Veltins Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Hey! Jeg vil kjøp en desktop på www.ibuypower.com, men jeg lurer på om de funker i norge? I usa er det jo 110 watt.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) We currently ship systems within the USA (includes Hawaii, Alaska and Military APO address) and Canada only. http://www.ibuypower.com/Support/FAQ.aspx Forøvrig, kjøper du derfra, om du skulle klare å omgå leveringsbegrensningene (jetcarrier er jo ett alternativ), så kjøper du ett system med vesentlig dårligere forbrukerrettigheter enn du får her i landet. Når det gjelder strømmen, så har vel de fleste PSUer en bryter bakpå der du kan bytte mellom 110v og 220-240v. Endret 17. mai 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 shipper de faen meg ikke til norge ?!?!?!?!??!?! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg vet Antec sine strømforsyninger har noe kalt Universal Input, som gjør at deres strømforsyninger kan brukes uansett hvor du befinner deg i verden. Quote Antec: Universal Input and Active PFC allow the Signature 650 to operate efficiently on any power grid in the world. Som vanligt er det slik at det en har, har også de andre. Så vist Antec har en slik funksjon er det høyst sansynlig at også de andre kjente merkene som CoolerMaster, Corsair, Silverstone, Thermaltake, Seasonic... +++ også har samme/tilsvarende funksjon. Før var det en liten rød bryter bak på strømforsyningen, nå skjer denne omformingen automagisk slik at du ikke trenger å tenke på dette. .... .... Jeg ser nå at også Corsair nevner på sine sider at deres strømforsynigner er universale. Quote Corsair: Auto switching circuitry for universal AC input from 90-264V Nå er det jo ikke bare strømforsyningen du bør tenke på. Først må du også se om det vil svare seg å kjøpe PC fra ibuypower. Selveste PCen kan være rimelig når man kun ser på prisen konvertert fra USD til NOK, men du må også ta til tanke med frakt og ikke minst Norsk Moms. Det neste og ikke minst må du tenke på at du ikke vil få samme rettigheter som i Norge om noe skulle gå galt med PCen. Du må følge Amerikansk lovverk, og de er ikke like milde mot forbrukerene som det man har rett på i Norge. Dessuten vil det være en dyr affære for deg å sende en helt PC att og fram til Statene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå