Bruker-158599 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hei, dette skjedde først for ca 1 uke siden. Laderen står i, og når jeg går over batteri ikonet med musa så står det " koblet til, lader ikke" noen ganger står det " koblet til, lader". Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Pcen er ganske ny. Den ble kjøpt i desember. Det er en HP Pavilion. Den har windows 7 64 bit. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) er batteriet tomt da? De fleste moderne PC'er lader kun opp om batteriet er under 95% eller 90% full, er batteriet over dette lades det ikke opp. Dvs at du må bruke maskinen på batteri til den er på f.eks 85% for at den skal lades opp til 100% igjen. Dette er for å unngå unødvendig slitasje på batteriet. Endret 16. mai 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) er batteriet tomt da? De fleste moderne PC'er lader kun opp om batteriet er under 95% eller 90% full, er batteriet over dette lades det ikke opp. Dvs at du må bruke maskinen på batteri til den er på f.eks 85% for at den skal lades opp til 100% igjen. Dette er for å unngå unødvendig slitasje på batteriet. Det kunne det ha vært, men den ber om å sette inn laderen på 12% også står det "lader ikke", må ta ut laderen mange ganger får å se om den forandrer seg til lader. Dette har skjedd nå i det siste. Jeg tar ut ladere med en gang det står 100%, og laderen inn når det står at det er lite strøm igjen. Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 jeg hadde et tilsvarende problem for en tid tilbake, til slutt så stod det, koblet til, lader ikke uansett hva jeg gjorde, det lyste også i det lille blå lyset i ladehullet, men enden på visa var at det var laderen som var defekt,.. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Tusen takk for svar Jeg fant problemet. Det er noe feil med skjøteledningen. Jeg bytta stikkontakt og nå lader den. På den forrige PC-en slutta laderen og virke. Jeg trodde det var fordi den var brukt i mange år, men når jeg tenker over det så ble den veldig varm da jeg bytta til skjøteledning. Tusen takk for all hjelp Edit: Nei, nå er problemet tilbake. Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå