størst grad skyldes kultur, og da mener jeg at god integrering er veien å gå.

 

Det er nå i oppgangstidene vi kan skaffe oss venner og sikre oss et mangefold som beskytter oss mot rasisme utenifra -- når neste ALVORLIGE depresjon kommer og større land skal fordele skyld og sikre sin velstand.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sist gang nordmenn måtte flykte fra krig:

-1941 -- Tyskland invaderte Norge og Norge ble okkupert

-1814 -- Sverige angrep Norge og Norge overga seg med store tap

-1788 -- Tyttebærkrigen

-1700 -- Store Nordiske Krig

-1675 -- Den skånske krig

 

Ni har alltid varit välkommna hos era naboer.

Skandinavien skall hålla ihop.

Utomnordiska invandrare är en mörk pest som kommer att leda till nordens degenerering.

Island klarar sig bra med en homogen befolkning. Varför skulle inte Norge göra det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er ikke de få flyktningene som kommer som er problemet, det er lykkejegerne (innvandrerne) som kommer hit fra land som har en HELT anen kultur en oss, for å tjene mere penger som er ett problem.

Og hvorfor i alle dager skulle vi flykte til midtøsten, eller flykte i det hele tatt?

Og det att nordiske gener er for svake så vi må blande oss med andre gener er det værste bullshit jeg noen sinne har hørt.

Endret av gudbjorn
Lenke til kommentar

Og det er ikke de få flyktningene som kommer som er problemet, det er lykkejegerne (innvandrerne) som kommer hit fra land som har en HELT anen kultur en oss, for å tjene mere penger som er ett problem.

Og hvorfor i alle dager skulle vi flykte til midtøsten, eller flykte i det hele tatt?

Og det att nordiske gener er for svake så vi må blande oss med andre gener er det værste bullshit jeg noen sinne har hørt.

 

1: Lykkejegere er et problem. Enig.

 

2: Grunner til å flykte sortert etter relevans:

a) Vulkanaske forårsaker global nedkjøling i norden.

b) Europeisk krig når oljekildene tar slutt.

c) Neste istid gjør Skandinavia, Russland, Canada og store deler av USA ubeboelig eller (ressurs)fattig.

d) Bjørnen våkner

e) Dragen våkner

f) Cowboyene trenger olje

g) Oversvømmelse ødelegger alle storbyene utenom Trondheim.

 

3: Vi har helseproblemer som andre folkeslag ikke har -- akkurat som alle andre folkeslag.

Det alene retter seg opp når man får ett eneste barn med noen som har friske gener der vi har svake.

(Vi er nærsynte og tåler ikke sollys, og har dårlige gener for beinbygning)

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...