Gå til innhold

Hvordan reparere "lekasje" i crossfader til miksebord?


Anbefalte innlegg

Jeg er en småsliten Behringer VMX 200 mikser liggende som nylig har begynt å fuske med crossfaderen. Det "lekker" lyd i fra den ene kanalen (den som jeg har fadet i fra) til utgangen. Det slutter hvis jeg vrikker litt på spaken, så jeg er rimelig sikker på hva som er problemet. Det jeg ikke er helt sikker på er hvordan jeg kan løse problemet.

 

VMX200_P0127_Left_web.jpg

Det er mikseren på bildet hvis noen skulle lure.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvordan den er bygget opp innvendig, men det er muligens bare et potensiometer som begynner å bli utslitt. Burde da være enkelt å finne et nytt passende potensiometer å bytte med.

 

Søkte litt på google og dersom det er potmeteret som faktisk er gåent skulle dette være riktig type:

 

http://www.priceninja.com/behringer-ultraglide-crossfader-module-cfm-2-1906213-p.asp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke klarover at det det fantes reserevedeler!. Fantastisk. Dog skal jeg prøve å rense først, holder det såpass lenge at jeg får meg ny mikser, så er det flott. Det gammle vraket skal uansett byttes ut, så det blir litt kjipt å bruke penger på den (nesten 1/10 av nypris faktisk).

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...