TheMatrix Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har en fil pakket i "TAR" format som jeg skulle ha pakket ut. Hadde tidligere et program som gjorde dette (WinTar?), men kan ikke finne dette igjen. Får ikke WinZip eller WinRAR til å pakke den ut, så jeg trenger et tips om et gratis alternativ. (Kjøper ikke program for kun 1 fil) Lenke til kommentar
lazarus Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hva med tar ? ftp://ftp.gnu.no/pub/gnu/tar/ bruk (viss det er en tar fil og ikke tar.gz): tar xvf <filnavn> Lazarus Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Det er vist en tar.gz ?! Lastet ned begge to, men finner ingen kjørbar fil etter å ha pakket ut. Bruker windows. Lenke til kommentar
lazarus Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Samme program men bruk : tar xvzf <filnavn> (z for gzip, j for bzip2) Lazarus Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Detter av jeg, bruker windows :oops: Lenke til kommentar
lazarus Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 ok. Filen du skal ha : ftp://ftp.gnu.no/pub/gnu/tar/tar-1.12.msdos.exe last den ned og legg den på samme plass som filen du skal pakke ut (for enkelthets skyld), bytt navn på den slik at den heter tar.exe Gå nå inn i Command Prompt cd <path/til/fil> tar xzvf <filnavn> Håper det hjalp litt (merkelig uansett siden både winzip og winrar skal takle tar.gz helt fint) Lazarus Lenke til kommentar
gittela Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har en fil pakket i "TAR" format som jeg skulle ha pakket ut. Hadde tidligere et program som gjorde dette (WinTar?), men kan ikke finne dette igjen.Får ikke WinZip eller WinRAR til å pakke den ut, så jeg trenger et tips om et gratis alternativ. (Kjøper ikke program for kun 1 fil) Har aldri hatt noe problemer med å åpne tar.gz filer med Winzip. :-) Howard Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Fikk det til nå Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå