Gå til innhold

Har et merkelig problem der harddisken min slår seg av!

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem der harddisken min slår seg av mens pc-en min er på. Og så restarter den etterpå igjen (kjenner godt til lyden).

Hvis jeg da trykker på den partisjonen jeg har på disken sier windows at partisjonen ikke er formater, og spør om jeg vil formatere. Ble

Selfølgelig drid redd første gang dette skjedde, men fant ut at partisjonen virket fint igjen hvis jeg restartet pc-en.

Det har ikkje skjedd så veldig mange ganger, kanskje 10 ganger i løpet av noen måneder.

Dette er selfølgelig disk nr to, som jeg bare har filer på. Det er en vanlig WD 80GB 7200 2MB Cashe Disk.

Kjører Xp Pro nå, men da jeg skiftet til win 2000 begynnte det å skje mer ofte, men da med hoved hardisken (lik som den andre bare at den er

en SE(8MB Cashe)).

Da merket jeg det ganske mer med en gang, ved at pc-en restartet seg (BOMBE), og jeg hørte helt tydelig at det er disken sin feil,den

restartet seg når bios prøver å detecte IDE Enhetene, og så starte pc-en opp som vanlig, og klikket senere.

Siden jeg skiftet tilbake xp igjen har jeg ikke opplevd at noen av disken har klikket igjen.

Men et par kammerater av meg har samme lignende problem. Hos dem ender det alltid opp med restarting for det er disk nr 1 som klikker hos dem.

De har og begge WD disker ( ene har 40GB, og han andre har 120GB 7200 SE).

Det andre som vi har felles er at vi alle har MSI HK, jeg har via kt266A, og de andre har via kt333 og via KM266Micro.

Tenkte på varme, men har ikke så varmt oppsett (xp 1700 @ 41Grader ved kjøring av prossesorkrevende oppgaver, og ca 37 ved idle), og 4

kabinettvifter gir gjennomlufting. De andre har det ikke særlig varmere de heller.

Kan det være prblem med kontakten mellom disk og støm forsyning? (har tatt ut og festet strøm kablene på ny uten noen at jeg tror det har

hjulpet noe)

Setter pris på hvis noen har peiling på hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hatt samme problem, tok jeg på harddisken så startet den på nytt eller sluknet helt.

Det som gjorde at det sluttet skjedde egentlig tilfeldig, jeg grilla psu og kjøpte meg en ny en etter det har harddisken aldri klikka.

Det var også en WD 80GB (2MB cache).

Jeg installerte også win xp på nytt.

psu en jeg har nå heter Lepont aka super flower

Lenke til kommentar

mulig psu'en din ikke klarer å levere nok strøm til systemet da...eller at noen instillinger i windows, som gjør at du kan velge om hdd'en skal skru av etter så, så lang tid...men det skal ikke gjøre at pc'n klikker helt da...så det er lite trolig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...