Gå til innhold

Skal ha ny prosessor, sammenligner pris/ytelse! Ta en titt!


tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var jo utrolig lett å svare på dette: Selvsagt er det XP2500+ som gir mest ytelse for pengene. Du får jo også med en ok kjøler her. La oss si den er verd 150 kr, da får vi følgende forholdstall:

 

XP2500: 2500 / (912-150) = 3.3

XP2600: 2600 / 986 = 2.6

XP2700: 2700 / (1354-150) = 2.2

 

Jeg forenkler oppsettet med å sette at ytelsen tilsvarer ratingen. XP2500 har jo mye høyere tall enn de to ande CPUene.

Lenke til kommentar

XP2500 ettersom den har Barton kjerne.

 

Men kjøp "ikke BOXED" versjonen. Den stock viften er ikke noe å skryte av! Kjøp en bra kjøler som er overdimensjonert for denne prosessoren. Prisforskjellen er ikke så enorm, og da har man en pålitelig vifte som man mest sansynlig kan bruke på neste prosessor også!

 

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar
XP2500 ettersom den har Barton kjerne.

 

Men kjøp "ikke BOXED" versjonen. Den stock viften er ikke noe å skryte av! Kjøp en bra kjøler som er overdimensjonert for denne prosessoren. Prisforskjellen er ikke så enorm, og da har man en pålitelig vifte som man mest sansynlig kan bruke på neste prosessor også!

 

-Chief- blink.gif

 

ikke hør på ham, kjøp boxed du :) det er bare 100lappen i differanse, + at du får en "grei nok" kjøler til å ha som backup, og du er rimelig sikker på at den ikke blir skadet i posten, og, best av alt, du er SIKKER på at du får en NY cpu, og ikke no dritt retur/demo vare fra nettbutikken du handler fra...så kjøb boxed, det skal jeg!

 

men!

 

ser at du har KT333 hovedkort? Tror ikke dette støtter Barton engang? må ha KT3 - 2 brikkesett da? da blir det med en gang litt vanskeligere å velge, for barton er det klare valget hvis du har hovedkort som støtter det..men hvis ikke...hmm..xp2600+ ville jeg kjøpt, hvis da HK'et ditt ikke støtter Barton (333fsb)

Lenke til kommentar
XP2500 ettersom den har Barton kjerne.

 

Men kjøp "ikke BOXED" versjonen. Den stock viften er ikke noe å skryte av! Kjøp en bra kjøler som er overdimensjonert for denne prosessoren. Prisforskjellen er ikke så enorm, og da har man en pålitelig vifte som man mest sansynlig kan bruke på neste prosessor også!

 

-Chief- blink.gif

 

ikke hør på ham, kjøp boxed du :) det er bare 100lappen i differanse, + at du får en "grei nok" kjøler til å ha som backup, og du er rimelig sikker på at den ikke blir skadet i posten, og, best av alt, du er SIKKER på at du får en NY cpu, og ikke no dritt retur/demo vare fra nettbutikken du handler fra...så kjøb boxed, det skal jeg!

 

men!

 

ser at du har KT333 hovedkort? Tror ikke dette støtter Barton engang? må ha KT3 - 2 brikkesett da? da blir det med en gang litt vanskeligere å velge, for barton er det klare valget hvis du har hovedkort som støtter det..men hvis ikke...hmm..xp2600+ ville jeg kjøpt, hvis da HK'et ditt ikke støtter Barton (333fsb)

 

Tja... 100 kroner for en boxed kjøler! Hmm... Er ikke sikker på at kjøleren er verdt det, men kan jo være greit med den usevanlig uforskammelig lange garantien.

 

CPU'en klokkes lett 400MHz opp, og med litt arbeid får du den til 2411MHz som en eller annen over her fikk den opp i! Jeg presser min XP2400 til nesten 2,5GHz, men så kjører jo den 2GHz som default, og da er jo steget ikke så stort til 2,5GHz, tror for så vidt det er minnet mitt som bremser meg! Har ikke mer enn en Apacer PC2700 brikke, og den klarer ikke allverden.

 

-Chief- huh.gif

Lenke til kommentar
XP2500 ettersom den har Barton kjerne.

 

Men kjøp "ikke BOXED" versjonen. Den stock viften er ikke noe å skryte av! Kjøp en bra kjøler som er overdimensjonert for denne prosessoren. Prisforskjellen er ikke så enorm, og da har man en pålitelig vifte som man mest sansynlig kan bruke på neste prosessor også!

 

-Chief- blink.gif

 

ikke hør på ham, kjøp boxed du :) det er bare 100lappen i differanse, + at du får en "grei nok" kjøler til å ha som backup, og du er rimelig sikker på at den ikke blir skadet i posten, og, best av alt, du er SIKKER på at du får en NY cpu, og ikke no dritt retur/demo vare fra nettbutikken du handler fra...så kjøb boxed, det skal jeg!

 

men!

 

:woot: ser at du har KT333 hovedkort? Tror ikke dette støtter Barton engang? må ha KT3 - 2 brikkesett da? da blir det med en gang litt vanskeligere å velge, for barton er det klare valget hvis du har hovedkort som støtter det..men hvis ikke...hmm..xp2600+ ville jeg kjøpt, hvis da HK'et ditt ikke støtter Barton (333fsb) :woot:

 

Så rett, så rett. msi kt3 støtter opp til xp2200+!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...