Gå til innhold

Lost 6x16: "What They Died For"(USA)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må vel skje noe banalt om alle skal begynne å huske ting under konserten. Kanskje Desmond skyter Faraday der han sitter på pianokrakken sin forran alle..

FSW Desmond er rå. Særlig måten han oppfører seg ovenfor Kate og Sayid i baksetet i fangetransporten

Lenke til kommentar

FSW Desmond er rå. Særlig måten han oppfører seg ovenfor Kate og Sayid i baksetet i fangetransporten

Enig. Desmond har vært karakteren som har gjort flash sideways verdt det, hele sesongen. Digger skuespilleren, makan til karismatisk kar.

Men en ting, når møtte Hurley og Desmond hverandre i den alternative tidslinjen? Var det noe greier med Libby? Har liksom glemt det ...

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Syns Desmond var på sitt beste i siste 2/3 av sesong 3 da det derre flashes before your eyes-opplegget pågikk + denne sesongen i FS.

Enig. Desmond har vært karakteren som har gjort flash sideways verdt det, hele sesongen. Digger skuespilleren, makan til karismatisk kar.

Men en ting, når møtte Hurley og Desmond hverandre i den alternative tidslinjen? Var det noe greier med Libby? Har liksom glemt det ...

Desmond møtte Hurley på Mr. Clucks-restauranten. Og senere i samme ep. så Des Hurley & Libby på beachdaten.

Hadde vært morsomt om Jack døde og Hugo overtok som Jacob. :p

+1! Men da må vel også Hugo få den velsignelses-greia av Jacob.

Jacob døde jo før han ga jobben videre, så i såfall burde jo Jack kunne gjøre det også.

Stemmer det, Jack har overtatt Jacob-rollen nå ja... :whistle:

Lenke til kommentar

Hva er egentlig alle disse spørsmålene man ikke har fått svar på, mulig jeg har bare fenget av øyeblikket, men jeg føler vi nesten har fått vite alt nå.

Her er det jo haugevis av spørsmål. Noen totalt ubrukelige, andre ganske interessante. Jeg gleder meg til sesongfinalen men er litt skuffet over noen av svarene vi har fått opp gjennom årene (men det kan jo ha noe med at jeg alltid har likt sci-fi-delen bedre enn den overnaturlige delen av Lost).

Lenke til kommentar

Er godt mulig jeg tar feil, men var ikke Desmond på den kylling-sjappa til Hugo? Etter en stund møtte Hugo Libby, og hun sa hun gjenkjente ham før hun ble sendt ut til bilen fra sinnsykehuset. Hugo snakket med henne der, de dro på date ned på stranden, kysset hverandre og vips husket Hugo det meste fra øyen. ;) Godt mulig Desmond overtalte Hugo til å besøke Libby i første omgang.

Lenke til kommentar

Så det er virkelig ingen her som stiller spørsmål om hvorfor Jacob som er død plutselig "lever"?

De bør ha en rimelig bra forklaring på dette, ellers regner jeg med at disse scenene (dvs, måten jack overtok rollen på) ikke var planlagt når Jacob døde i forrige sesongfinale.

Er stygt redd for at dette er enda en av tingene vi bare får en "OK" (eller ingen) forklaring på, og dermed gjør historien mye mer rotete/vanskelig å skjønne enn nødvendig.

Jeg bryr meg egentlig ikke så voldsomt om slike detaljer, Lost er awesome uansett - jeg bare påpeker at Lost har en del slike ting som egentlig ikke er noe viktig (forklaringene er "dårlige", dvs de spiller ingen rolle i den store sammenheng), men likevel bidrar dette sterkt til at Lost blir veldig uoversiktlig/vanskelig å skjønne.

Endret av John-B
Lenke til kommentar

Så var tiden kommet, nå er det bare finalen igjen. Det er rart å tenke på at dette er siste gang vi diskuterer og teoriserer over en LOST-episode og hva som vil skje videre. Herfra er det bare en vei, mot slutten, og om bare få dager er det hele over. Uansett hvor forberedt jeg er, så vil det likevel føles helt uvirkelig når det er over.

Så, denne episoden starter med FST-Jack, som etterhvert får en telefon fra "Oceanic". Men stemmen kjente jeg igjen med én gang, det var ingen tvil om at det var Desmond. :p Herlige FST-Desmond som setter hjulene igang for alle sammen. Som han ordnet og styret i denne episoden, det var fantastisk å se på. Og jeg gleder meg voldsomt til å se hva som kommer til å skje når de alle tilsynelatende kommer til å samles i finalen.

Ellers så var episoden fantastisk, med MIBs ganske voldsomme og plutselige angrep på Richard (som for alt vi vet kan være død, selv om jeg har litt vanskelig for å tro på det enda).

Videre blir Ben "rekruttert" av MIB til å gjøre litt dirtywork for ham. Og det blir gjort i aller høyeste grad, MIB kvitter seg fort og enkelt med irriterende Zoe, og like etter setter Ben en stopper for Charles Widmore. Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde ikke akkurat sett for meg at Charles skulle ende sine dager i Bens hemmelige bomberom.

Forøvrig herlig å ha Ben, Richard og Miles tilbake, etter flere episoders fravær. Miles med sin kommentar "i lived in these houses 30 years before you did, otherwise known as last week" var herlig. :wee:

Og så er Jacob tilbake, og endelig setter han seg ned sammen med sine gjenværende kandidater og forteller dem hvordan det ligger an. Og jeg følte det som et veldig emosjonelt og sterkt øyeblikk når Jack sto fram og sa at han kunne ta jobben. Jack er blitt en herlig karakter i sesong 6, hvordan han virkelig har blitt en man of faith.

Og nå skal MIB ødelegge hele øya. Det er duket for en helt vill avslutning på hele serien, og jeg ser ikke for meg i det hele tatt hvor dette kommer til å ende. Hva som helst kan egentlig skje. :p

Lenke til kommentar

Og nå skal MIB ødelegge hele øya. Det er duket for en helt vill avslutning på hele serien, og jeg ser ikke for meg i det hele tatt hvor dette kommer til å ende. Hva som helst kan egentlig skje. :p

Lurer på åssen Ben tar dette, hvis ikke jeg husker feil ble vel Ben lovet øya hvis han hjalp MIB med å drepe folka.

For hvis da MiB skal ødelegge Øya, da bryter jo selvsakt han avtalen mellom han og Ben, Hvorfor skal da Ben jobbe for han? :whistle:

Lenke til kommentar

En ting jeg kom til å tenke på, er at den lyden som høres ut som et slags vikinghorn kommer når MiB forvandles fra røyk til en skikkelse av kjøtt og blod, eller andre veien. Det virker ganske riktig imo, og når i denne episoden hørtes hornet litt før Flocke kom luskende tilbake etter å ha "drept" Richard.

Lenke til kommentar

Det var vel noe med den asken hugo hadde? han la kansje den på bålet og ble da synlig for alle?..

Var at han la asken i bålet, og når bålet brente ut var Jacob borte for alltid. Kommer nok ikke til å få se han igjen, hvis ikke i et flashback.

Jacob var vel forøvrig usynelig i en av de tidligere sesongene før han døde og så..

Tror mer på at det var MiB. Kan ha noe å gjøre med at han er et smoke monster også.

Endret av CRWTH
Lenke til kommentar

Lurer på åssen Ben tar dette, hvis ikke jeg husker feil ble vel Ben lovet øya hvis han hjalp MIB med å drepe folka.

For hvis da MiB skal ødelegge Øya, da bryter jo selvsakt han avtalen mellom han og Ben, Hvorfor skal da Ben jobbe for han? :whistle:

Jepp, og MIB bryr seg nok ikke mye om hva Ben mener. Han trenger ham bare til å gjøre litt drittarbeid for ham, så kan han kvitte seg med ham etterpå. Ben vet dette, men han har vel heller ikke mye valg, da smokey kan drepe han når han måtte ønske.

Tror derimot Ben har en plan, han sier det jo selv "I always have a plan". Tror det har noe med at han sendte med Miles en walkie når han stakk ut i jungelen. På den måten kan de holde kontakt. I tilegg er det Miles som har eksplosivene. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...