Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hjelp med nazi foreldre, helt sinnsykt

Gjest faennn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du rakker ned på andre?

Har aldri spillt wow, har mange venner, og har vært på langt flere fester enn jeg gidder å overbevise deg om, dog har jeg klart alt fint uten alkohol.

Du skjulte det fordi du vet du ikke har lov, hverken av foreldrene dine eller av de norske lovene, likevel må du absolutt drikke.

Jeg har aldri sagt at det er en spøk, men det er klart at sinne er en normal reaksjon om kroppen din ikke får i stoffene du er avhengig av, og folk ikke gir deg svarene du vil ha, eller tar ditt parti. Foreldrene ønsker kun det beste for deg, og det beste du kan gjøre er å høre på dem.

For min del hadde jeg gitt deg en kasse med øl, men det er fordi jeg ikke liker brats, og hadde ikke hatt noen problemer med å se deg drikke deg bevistløs igjen.

Lenke til kommentar

herregud ddu skjønner jo ikke driten drikkeproblemer er hvis du må drikke når som helst og bare kjenne rusen. men jeg drikker kun når jeg skal ut med folk. har aldri drukket alene før

Så du mener at å komme på sykehuset pga. overdrevent alkohol forbruk når man faen ikke er ferdig med barneskolen en gang ikke er et problem?

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar

Det står ingenting i loven, hverken eksplisitt eller implisitt, om at det er ulovlig for en 16-åring å konsumere alkohol. Rett skal være rett. Det er derimot ulovlig å selge/servere alkoholholdige produkter til personer under 18 år.

Endret av Kataton
Lenke til kommentar

For ordens skyld:

No offence:

Når vart dette eit forum for småunger som ikkje forstår at det er ein grunn til at det er aldersgrense på alkohol? Det er ikkje fordi "staten" vil at du skal ha eit teit liv.

Det er fordi det forsknings restultat viser at det kan vere skadleg. Og når du er 16 og full i hormonar, gjer det det heile verre.

Trur nok at alle her inne er einige i at du har ikkje nazi foreldre. Du er så heldig at du har foreldre som bryr seg! Og det skal du vere takknemleg for. Og det kjem du til å forstå etter kvart som du blir eldre.

Sjølv om "alle vennane mine er ute å drikker kvar helg", så betyr ikkje det at du skal gjere det. Det betyr intet mindre at vennane dine er bitt av "sjå på meg, eg er 16 og drikker kvar helg, eg er kjempe kul! alle som ikkje gjer som meg er taperar!".

Lenke til kommentar

Du er under 18. Ikke drikk.

+1 Hvorfor skal noen hjelpe deg? du bryter loven og det aksepteres ikke her på diskusjon.no

Nope, loven sier ingen ting om en grense for hvor gammel man må være for å drikke,fordi mindreårige ikke skal bli stemplet som kriminelle.

Dæven folk er raske :p

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar

Det står ingenting i loven, hverken eksplisitt eller implisitt, om at det er ulovlig for en 16-åring å konsumere alkohol. Rett skal være rett. Det er derimot ulovlig å selge/servere alkoholholdige produkter til personer under 18 år.

Det er vel en god grunn til at det ikke skal selges og serveres right? De har nok tenkt grundig gjennom det.

Lenke til kommentar

Bedre å lære å drikke "litt" før man er 18 år. Istedenfor å endelig kunne drikke hva du vill år du fyller 18 år, kjøpe inn kasser med sprit fordi du ikke vet noe om hvor mye alkohol du tåler og deretter dø i en grøft.

Forskjell på å drikke litt og bli rasende fordi man ikke får drikke

Lenke til kommentar

Bedre å lære å drikke "litt" før man er 18 år. Istedenfor å endelig kunne drikke hva du vill år du fyller 18 år, kjøpe inn kasser med sprit fordi du ikke vet noe om hvor mye alkohol du tåler og deretter dø i en grøft.

litt? kanskje, men trådstarten har allerede funnet ut hvor mye han tåler.

Lenke til kommentar

Det er bare opp til 22% når man fyller 18, så det man vil blir det ikke før man fyller 20.

Lenke til kommentar

Der har du rett Kataton. Derfor jeg med vilje ikke skrev at det er imot loven. Selv om lærere, foreldre til og med politi som burde vite det best av alle sier det er ulovlig.

Derimot kan jeg ikke helt se problemet ditt OP, mine foreldre er langt mye strengere en det dine ser ut til å være uten at jeg tar meg bryet til å lage noen post på forumet om det. Det at du måtte pumpes i en alder av 12 fører er jo bare gnaske sykt. Jeg synes du oppfører deg heller barnslig, prøv heller å se det med andre øyne. Jeg hadde nok gjort mye av det samme hvis jeg var dine foreldre tror jeg.

Lenke til kommentar

Leste en gang at en som har smakt alkohol når de er 16 drikker tre ganger mere når de er 18, enn en som ikke smakte før han ble 18. Så jeg tror du tar feil.. BTW, man må være 21 for å kjøpe sprit.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor hver eneste en av disse trådene blir en sånn "Du er ikke gammel nok til å drikke." tråd.

Jeg har drukket i varierende mengder og hyppighet siden jeg var en 13 år gammel å syntes det er helt fint for jeg nå kjenner meg selv veldig godt i beruset tilstand, har aldri hatt noe behov for å eksperimentere med sterkere saker å har aldri påført noen skade via vold eller fyllekjøring. Jeg har et veldig fornuftig syn på alkohol føler jeg selv nettopp siden jeg har sakte men sikkert lært det å kjenne istedenfor å havne på sprit kjøret i en alder av 18+.

Lenke til kommentar
Gjest faennn

vet hva roten til problemet er har veldig dannede foreldre og har mye penger og eiendom. ville byttet alle leiegårdene og alle bilene og huset og hytta og hele driten med et normalt liv og foreldre som har en normalinntekt på 800-900 hver i året.

Lenke til kommentar

vet hva roten til problemet er har veldig dannede foreldre og har mye penger og eiendom. ville byttet alle leiegårdene og alle bilene og huset og hytta og hele driten med et normalt liv og foreldre som har en normalinntekt på 800-900 hver i året.

Wat and wat?

Å over 800 000 i året er absolutt ikke noen normalinntekt.

Lenke til kommentar

Hvis det er tusener du snakker om, så er det langt ifra normalinntekt, den ligger vel på 260k..

Faen hvordan klarer folk å være så raske :p

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar

Du drikker fordi du har det for bra? Så klart..

Siden når ble 8-900 (Antar du mener tusen her) en normal inntekt? Gjenomsnittet ligger vel nærmere 300 000 et sted.

Kommer selv fra en familie som ligger over snittet i inntekt, har fortsatt ikke gitt meg en trang til å drikke.

EDIT: høy fart i tråden her ja.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...