Gå til innhold

Laderen står i, men pc lader ikke.

Anbefalte innlegg

Hei, dette skjedde først for ca 1 uke siden. Laderen står i, og når jeg går over batteri ikonet med musa så står det " koblet til, lader ikke" noen ganger står det " koblet til, lader". Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Pcen er ganske ny. Den ble kjøpt i desember. Det er en HP Pavilion. Den har windows 7 64 bit.

Hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er batteriet tomt da?

De fleste moderne PC'er lader kun opp om batteriet er under 95% eller 90% full, er batteriet over dette lades det ikke opp. Dvs at du må bruke maskinen på batteri til den er på f.eks 85% for at den skal lades opp til 100% igjen.

Dette er for å unngå unødvendig slitasje på batteriet.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

er batteriet tomt da?

De fleste moderne PC'er lader kun opp om batteriet er under 95% eller 90% full, er batteriet over dette lades det ikke opp. Dvs at du må bruke maskinen på batteri til den er på f.eks 85% for at den skal lades opp til 100% igjen.

Dette er for å unngå unødvendig slitasje på batteriet.

Det kunne det ha vært, men den ber om å sette inn laderen på 12% også står det "lader ikke", må ta ut laderen mange ganger får å se om den forandrer seg til lader.

Dette har skjedd nå i det siste. Jeg tar ut ladere med en gang det står 100%, og laderen inn når det står at det er lite strøm igjen.

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :D

Jeg fant problemet. Det er noe feil med skjøteledningen. Jeg bytta stikkontakt og nå lader den. På den forrige PC-en slutta laderen og virke. Jeg trodde det var fordi den var brukt i mange år, men når jeg tenker over det så ble den veldig varm da jeg bytta til skjøteledning.

Tusen takk for all hjelp :)

Edit:

Nei, nå er problemet tilbake.

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...