Gå til innhold

Problem med Radeon HD 5750 passivt kort...

Anbefalte innlegg

Det der virker heeeelt snålt syns jeg. 400w skal være plenty med power for din pc. Og en dvd brenner og diskett stasjon bruker så å si null strøm så lenge dem ikke er i bruk, selv om dem er koblet til...

Har du prøvd å koble dem inn igjen for å reprodusere problemet?

Nei, jeg har ikke prøvd å koble dem inn igjen...tenker jeg får prøve det i morgen...har vært koblet dvd brenner og ene harddisken inn på samme strømkontakta da via overgang så jeg har hatt 2 uttak på samme strømkontakt...vet ikke om det kan være problemet som gjør at maskina klikker..men dette fungerte jo fint med det gamle skjermkortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der virker heeeelt snålt syns jeg. 400w skal være plenty med power for din pc. Og en dvd brenner og diskett stasjon bruker så å si null strøm så lenge dem ikke er i bruk, selv om dem er koblet til...

Nei, jeg har ikke prøvd å koble dem inn igjen...tenker jeg får prøve det i morgen...har vært koblet dvd brenner og ene harddisken inn på samme strømkontakta da via overgang så jeg har hatt 2 uttak på samme strømkontakt...vet ikke om det kan være problemet som gjør at maskina klikker..men dette fungerte jo fint med det gamle skjermkortet...

Det er vel ganske merkelig dette ja...men ser i alle fall ut til at alt er i orden når ikke dvdbrenner og diskettstasjon er tilkoblet...har virka helt fint i mange timer nå...skal prøve koble de til igjen i morgen, og se om det klikker på samme måten igjen...

Endret av hsvendse
Lenke til kommentar

Det er vel ganske merkelig dette ja...men ser i alle fall ut til at alt er i orden når ikke dvdbrenner og diskettstasjon er tilkoblet...har virka helt fint i mange timer nå...skal prøve koble de til igjen i morgen, og se om det klikker på samme måten igjen...

Glemte vel prosessoren da jeg nevnte hva jeg har på maskina:

AMD Athlon 64 3200+ 2.01 Ghz

Lenke til kommentar

Nå koble jeg til dvdbrenneren igjen.. og nå er det spinnelyder liksom inni der stadig, og ene harddisken forsvant...hva slags konklusjoner skal en trekke? er strømforsyningen for liten, er det det at jeg har kobla dvdbrenner og hardisk til samme strømkontakt som er problemet? har ikek flere strømkontakter, så måtte gjøre slik, og det har fungert helt ok med forrige skjermkortet...

Lenke til kommentar

Og nå kobla jeg av igjen dvdbrenneren, de mistenkelige lydene forsvant, maskina starter normalt og oppfører seg normalt igjen, og alle diskene er tilgjengelige...må jeg ha ny strømforsyning om jeg skal ha dvdbrenner tilkoblet, eller har noen gode ideer om hva som er problemet her...det sies jo at strømfosyningen skal være stor nok...men dette er jo merkelige greier...?

Lenke til kommentar

har du prøvd å koble til dvd med bare strøm uten sata/ide. om det funker da, er det ikke strømmen. men kontrollern eller jumper instillinger. også mulig det er no galt med kabel

Hm, jeg tror kanskje problemet er løst...harddisken som var koblet på samme strømkabel som dvdbrenneren hadde visst tippa litt fremover...den var ikke ordentlig festa...sånn kan det gå...tror dette var problemet, får se nå fremover om den virker ok... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...