Malmern Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Heisann, er ny på midi-keyboard markedet, og lurer på hva jeg trenger av nybegynnerutstyr, skal brukes mest for morro i starten, sitte og klunke litt forran pcen, da jeg sitter en del timer forran pcen hver dag uansett. Så hva anbefaler folket av nybegynner utstyr, og hva er minimum av utstyr jeg trenger for å komme i gang? Mvh. Malmern Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) For nybegynnere anbefaler jeg basic-modellene fra M-audio. De er billige, samt har velocity-tangenter, pitchbar og modulationbar. Knallbra keyboard. Har det selv, og det tåler en saftig støyt! Edit: M-audio Keyrig 49 Endret 17. mai 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Ok, takk for infoen, men trenger jeg virkelig ikke noe annet for å komme igang? Med det mener jeg software osv., f.eks er midi-keyboarded koblet til via usb, eller er det en egen kontroller? Som sagt, jeg er helt grønn når det gjelder midi-keyboard, lønner det seg f.eks lydmessig å kjøpe et eksternt lydkort? Edit: Har f.eks lyst til å bruke midi-keyboardet som et "vanlig" keyboard/"piano", hva slags software må jeg ha da? Endret 17. mai 2010 av malmern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå