Gå til innhold

Installasjon av Zalman CNPS9700 NT

Synt4xx

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig kjøpt en Zalman CNPS9700 NT CPU kjøler, men sliter med å montere den.

Problemet mitt er at clip'en som skal holde kjøleren på plass, ligger for langt over skrue hullene til at jeg kan skru den på plass. Er det noen av dere som kanskje vet hva dette skyldes?

Sokkelen skulle ikke være noe problem, da den skal passe til LGA 775 (sokkelen jeg bruker)

Jeg leste alikevel i bruksanvisningen etter at jeg fikk den i posten, at den var ment for en- og tokjerners prossesorer, kan dette ha noe å si?

Takk på forhånd og gratulerer med dagen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hva som kan være vanskelig her.

Jeg bruker også en Zalman CNPS9700 NT med LGA 775 og husker at det var litt knot i å få skrudd den på.

I mitt tilfelle var bare litt vanskelig å skru på metallbøylen som holder kjøleren fast til den sorte plastramma som skrus på hovedkortet.

Husker ikke hva jeg måtte gjøre på baksida av hovedkortet, men jeg lurer på om jeg måtte skru på en ramme på baksida.

Kanskje følger det med noen kortere skruer som får alt dette til å gå ihop?

Jeg bruker en Q6600 firekjerners prosessor forresten, til min MSI P35 platinum hovedkort.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Ah, jeg tror jeg husker mer om hva som var vanskelig nå.

Denne metallbøylen hadde en bøy, og da må en presse litt med skrujernet for å greie å få skrudd den andre skruen ned i sporet.

Vil kanskje hjelpe å ikke skru den første skruen for langt ned, men likevel passe på at den ikke er for løs, ellers kan bøylen løsne når du forsøker å skru den andre skruen på.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Fikk det til nå, måtte bare bruke litt krefter for å få bøylen ned i riktig possisjon, takk for tipsene :D

Jeg måtte jo ta ut alt fra hovedkortet mitt for å sette på den plast tingen på andre siden av hovedkortet og har selfølgelig nå glemt hvor alt stod i :no: .

Har også klart å rotet vekk manualen til hovedkortet. Er det noen her som vet hvor jeg kan få lastet ned manualen? Husker å ha gjort det før men vet ikke hvor jeg fikk tak i den, har sett på MSI sin hjemmeside, men alle linkene her var defekte :thumbdown:

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...