VTI Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hei. Dette er kanskje et litt uvanlig spørsmål, men jeg lurer fælt på hvor mange i Norge som faktisk er fan av denne tittelen. Er du fan av Sonic the Hedgehog? Litt fakta: Dette er en spill-karakter som ble designet og eies fortsatt i dag av SEGA som holder til i Japan og i USA. Det første spillet ble utgitt i 1991. Hvis du er fan eller har kjennskaper til dette, del med oss Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har vært Sonic fan siden Julen 1992 da jeg fikk Sega Master System II konsoll og spillet Sonic The Hedgehog II som Julegave. Etter det har jeg fotfulgt Sega ved å holde meg til omtrent alle deres konsoller, eneste konsollen jeg ikke kjøpte var Sega Saturn ettersom jeg da testet ut nykommeren Sony Playstation. Playstation ble dog byttet ut med Sega Dreamcast som underholdt meg frem til jeg fikk Xbox i Julegave, som jeg tror var i 2002. Og for å avslutte min konsoll historie, ble Xbox byttet ut med Xbox 360 som jeg fikk julen 2005. Jeg har videre hatt alle Sonic tittler som har kommet ut til de konsollene jeg har vært i besittelse av. Nå venter jeg på at Sonic & SEGA All-Stars Racing skal dumpe i min postkasse.. Venter også spent på dagen da Sonic The Hedgehog 4 skal bli klart for kjøp. Min aller første spillkonsoll-- Mitt nåværende Wallpaper-- Lenke til kommentar
VTI Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Nice Har også nesten alle sonic-spillene som har komt ut pluss noen ekstra fan ting kjøpt fra ebay . Men er nå mer Playstation bruker enn xbox. Venter også på Sonic 4. De fleste mener visst at Sonic i 2D er bedre enn i 3D. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Jeg er en stor fan av Sonic og spiller for tiden Sonic Collection på DS. Det er de fire første spillene samlet i ett spill. (Sonic the Hedgehog 1 - 3 pluss Sonic & Knuckles). I tillegg har vi to bonus-spill der vi kan spille som Knuckles i Sonic 2 og 3. Det gjør at vi kan nå andre områder Sonic og Tails ikke kan nå. Tenkte å ta spillene kronologisk, og har nådd lvl 3-5 i Sonic 1. Ganske morsomt, men av en eller annen grunn utrolig vanskelig. Vi kan save når som helst, men starter da hele tiden på begynnelsen av brettene. Det gjør at man må ta hele brettet inkludert bossen i slutten av hver verden uten å dø. (eller vi kan bruke checkpoints, men da mister vi jo liv når vi dør.) Angående nyere Sonic-spill... Endret 18. mai 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Er en stor sonic-fan selv. Startet med Master System, for nesten 20 år siden, og spilte spillene til døde i mine første år med en spillkontroller i handa. I dag har jeg kjøpt har jeg selvsagt kjøpt flere av reutgivelsene av sonic, tror sonic-spillene er de eneste spillene hvor jeg har tatt alle achievementsene på X360. Sonic-spillene i 3d har jeg derimot knapt lagt min hånd på, fan av dårlige spill er jeg ikke. Men sonic-spillene på nintendos håndholdte er grei underholdning, selv om de ikke når opp til klassikerne fra MEGA DRIVE. Vi får håpe Sonic 4 blir enda bedre enn disse. I tillegg har vi to bonus-spill der vi kan spille som Knuckles i Sonic 2 og 3. Det gjør at vi kan nå andre områder Sonic og Tails ikke kan nå. Bonus er vel kanskje en korrekt beskrivelse, men for de som ikke er klar over det er ikke dette noe nytt de har funnet på nå. Sonic & Knuckles-spillet brukte et lock on-system der man kunne bruke to spillkassetter samtidig. Endret 19. mai 2010 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Licht Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Sonic-spillene i 3d har jeg derimot knapt lagt min hånd på, fan av dårlige spill er jeg ikke. Sonic Adventure 1 og 2 er forholdsvis gode. Alt etter dem på hjemmekonsoller er møkk, mens det står bedre til på det håndholdte markedet - kanskje fordi disse stort sett ikke er 3d. Ellers er det kanskje å ta det litt voldsomt å gå så langt som til å si at lock-on-opplegget til S&K på MegaDrive var et "system" - i alle mine år med Megadrive, så jeg aldri noe annet spill som benyttet seg av samme konsept. Protip: Man kan imidlertid poppe Sonic (1) nedi, og få tilgang til et slags bonusspill som lar deg kjøre gjennom endeløse rekker av nye chaos emerald-bonusstages bygget over Sonic 3/S&K-systemet. Veldig hypet da jeg oppdaget dette, veldig skuffet da jeg oppdaget at det ikke var noe hemmelige greier med andre spill (iallefall ingen jeg hadde). Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Bonus er vel kanskje en korrekt beskrivelse, men for de som ikke er klar over det er ikke dette noe nytt de har funnet på nå. Sonic & Knuckles-spillet brukte et lock on-system der man kunne bruke to spillkassetter samtidig. For så vidt, men som du sa måtte man eie begge spillene (eller alle tre) for å leke med Knuckles i Sonic 2 og 3. I Sonic Classic Collection har vi fire spill samlet, så vi har seks "spill" å velge mellom. Dvs Sonic 1 - 3, Sonic & Knuckles samt Knuckles i Sonic 2 og 3. Men har faktisk ikke prøvd de to siste ennå, så aner ikke hvor lange de er. Jeg har tenkt å spille gjennom alle kronologisk, inkludert Sonic Rush 1 og 2. Har hørt mye bra om dem. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg er stor Sonic-fan. Har t-skorter av han, og vurderer sterkt en tatovering! Lenke til kommentar
VTI Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg er stor Sonic-fan. Har t-skorter av han, og vurderer sterkt en tatovering! Kult, hadde ikke vært dumt det Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg er relativt stor fan av Mega Drive-spillene, som var ekstremt gode da de kom, og som fremdeles er veldig bra. Dog synes jeg ikke han har holdt seg like godt som feks Mario, men vi kan jo håpe at han får et comeback etterhvert. Har Sonic 1-3 og Sonic og Knuckles orginalt til Mega Drive, men har ikke prøvd Sonic CD som jo skal være det beste. Kjipt at Mega CD-en skal være så dyr Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 De gamle var helt klart de beste, og stakkars Sonic har måttet tåle mye møkk de siste årene. Men det ser ut som han endelig har fått et comeback med Sonic Colors og Sonic the Hedgehog 4. Begge to var ganske bra. Ikke helt på topp, men helt klart et stort steg opp mot tronen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå