Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med skjermbilde

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et stort problem med skjermbilde mitt, jeg er ikke særlig god i data men jeg tror det kan ha noe med skjermkorte å gjøre. Når jeg starter spill så begynner skjermen å få fargerike prikker når det skjer mye på en gang (stor bevegelse på bildet samt effekter). Det blir flere og flere prikker etterhvert som jeg flytter skjermbilde. Helt til spillet lukkes og skjermen blir svart, og får den beskjeden nede i høyre hjørnet med at skjermdriverne har sluttet å fungere og er blitt gjennopprettet. Dette var helt greit helt til situasjonen forverret seg. Etter flere slike feilmeldinger så ble plutselig skjermen svart og ville ikke slå seg på igjen, så jeg hadde ikke noe valg enn å restarte pcen. Når den kom på igjen så var skjermbilde utrolig stort og hadde en bildekvalitet fra 30-tallet, med streker og alt mulig på skjermen. Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse dette problemet?

Ja, jeg har prøvd å lagt inn de nyeste driverne.

Skjermkort: Nvidia XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

Slik ser skjermen ut: (+ at det er fullt av striper som gjør skjermen mye værre som ikke ble med på bildet)xlf9fb.jpg

En stor takk til de som prøver å hjelpe meg :)

Endret av trenger_hjelp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer du er nå med i klubben for di som har et dødt Nvidia skjermkort!

Produksjonsfeil garantert, du får vurdere å ta kortet på reklamasjon eller kjøpe nytt.

Så kortet er dødt? Om det så er, så kan jeg vell få ett nytt siden jeg har igjen 1 år av garantien? :)

Lenke til kommentar

Gratulerer du er nå med i klubben for di som har et dødt Nvidia skjermkort!

Produksjonsfeil garantert, du får vurdere å ta kortet på reklamasjon eller kjøpe nytt.

Så kortet er dødt? Om det så er, så kan jeg vell få ett nytt siden jeg har igjen 1 år av garantien? :)

Du får ta konakt med butikken der du kjøpte kortet.For sikkerhets skyld så tester du det i en annen pc for å sjekke at det også er problemer der og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...