Gjest medlem-140898 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg leste denne artikkelen for en stund siden. Synes ikke det er noe galt i det, ungene gjør jo bare det de ser hver dag? Samfunnet har dessverre utviklet seg til å ikke akseptere folk som ikke er sexy/fin på stasen o.l. Latterlig... finn dere noe annet å irritere dere over. Sprer leggene sine og berører seg selv ?.. Hva synes du om det.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det er jo ikke noe galt å danse. Men kanskje hvordan de danser ? De sprer leggene sine og berører seg selv ? Herregud, de er bare sju-år gamle.. HAr sett andre unger som gjør det når de danser og, kan ikke akkuratt si jeg tenkte på sex... Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Personlig tar jeg på tissen hver gang jeg tisser, og i en del andre sammenhenger Det at en 7åring tar på seg selv er da ikke noe problem for 7åringen. Det er et problem for de som ser en 7åring ta på seg selv og med en gang tenker sex. Synes de med sånne tanker kunne holdt dem for seg selv jeg, hvorfor skal syke mennesker bestemme hva som er moralsk riktig for unger? Hva er det neste man skal hisse seg opp over? Katter som slikker seg i baken kanskje? Det er jo uhørt å gjøre noe som at noen mennesker tenker på sex 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Å ta på seg selv er galt? Så vi på den samme klippe? Så du hvordan de berørte seg selv ? OG...disse småjentene kledde seg ut som om de jobbet på en nattklubb i Las Vegas. Motbydelig. Endret 19. mai 2010 av medlem-140898 Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Men det er jo du som tenker på nattklubber i Las Vegas og ser det seksuelle i handlingen. Jeg er rimelig overbevist om at jentene som gjør det, ikke tenker på nattklubber eller sex. Er ikke da problemet i ditt hode? 1 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Å ta på seg selv er galt? Så vi på den samme klippe? Så du hvordan de berørte seg selv ? OG...disse småjentene kledde seg ut som om de jobbet på en nattklubb i Las Vegas. Motbydelig. Nei, vi så ikke nødvendigvis det samme i klippet. Når jeg så det første gangen tenkte jeg faktisk ikke på det engang. Så ikke vet jeg, er det meg eller deg det da er noe galt med? 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Ikke noe galt med meg. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Tja, det er du som ser på 7åringer og tenker sex da... men, hva med å vri litt på det. Hvorfor synes du det er galt at 7åringer får deg til å tenke på sex? Du ser 7åringer og tenker sex, så reagerer du med avsky på at disse jentene gjør noe som gjør at du tenker på sex når du ser dem. Så vil du sikkert forby den type oppførsel slik at du skal slippe å se andre 7åringer gjøre noe som gjør at du tenker på sex. Tenk litt på det. Jeg antar at du ikke kunne tenke deg å ha sex med disse jentene. Kan det være at avskyen du føler ved å se dette er avsky over deg selv som faktisk tenker på sex når jentene danser? Så, istedenfor å se på dine egne tanker så skyver du skylden over på disse jentene (evt arrangører/foreldre/osv) fordi de er 'årsaken' til at du får disse tankene som du reagerer med så avsky på. 2 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Nice, jeg kom. Second that. Ikke noe galt i dette. Ikke noe galt med meg. Forklar hva som er galt med meg, for jeg er sikker på at du mener det er noe. Endret 21. mai 2010 av Jonas 3 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Dette synes jeg nesten var litt ekkelt, faktisk. Jeg tror ikke jentene vet hvilket budskap de sender, og jeg legger ikke noen "skyld" på dem. Dansen var forsåvidt vel utført og jentene har tydeligvis talent, så jeg antar at noen med peiling har lært dem den - og det er denne eller disse personene jeg mener bør holdes ansvarlig for eventuell kritikk. Har ikke sett originalfilmen, det kan så klart være at 7-åringene har kopiert Beyonce og hennes dansevenninner, det er i så fall godt gjort spør du meg. Dog, noen burde kanskje ha sett nummeret før det ble vist frem og sagt "Sorry jenter, dette går ikke." Jeg er for at folk skal få gjøre som de vil, og jeg liker når seksuelle tabuer kommer frem og folk blir litt ufordret. Men når jentene selv ikke er klar over hva de gjør synes jeg det blir galt. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hvor skal du beskyttes mot å få tanker i hodet ditt du ikke vil ha der? Poenget her er at jentene ikke vet at du får slike tanker, ei heller at handlingen de gjør kan forårsake slike tanker hos noen mennesker. Jeg fikk ikke slike tanker når jeg så det, og det høres det som flere andre i tråden heller ikke fikk. Skal virkelig en handling tillates eller ikke på bakgrunn av at noen mennesker helt i sitt eget hode synes det er ubehagelig? Jentene lider ikke pga dette, de som ikke kobler 7åringer med sex lider ikke pga dette. De som liker å koble 7åringer med sex lider forsåvidt heller ikke pga dette. Det er utelukkende de som kobler 7åringer med sex og ikke liker det som lider pga dette. Synes det er et veldig tynt grunnlag for å forhindre noen å gjøre en handling. Og btw "Men når jentene selv ikke er klar over..." Mener du saken hadde vært bedre om disse 7årige jentene hadde som hensikt å koble dansen sin med sex for å gi noen folk disse tabutankene? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 har de redigert klippet? når var det de tok på seg selv?! De som tenker på sex når de ser dette har enten en tvilsom legning eller har en meningsløs moral de prøver å prakke på andre. Synes kommentaren til noob over her var spot on. Å si at 5 ungjenter som danser for harde livet er avskylig er uforstålig for meg. La de ha moroa si uten å blande inn voksentanker plox 1 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Dette synes jeg nesten var litt ekkelt, faktisk. Jeg tror ikke jentene vet hvilket budskap de sender, og jeg legger ikke noen "skyld" på dem. Dansen var forsåvidt vel utført og jentene har tydeligvis talent, så jeg antar at noen med peiling har lært dem den - og det er denne eller disse personene jeg mener bør holdes ansvarlig for eventuell kritikk. Har ikke sett originalfilmen, det kan så klart være at 7-åringene har kopiert Beyonce og hennes dansevenninner, det er i så fall godt gjort spør du meg. Dog, noen burde kanskje ha sett nummeret før det ble vist frem og sagt "Sorry jenter, dette går ikke." Jeg er for at folk skal få gjøre som de vil, og jeg liker når seksuelle tabuer kommer frem og folk blir litt ufordret. Men når jentene selv ikke er klar over hva de gjør synes jeg det blir galt. Blir det bedre av at de vet hva de gjør egentlig? - føler diskusjonen begynner å bli lik den moraliseringen en ser i voldtektssaker, der jury e.l. mener at fordi damen/jenten gikk utfordrende, tok han med hjem e.l - da ubevisst/bevisst sendte signaler og har seg selv å takke for det. Når det er sagt, når jeg ser klippet, så fremstår dette som en dans, bare en dans, og ikke noe mer. Noe seksuelle ting ved den finner jeg ikke, og klesplaggene vil jeg vel anta gir den fleksibiliteten kroppen dems trenger ettersom noen av sparkene er såpass høye at noen av oss neppe hadde greid tilsvarende i den alderen, eller nå uten skader eller smerter. Så undres om ting som dette, i likhet med hva andre tenker koker ned til en egens moral om hva som skal være riktig for den alderen og ikke, noe som blir høyst subjektivt. At USA reagerer er ikke merkelig - men noen ganger følelse det som bakvendtkristne kjører landet, så min tanke er at forklaringen ligger der. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Å påstå at denne dansen ikke har noe med sex å gjøre er latterlig. Selvfølgelig er den seksuelt ladd. Klærne de har på seg ble skapt for å tenne menn. Koreografien legger vekt på sex. Og det er ikke noe galt med det i utgangspunktet. Men når de som opptrer er for unge til å forstå det de gjør er det galt. Det har ikke med moralisering eller konservatisme å gjøre; det har med at barn ikke skal seksualiseres på samme måte som voksne. Det jeg syns er tristest er at barna ikke selv skjønner hva de har gjort galt. De er ekstremt flinke til sjuåringer å være, og hadde de framført noe som ikke satte sinn i kok ville de ha kanskje vunnet det de deltok i. De har tydeligvis jobbet hardt. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Denne dansen har noe med sex å gjøre hos de som ser den og tenker sex. For oss andre så har den ikke noe med sex å gjøre. Ta et eksempel. Nakne unger på stranden. Tenker du sex når du ser en naken 3årig jente på stranden? Jeg gjør ikke. Tenker du sex når du ser 7åringer danse? Åpenbart, men jeg gjør ikke. Tenker jeg sex om jeg ser en dame jeg synes er attraktiv gjør tilsvarende dans? Det antar jeg at jeg gjør. Men, det er jo ikke handlingen som er skyld i det, det er det faktum at jeg finner damen attraktiv som trigger det hele. Jeg er helt enig i at barn ikke skal seksualiseres, men hva er egentlig det. Jo, det er at du! tenker sex når du ser det. Så enten kobler du 7åringer med sex, eller så er du så håpløst kondisjonert at når du ser en bestemt type handling så tenker du sex. Eksempel til. Alle som har sett national geographic vet at det finnes stammer der kvinner ikke dekker brystene sine. Tror du virkelig mennene i den stammen tenker like fort på sex når de ser et udekket bryst som mange vestlige menn gjør? Eller for å ta det andre veien. I Norge er vi veldig vant til å se ankler på kvinner og tenker ikke stort over det (med mindre man har en fetish). I noen land får ikke kvinner lov til å vise ankelen, og tror du ikke at mennene plutselig har en langt større tiltrekkning mot ankler? Hva som er en seksuell handling kan defineres på to måter. Enten er en seksuelle handling noe du gjør når du har sex, eller så er det en handling som gjør at du tenker på sex. Vi kan vel være enige om at den første definisjonen ikke gjelder her. Da gjenstår den andre. DU tenker på sex når du ser disse 7åringene. Jeg tror det beste er om du slutter med det istedenfor å nekte unger å danse Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Velkommen til verden anno 2010. Dette er da helt normalt blitt, jeg har selv ei tulle på 6 år som er uhyggelig flink til å ta etter slike kjente artister. Personlig så synes jeg det bare er komisk og ler meg fillete av det, men det er klart jeg ser jo at noen kan reagere på innholdet i disse dansene. Men det er slik verden har blitt i 2010, jentene plukker opp dette fra internet og tv, lite man kan få gjort med det. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Denne dansen har noe med sex å gjøre hos de som ser den og tenker sex. For oss andre så har den ikke noe med sex å gjøre. Ta et eksempel. Nakne unger på stranden. Tenker du sex når du ser en naken 3årig jente på stranden? Jeg gjør ikke. Tenker du sex når du ser 7åringer danse? Åpenbart, men jeg gjør ikke. Tenker jeg sex om jeg ser en dame jeg synes er attraktiv gjør tilsvarende dans? Det antar jeg at jeg gjør. Men, det er jo ikke handlingen som er skyld i det, det er det faktum at jeg finner damen attraktiv som trigger det hele. Jeg er helt enig i at barn ikke skal seksualiseres, men hva er egentlig det. Jo, det er at du! tenker sex når du ser det. Så enten kobler du 7åringer med sex, eller så er du så håpløst kondisjonert at når du ser en bestemt type handling så tenker du sex. Eksempel til. Alle som har sett national geographic vet at det finnes stammer der kvinner ikke dekker brystene sine. Tror du virkelig mennene i den stammen tenker like fort på sex når de ser et udekket bryst som mange vestlige menn gjør? Eller for å ta det andre veien. I Norge er vi veldig vant til å se ankler på kvinner og tenker ikke stort over det (med mindre man har en fetish). I noen land får ikke kvinner lov til å vise ankelen, og tror du ikke at mennene plutselig har en langt større tiltrekkning mot ankler? Hva som er en seksuell handling kan defineres på to måter. Enten er en seksuelle handling noe du gjør når du har sex, eller så er det en handling som gjør at du tenker på sex. Vi kan vel være enige om at den første definisjonen ikke gjelder her. Da gjenstår den andre. DU tenker på sex når du ser disse 7åringene. Jeg tror det beste er om du slutter med det istedenfor å nekte unger å danse Dette har ingenting med diskusjonen å gjøre. Dette er barn som blir framstilt seksuelt, ikke nakne barn. Bevegelsene de utfører er tradisjonelt forbundet med voksen seksualitet å gjøre. Det er det som er relevant. Det handler heller ikke om hva DU mener, men hva majoriteten mener er seksuelt ladede handlinger. Man setter ikke en 7-åring på en scene til å utføre noe en vet at majoriteten av salen mener er seksualiserende. En kan gjøre det selv, men det fins ingen god unnskyldning for å få barn som ikke vet bedre til å gjøre noe sånt. Av samme grunn ville jeg aldri ha latt min (hypotetiske) datter gå på en scene i Sudan og synge en sang iført helt normale klær i vår del av verden. Jeg kan gjøre det selv (for controversy), men jeg utsetter ikke barnet for det. Endret 22. mai 2010 av Mynotir Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Oki, da kan du jo fortelle meg den prinsipielle forskjellen på å ikke la 7åringer danse pga at det kan oppfattes seksuelt, og å kreve at kvinner har spesielle plagg på seg i offentligheten pga at menn oppfatter noe annet som seksuelt Forøvrig så har min mening noe med saken å gjøre all den tid dette er et diskusjonsforum der individer uttaler seg. Det er jo også alltid gøy å møte argumentet "jeg har rett, fordi majoriteten mener det samme som meg". Særlig når alle vet at ingen av oss har noen forutsetninger for å uttale seg på vegne av majoriteten Jeg vil påstå at det ikke finnes noen god unnskyldning for å se på den dansen og tenke på sex. EDIT: Til din edit. Hva blir egentlig barnet utsatt for? Ungene som danser aner jo ikke hva noen tenker om det de gjør. De vet at damene som gjør den dansen på TV er populære og når de prøver å gjøre det samme selv så får de negativ tilbakemelding. Tenker de kanskje at de ikke var flinke nok, eller tror du de tenker at noen folk følte ubehag når de assosierte 7åringen med sex? Endret 22. mai 2010 av noob11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå