Gå til innhold

Macbook eller Macbook pro 13"

Anbefalte innlegg

Hei!

Beklager hvis dette ligger inne på feil gruppe, tenkte det passet inn under bildebehandling/programmvare

Skal kjøpe en Macbook 13" for reiser og plasser jeg ikke har tilgang på min stasjonær PC.

Mac'en skal kjøre Photoshop CS3 og Lightroom 2

Hva bør jeg velge Macbook eller Macbook pro?

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MacBook Pro kommer i aluminium i motsetning til plast (polykarbonat), og dette alene er i mine øyne verdt prisforskjellen.

Jeg kan jo også nevne flere fordeler med MacBook Pro over MacBook:

• (Opp til) 10-timer batteritid (mot 7-timer)
  • Raskere prosessor og mer minne
  • Bedre grafikkort
  • Minnekortleser

Lenke til kommentar

De oppdaterte nettop plastikkversjonen til å være nær ytelsen til 13" MBP. Jeg tar dette som et tegn på at det også kommer oppdateringer til Pro-linja om litt. Så ikke kjøp enda, om du kan vente til skolestart til høsten når det pleier å være oppdateringer av modellene.

Lenke til kommentar

Oj, hadde ikke fått med meg det.

Er dog en vanskelig situasjon å la folk sitte i når de skal velge maskin, som illustrert med denne tråden. Folk må bla opp noen ektra tusing for hva som essensielt er en aluminiumskropp og en bedre skjerm. Vet ikke hvordan det gjør den hvite noe atraktiv. :hmm:

Lenke til kommentar

Den hvite er attraktiv på grunn av prisen; MBP er en knallmaskin, men mange synes nok spranget i pris opp fra Dell et al er i ovekant. Maskiner som oppleves som relevante å sammenligne med koster der 5-6000 -- å forsvare en tilnærmet dobling i pris ligger nok tungt for mange, en tusenlapp eller to er innenfor rekkevidde.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på om jeg er den eneste når jeg sier at macbook er mye penere utseendemessig enn pro? :D Har planer om å kjøpe mac, og sitter i samme problemstilling. Skal gå på digital medieproduksjon neste år på høgskolen, og der må man benytte seg av mac. Jeg leser på minimums spesifikasjoner og ser at det står MBP, men hvis man oppgraderer den hvite macbooken med 4 gb ram, så har dem jo helt like specs. Så blir litt forvirra. Er ikke på grunn av pris at jeg heller mot macbook, men utseende egentlig. Er det noe som tilsier at mbp er bedre enn mb til medier, som videoredigering, webdesign osv.

*Edit: skrivefeil

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar

MacBook kommer til å fungere helt ypperlig -- sikkert bare historiske grunner til at MBP er oppgitt som minstekrav. Aluminiumsmaskinene har tidligere tålt ganske mye mer juling, akkurat hvordan dette er på siste generasjon er ikke godt å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...