Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når en venns kjæreste er utro - Hva gjør JEG?

Gjest fasfas

Anbefalte innlegg

Hva som er lov / ikke lov varierer jo selvsagt fra person til person. Noen har veldig åpne forhold der sex er lov, og begrepet "swingers" er stas. For andre er det ulovlig å se på en annen en kjæresten av motsatt kjønn, dette varierer MYE fra forhold til forhold. Umulig for oss å vite hvor trådstarters venn setter grensen.

Spørsmålet du kan stille deg selv er :

Hvordan er dama når hun er på fest sammen med typen og andre, oppfører hun seg på samme måte da ?

Vet du hvor "streng" han er på omerådet ? Har han snakket om hva som er "å gå for langt" ?

Gjør han lignende selv med andre jenter ?

Dersom du har grunn til å tro at han vil mislike dette så ville jeg som en god venn tatt det opp med han. Det er en del av "gamet" og en del av ungdommen å flørte rundt, både som singel og gjerne litt i et forhold også, MEN det er respektløst å gå for langt, og hva som er for langt er hva partner mener. Dersom han ikke liker det så burde hun respektere det, derfor burde han vertfall vite hva som foregår. Dersom han gjør lignende selv med andre jenter så har han ingenting å klage på, da viser han at det er noe han aksepterer (slike grenser går begge veier selvsagt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er noe veldig galt i det der, det må jo være lov å flørte litt selv om man har kjæreste. Bare det ikke går lenger.

Men men, folk er forskjellig når det gjelder definering av ordet utro. Jeg ser kun på utro som kyssing eller sex. Et kyss på kinnet, en erotisk dans, småtafsing og ellers litt flørting er greit. Man må få lov til å opprettholde gamet.

Seriøst, hvis jeg hadde opplevd at kjærsten min hadde gjort dette, hadde jeg ikke nølt et sekund med å kline til typen som gjorde dette, selvom jeg er ikke store karen, men jeg er nok sterkere enn de fleste. Det høres kanskje teit ut for mange av dere å gå på gutten i steden for å ta det med jenta. Men for meg virker det mer naturlig!

Lenke til kommentar

Synes ikke det er noe veldig galt i det der, det må jo være lov å flørte litt selv om man har kjæreste. Bare det ikke går lenger.

Men men, folk er forskjellig når det gjelder definering av ordet utro. Jeg ser kun på utro som kyssing eller sex. Et kyss på kinnet, en erotisk dans, småtafsing og ellers litt flørting er greit. Man må få lov til å opprettholde gamet.

Seriøst, hvis jeg hadde opplevd at kjærsten min hadde gjort dette, hadde jeg ikke nølt et sekund med å kline til typen som gjorde dette, selvom jeg er ikke store karen, men jeg er nok sterkere enn de fleste. Det høres kanskje teit ut for mange av dere å gå på gutten i steden for å ta det med jenta. Men for meg virker det mer naturlig!

Haha, godt jeg ikke har møtt deg på byen. Gjør ofte slikt med venninner, i forhold eller ei.

Lenke til kommentar

Så fint for deg at det "virker mer naturlig" å slå til folk som ikke har noe ansvar ovenfor deg, istedet for å ta det opp med dama di. Kanskje det er lurt å prøve å gjøre noe med det om du har en slik trang til å slå til folk, det er sjeldent heldig.

AtW

Lenke til kommentar

Så fint for deg at det "virker mer naturlig" å slå til folk som ikke har noe ansvar ovenfor deg, istedet for å ta det opp med dama di. Kanskje det er lurt å prøve å gjøre noe med det om du har en slik trang til å slå til folk, det er sjeldent heldig.

AtW

Jeg har virkelig ingen trang til å slå folk, men om noen hadde småtafset eller danset erotisk med kjæresten min hadde jeg droppet omtrent alt av sunnfornuft, og slått denne personen.

Lenke til kommentar

Hvis han er klar over at dama di har en kjæreste, så kan jeg være enig med deg. Men hvis han ikke er klar over det, så syns jeg det er fullstendig urimelig av deg. Uansett ligger hovedansvaret på damen din.

@-Nikken: Jaså, så det er du som driver og gir erotiske danser hele tiden, hva?!?!

Lenke til kommentar

Hvis han er klar over at dama di har en kjæreste, så kan jeg være enig med deg. Men hvis han ikke er klar over det, så syns jeg det er fullstendig urimelig av deg. Uansett ligger hovedansvaret på damen din.

@-Nikken: Jaså, så det er du som driver og gir erotiske danser hele tiden, hva?!?!

Ja, det kommer jo endel ann på situasjonen. Men tror nok jeg ville slått uanset.. Teit som jeg er.

Lenke til kommentar

:innocent:

Guilty as charged.

Ja, det kommer jo endel ann på situasjonen. Men tror nok jeg ville slått uanset.. Teit som jeg er.

Ah, når jeg møter slike folk er jeg glad for at jeg er to meter høy, og litt erfaring med slåssing i fylla (fylleboksing er faktisk jævlig artig).

Lenke til kommentar

:innocent:

Guilty as charged.

Ah, når jeg møter slike folk er jeg glad for at jeg er to meter høy, og litt erfaring med slåssing i fylla (fylleboksing er faktisk jævlig artig).

Slike folk som i meg?

Lenke til kommentar

Det er det fritt frem for "alle slibrige typer" å klå på dama di uten at du kan gjøre en minste ting med det. Det blir en sak mellom deg og henne og gir deg ingen rett i å slå fyren. Hvis hun synes det er ok, så har du ikke noe du skal ha sagt annet enn å eventuelt gjøre det slutt. Folk som slår andre kan vi ikke ha gående rundt i gatene.

Hvis dama er opptatt av å flørte med andre er det tegn på at hun kanskje ikke verdsetter forholdet, ikke billett til å dele ut blåveis.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er det fritt frem for "alle slibrige typer" å klå på dama di uten at du kan gjøre en minste ting med det. Det blir en sak mellom deg og henne og gir deg ingen rett i å slå fyren. Hvis hun synes det er ok, så har du ikke noe du skal ha sagt annet enn å eventuelt gjøre det slutt. Folk som slår andre kan vi ikke ha gående rundt i gatene.

Hvis dama er opptatt av å flørte med andre er det tegn på at hun kanskje ikke verdsetter forholdet, ikke billett til å dele ut blåveis.

Du skal ha god selvkontroll om du ser dama di bli klådd på og du ikke reagerer på noe som helst vis.

Lenke til kommentar

Du skal ha god selvkontroll om du ser dama di bli klådd på og du ikke reagerer på noe som helst vis.

Sånn jeg ser det har man ganske dårlig selvkontroll om man ikke klarer å la være å reagere med vold mot en tredjepart pga et tillitsbrudd gjort av dama di, mot deg. Det er greit å reagere, å reagere med å angripe parten som ikke har noe med deg å gjøre er ikke det rette.

AtW

Lenke til kommentar

Og så er det forskjell på hva andre typer gjør med dama di, og hva dama di gjør med andre typer. Trådstarters dilemma handler om sistnevnte.

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med det, forutsatt at jeg hadde stolt på dama. Jo mer utrygg jeg hadde vært, jo mindre toleranse hadde hun fått. Men sånn er det vel ofte med de fleste?

EDIT: men jeg ville nok satt pris på at kompisen min tok opp problemstillingen med meg. Kompiser varer, damer kommer og går.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Det er en ting om dama de blir klådd på mot sin vile , det vil si trakasert (sånn som du refferer til). Da skal jeg være enig i at fyren som klår/trakkaserer henne fortjener en lærepenge. Men dersom hun selv er flørtete eller lar seg klå på, da har du ingen rett å slå til han. Da er det bare feigt å gå etter fyren istendenfor å ta det opp med damen sin face-to-face og si at det er noe en ikke tollererer. Ganske naiv holdning også "damen min er så perfekt og snill, dersom hun er utro/går over streken så lurer jeg meg selv til å tro at det er fyren sin feil og knuser han"

I trådstarters tilfelle så er det altså damen selv som oppfører seg slik og virker ikke utifra trådstarters inlegg som hun på noen måte blir trakkasert eller misliker det, tvert imot.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Nå for du roe ned litt her. Jeg har (litt for) mange ganger kommet hjem etter en fuktig kveld på byen og funnet ut at hun jeg har drevet på med den kvelden faktisk har type(!). Hvordan i heksikke skal jeg vite det? Den eneste personen som har noe som helst ansvar ovenfor deg er dama di, og hun er den eneste du bør straffe uansett hva.

Du burde forresten være forsiktig med å slå folk på fest, det er ikke bestandig du har oversikt over hvem som kjenner hvem og plutselig står det mest sannsynlig flere karer rundt deg.

Lenke til kommentar

Wisd0m: Dessuten er det faktisk farlig å slå mennesker. Altfor mange ganger har slike voldsepisoder endt med handikap eller dødsfall.

Men jeg forstår folk som blekker til folk som flørter med dama. Det kunne jeg også gjort. Jeg har nesten gjort det engang, men valgte å ikke fordi det var inne på et utested med masse bekjente. Ville ikke lage noen scene, siden jeg allerede var blitt trøkka ganske langt ned. Dessuten erkjente jeg at det var dama som var rasshøl, ikke han.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...