Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hjelp med nazi foreldre, helt sinnsykt

Gjest faennn

Anbefalte innlegg

Gjest faennn

Jeg er en ganske glad gutt på 16 år. Jeg har ambisjoner innenfor sport og skole. Har en eldre søster som er myndig. Når hun var på min alder drakk hun og festet og hadde det gøyt. Men hun hadde aldri problemer med å bli tatt fordi hun løy hvor hun sov osv.

For meg å se tilbake på det er helt sinnsykt kjipt, fordi når jeg var mindre hadde jeg en episode hvor jeg var 12-13 år og drakk meg til bevissthet og havnet på sykehuset.(angrer selfølgelig på dette idag)

Så begynte jeg å drikke igjen i 14 1/2 - 15 alderen. Jeg klarte å holde det vekk ifra radaren til foreldrene mine, men en måned før jeg fyllte 16 ble jeg ferska igjen, brisen. Mamma og pappa truet med alvorlige konsekvenser osv om de tar meg flere ganger til. Jeg har vært ute noen ganger etter det, men da må jeg liksom løpe på rommet før de får tid å "sjekke" meg. Jeg ble holdt inne idag (16 mai) fordi de var redd for at jeg skulle få prob's med russen og fulle folk på 16 mai kamp.(JEG SKULLE PÅ KINO)( derfor jeg skriver dette inlegget btw. begeret rant over.) selvom jeg vet at de er bekymret at jeg kommer hjem drita eller noe.

Er bare så sinnsykt lei å ha slike nazi foreldre som overtenker alt og klikker mongo for alt. Men jeg er faktisk over 16 år og alle vennene mine drikker og det er fester hver eneste helg. Eneste som holdert meg tilbake er foreldrene mine. De lar meg nesten ikke få sove vekke lenger og føler at livet mitt er fucked når alle kompisene mine kan gjøre hva faen de vil.

Hva er den beste måten å forklare det til de på, bare legge alle kortene på bordet? eller bare holde kjeft og vinne tillit. Kjenner at dette begynner å tære noe helt sinnsykt på livet og blir så jævlig sur hver gang de spør hvor jeg skal, fordi jeg har faktisk ikke mulighet til å gå ut. rett før jeg knuser noe :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg å se tilbake på det er helt sinnsykt kjipt, fordi når jeg var mindre hadde jeg en episode hvor jeg var 12-13 år og drakk meg til bevissthet

Og hva slags tilstand var du i før du drakk?

Du skal være glad du har foreldre som bryr seg om deg og ikke som kompisene dine gjøre hva f--- du vil.Du må nok over tid bevise at du er verdig tilliten.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bytt trådtittel, for de fleste ser det ut at du har problemer med nazist foreldrene dine, ikke at foreldrene dine er strenge.

Er enig med foreldrene dine, det at en unge drikker seg bevistløs når man er 12-13 år er veldig alvorlig, tipper du hadde klart å bygge opp tilliten igjen til nå, men det at du ble ferska igjen beviser vel bare at du ikke har forandret deg, og da er det ikke rart foreldrene dine holder deg hjemme. Du burde takke de

Endret av nikolai-n
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest faennn

ja vet at jeg fucket opp den gangen, og det har vi selfølgelig snakket om. tingen var at jeg drakk sprit og det er rett og slett livsfarlig. tingen er at jeg har vist anger veldig lenge for dem, og som en normal gjennomsnittlig 16 er det normalt å gå ut å drikke, og det er de tydeligvis ikke klar over. og en ting til er at min far virker ganske grei med det, mens min mor fyrer oppunder. min far har kjørt meg og kompisene mine hvor han har feks snakekt om drikke og at hvis man først skal drikke så bør man drikke øl. og var i en bursdag hvor det ikke var mer champagne brus igjen, så pappa ga meg vanlig champis. skjønner dere at det liksom skurrer litt for meg da? de gir jo meg et "go" signal. men når de tar meg friker de helt ut.

burde dette vært et tema som jeg kunne snakket med de åpent om?

Lenke til kommentar

som en normal gjennomsnittlig 16 er det normalt å gå ut å drikke

Eller ikke. Det er mot loven, av en god grunn, og det er heller ikke spesiellt vanlig. Du skal være takknemlig for det foreldrene dine gjør, og en gang i fremtiden kommer du nok til å være det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest faennn

ja vet jeg skal være glad. og det er jeg. men synes dere at det er så fett at min far rett og slett truer med at han skal banke meg? vet at det er bra at foreldre bryr seg, men min far har sinnsykt med aggrisjonsproblemer. dette er ganske følsomt for meg, så plis prøv å vis litt respekt her.

Lenke til kommentar
Gjest faennn

nei drit i det, siden ingen tenker å se litt serriøst på det i forhold til min tankegang så går jeg over til plan b og det er å ta med seg telt og være vekke i et par uker. tar med meg hagle og fiskestang

Lenke til kommentar

Jeg har aldri drukket meg til bevissthet før. Hvordan gjør jeg det?

Men, han skrive ingenting som antyder at han har drikkeproblemer. Eller, hva vil det si å ha drikkeproblemer for deg, Flimzes?

Haha, bare det hadde vært slik..

Lenke til kommentar

Å drikke over flere år når du skjuler det for folk rundt deg er drikkeproblemer, når man i tillegg kaller foreldrene nazi når de nekter tilgang til alkohol bekrefter den tankegangen.

Og så trekke frem problemer hos foreldrene for å forsvare at man drikker bekrefter det en gang til.

Men det er bare meg...

Lenke til kommentar

Å drikke over flere år når du skjuler det for folk rundt deg er drikkeproblemer, når man i tillegg kaller foreldrene nazi når de nekter tilgang til alkohol bekrefter den tankegangen.

Og så trekke frem problemer hos foreldrene for å forsvare at man drikker bekrefter det en gang til.

Men det er bare meg...

definisjon på drikkeproblemer høres mer ut som avhengighet av alkohol. :whistle:

Lenke til kommentar

Men det er bare meg...

definisjon på drikkeproblemer høres mer ut som avhengighet av alkohol. :whistle:

I beg to differ..

Hvis man er ute å drikker en gang i blandt, for å ha det gøy, ikke fordi man ikke klarer å la være, og når man er ute å drikker, drikker man så mye at man kommer på sjukehuset, kommer i slosskamper osv. er det fortsatt et problem..

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

herregud ddu skjønner jo ikke driten drikkeproblemer er hvis du må drikke når som helst og bare kjenne rusen. men jeg drikker kun når jeg skal ut med folk. har aldri drukket alene før

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...