FlinkeFreddy Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 On topic (for en gangs skyld i denne tråden): Det kan ikke tenkes at kameraten din har Aspergers? Før du går i defensiven: Aspergers er den mildeste formen på autismeskalaen, og flere genier er antatt å ha hatt AS. For eksempel Bill Gates og Albert Einstein. Det er da ingen grunn til å tro at han lider av autisme, det er ikke beskrevet noen form for asosial adferd eller andre symptomer på asbergers syndrom. Og det ikke slik at man blir smart av autisme. Flere psykisk funksjonshemmede har ikke IQ nok til å gange fem ganger fem, en gang. Store genier blir antatt å være autismer på grunn av et skjeldent syndrom som medfølger flere psykisk hemmede, savant syndrom. Det er ekstremt skjeldent, og det at trådstarters kompis kan regne ut tresifrede tall i hodet er langt ifra nok til å tro at han er autist. Hvor sa jeg at han var autist? Hvor påsto jeg at han hadde symptomer? Jeg påsto ingenting, jeg bare spurte om det var en mulighet for det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå