Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dårlig lærer, hvordan si fra

Gjest gjest_jente21

Anbefalte innlegg

Gjest gjest_jente21

Skolen jeg går på er en skole tilpasset for mennesker med psykiske problemer (angst, depresjon osvosv).

Skolen er helt fantastisk, bra miljø, ganske små klasser osv, jeg stortrives. Det eneste problemet faglig er at jeg ligger dårlig an i tysk, det er ganske mye fravær fra de meste elever, men jeg har møtt opp hver eneste time. Elevene på skolen er på forskjellige nivåer i tysken, men INGEN ligger an til å fullføre pensum. Jeg har møtt opp hver fuckings time og jeg har 5 i karaktersnitt, men har kun gjort 9 av 17 kapitler i boka.

Læreren, hun er alltid så sliten og giddalaus, hun orker ingenting, og hun klarer ikke forklare skikkelig, hun gjør det bare enda mer uforståelig, når jeg spørr hun om hun kan forklare det på en veldig konkret logisk måte så kommer hun med samme historien som ingen skjønner en dritt av.

Jeg skal bytte skole til neste år, og da skal jeg også ta tysk, jeg trenger jo å kunne bok1 for å kunne gå videre til bok2, så hvordan faen skal jeg få dette til?

Jeg tenker å kanskje jobbe 1 time hver dag med boken og prøve å fullføre, og da jeg spurte læreren om jeg kunne gjøre det så sier hun "neeeh vet ikke jeg, det tar så mye tid med muntlig prøver og sånnt, og det gårjo utover de andre elevene (som er på kanskje kap 1-5 av 17)".....

Jeg er bare så frustrert, skulle ønske at jeg hadde hatt en god lærer, en lærer som la opp en progresjonsplan og passet på at iallefall de som ville bli ferdig med pensum kunne bli det med jevnlig oppmøte etc.

Er det noe snill måte jeg kan si dette på? forøvrig vet jeg at hun fikk sparken på den tidligere jobben pga. mange av norsk elevene hennes strøk.

Burde hun ikke være litt engasjert i oss, liksom hjelpe oss videre, og være iaffal LITT tilgjengelig utenfor skoletimene, gidde å kontrollere oppgaver på slutten av timen istedet for å si "mmmhh er sliten nå tar det neste time.."

Hva skal man gjøre med sånne lærere? Hun vil jo selvfølgelig ikke være en dårlig lærer, det er liksom så vanskelig å si fra til hun / andre... hva skal jeg gjøre????? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_gjest_jente21_*

Det er litt vanskelig, fordi at skolen har et såpass lite miljø så er alle ganske gode venner, dette gjelder også daglig leder (rektor) og tysk læreren og alle de andre...

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig, fordi at skolen har et såpass lite miljø så er alle ganske gode venner, dette gjelder også daglig leder (rektor) og tysk læreren og alle de andre...

Du nevner du skal til en annen skole neste år, så jeg hadde bare gitt blaffen om det skulle skape litt ubalanse i miljøet. Det er jo viktig at lærere inspererer og motivere elevene, og hun her høres lite engasjert ut.

Dessuten er det å stille opp for dine krav også et godt egenskap å lære.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Oi, når jeg søkte skole så krysset ikke jeg av på hvordan valgfag jeg skulle ha. Jeg bare krysset av på at jeg skulle søke i egen søknad om et spesielt valgfag. Det ble altså ikke gjort så er spent på hva som skjer. :!:

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Oi, når jeg søkte skole så krysset ikke jeg av på hvordan valgfag jeg skulle ha. Jeg bare krysset av på at jeg skulle søke i egen søknad om et spesielt valgfag. Det ble altså ikke gjort så er spent på hva som skjer. :!:

Ser ikke sammenhengen med ditt kommentar og hva emnen dreier seg om....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...