trenger_hjelp Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Hei! Jeg har et stort problem med skjermbilde mitt, jeg er ikke særlig god i data men jeg tror det kan ha noe med skjermkorte å gjøre. Når jeg starter spill så begynner skjermen å få fargerike prikker når det skjer mye på en gang (stor bevegelse på bildet samt effekter). Det blir flere og flere prikker etterhvert som jeg flytter skjermbilde. Helt til spillet lukkes og skjermen blir svart, og får den beskjeden nede i høyre hjørnet med at skjermdriverne har sluttet å fungere og er blitt gjennopprettet. Dette var helt greit helt til situasjonen forverret seg. Etter flere slike feilmeldinger så ble plutselig skjermen svart og ville ikke slå seg på igjen, så jeg hadde ikke noe valg enn å restarte pcen. Når den kom på igjen så var skjermbilde utrolig stort og hadde en bildekvalitet fra 30-tallet, med streker og alt mulig på skjermen. Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse dette problemet? Ja, jeg har prøvd å lagt inn de nyeste driverne. Skjermkort: Nvidia XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit Slik ser skjermen ut: (+ at det er fullt av striper som gjør skjermen mye værre som ikke ble med på bildet) En stor takk til de som prøver å hjelpe meg Endret 17. mai 2010 av trenger_hjelp Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Gratulerer du er nå med i klubben for di som har et dødt Nvidia skjermkort! Produksjonsfeil garantert, du får vurdere å ta kortet på reklamasjon eller kjøpe nytt. Lenke til kommentar
trenger_hjelp Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 Gratulerer du er nå med i klubben for di som har et dødt Nvidia skjermkort! Produksjonsfeil garantert, du får vurdere å ta kortet på reklamasjon eller kjøpe nytt. Så kortet er dødt? Om det så er, så kan jeg vell få ett nytt siden jeg har igjen 1 år av garantien? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Gratulerer du er nå med i klubben for di som har et dødt Nvidia skjermkort! Produksjonsfeil garantert, du får vurdere å ta kortet på reklamasjon eller kjøpe nytt. Så kortet er dødt? Om det så er, så kan jeg vell få ett nytt siden jeg har igjen 1 år av garantien? Du får ta konakt med butikken der du kjøpte kortet.For sikkerhets skyld så tester du det i en annen pc for å sjekke at det også er problemer der og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå