Gå til innhold

Hjelp til valg av ingeniørutdanning

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg starter nå på forkurs for ingeniørfag. Men det har seg sånn at jeg er også på tiltak fra nav. Så derfor skal jeg lage en handlingsplan / utdanningsplan.

Saken er at jeg overhode ikke vet hva jeg skal utdanne meg til, bortsett fra det er innen ingeniør. Det er alt for mye jeg kunne tenke meg og jobbe med. Eneste jeg vet er at jeg ikke skal bli bioingeniør.

Så da tenker jeg kanskje dere kan hjelpe meg litt.

Så hvis dere kan komme med noen tips til hvem som tjener best, og samtidig kan ha muligheten til og reise og jobbe feks offshore eller i utlande hadde det vært bra.

Så kan jeg se nermere på de yrkene. Og se om det er noe for meg.

Å ja, vet man ikke skal utdanne seg for best lønn, men noe man liker. Men jeg synes alt virker spennende så greier ikke og velge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har tenkt i samme bane. Frister, men er jo også det at olje og gass er "ut". Er jo mer fokus på fornybar energi.

Tenkte litt og ta Bachelor marinteknisk drift på HIVE. Tjener jo gode penger på havet, og mulighet og jobbe på rigg og på land.

Men hva kan man regne med og tjene som elektro ingeniør og som ingeniør i automatiseringsteknikk?

Har som mål og komme opp i 700.000 i årslånn. Samtidig ha en jobb jeg gleder meg til og gå til. Noe som ikke blir problem når man jobber som ingeniør av en eller annen sort.

Så kam med flere forslag. Trenger og få sent inn den studieplanen til nav :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...