Gå til innhold

Merkelig PS3 problem.

Anbefalte innlegg

Okai, her har det skjedd noe rart. Min PS3 (40 eller 60? gb) av den typen man fikk kjøpt før Slim kom. Det rare her er vennelista mi. Den har vært helt fin helt siden jeg fikk maskinen, som er for halvannet år siden. Men nå skjer det noe bull her. Hver gang jeg starter et spill, forsvinner vennelisten, og viser kun mitt navn. Hvorfor dette? Har prøvd "rebuild database" uten hell. Det er ikke nettet mitt, for jeg har prøvd maskinen flere steder. Det rare er at jeg tror det kun er maskinen, og ikke selve PSN-brukeren min. For når jeg logget på min bruker hos en venn, virket alt som det skulle. Ergo er maskinen tydeligvis feilen her. Hører også med at den fryser/kræsjer en del oftere enn før. Noen som har gode tips her annet enn å sende på service? Sist noen jeg kjenner gjorde det, tok det 7 mnd, før han fikk en NY maskin uten lokale data på. Trenger hjelp! HVA HAR SKJEDD MED VENNELISTEN MIN!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva som har skjedd, men i stedet for å sende den inn til service vil jeg først ha tatt backup av maskina og deretter formatert harddisken. Installer systemet på nytt og sjekk om feilen er der fortsatt. Dersom den er det er det sansynligvis noe galt med maskina di. Dersom feilen blir borte tar du å restore backupen din slik at du får tilbake alt innholdet slik det var før du formaterte maskina.

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke en "steg for steg" men jeg kan prøve, det er iallefall slik jeg gjorde det.

Jeg brukte en minnepenn på 4gb, formaterte den først på en pc, plugget den så inn i ps3'en. Deretter gikk jeg inn i "instillinger" menyen, og så "sikkerhetskopiering". Der velger man "ta sikkerhetskopi". Da kopierer den alt innholdet over på minnepennen, det kan ta litt tid.

-Fordi jeg hadde en minnepenn på 4gb, slettet jeg alt av installerte filer, nedlastede demoer, filmtrailere alt mulig skrap, men lot save filene ligge igjen, slik at det kun var save filene jeg fikk over på minnepennen.

Deretter gikk jeg tilbake til instillinger menyen, valgte "Gjenopprett PS3 system". Dette tok ekstreeeeemt lang tid, så du bør allerhelst gjøre dette når du går å legger deg eller vet at du skal gjøre noe annet noen timer.

Så når PS3 er oppe å går igjen, gikk jeg inn i instillinger menyen igjen, valgte "Sikkerhetskopiering", deretter "Gjenoprette", da henter den ut all informasjonen fra usb minnepennen og legger det over på harddisken igjen!

Men det kan være du allerede har funnet ut av dette, men for andre som ikke forstår eller vil vite hvordan så er det jo en enkel "steg for steg" prosess..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...