Thomas.Hestvik Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hei! Beklager hvis dette ligger inne på feil gruppe, tenkte det passet inn under bildebehandling/programmvare Skal kjøpe en Macbook 13" for reiser og plasser jeg ikke har tilgang på min stasjonær PC. Mac'en skal kjøre Photoshop CS3 og Lightroom 2 Hva bør jeg velge Macbook eller Macbook pro? Thomas Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 MacBook Pro kommer i aluminium i motsetning til plast (polykarbonat), og dette alene er i mine øyne verdt prisforskjellen. Jeg kan jo også nevne flere fordeler med MacBook Pro over MacBook: (Opp til) 10-timer batteritid (mot 7-timer) Raskere prosessor og mer minne Bedre grafikkort Minnekortleser Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Yepp, men kjøp den billigste modellen, og hvis du vil ha raksere pc, bytter du ut til ssd, men ikke kjøp ssd fra apple store, kjøp det fra dustinhome / amentio / komplett eller noe Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Gå for Macbook Pro. Aluminiumskonstruksjonen er alene verdt summen. Endret 18. mai 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 de har nå oppdatert macbook til samme spesifikasjoner som mbp, men den har kun 2 gb ram, og prisen er 8500,- da er vel valget enkelt, gå for mbp Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Eg hadde utvilsomt gått for MacBook Pro. Det er ikkje vits å kjøpe den vanlege i billig plastutførelse. Dessuten har den ikkje Firewire trur eg. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 De oppdaterte nettop plastikkversjonen til å være nær ytelsen til 13" MBP. Jeg tar dette som et tegn på at det også kommer oppdateringer til Pro-linja om litt. Så ikke kjøp enda, om du kan vente til skolestart til høsten når det pleier å være oppdateringer av modellene. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Har dei ikkje nettopp oppgradert MacBook Pro då? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 De ble oppdaterte for en drøy måned siden så det vil ikke komme noen endringer på minst et halvt år. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Oj, hadde ikke fått med meg det. Er dog en vanskelig situasjon å la folk sitte i når de skal velge maskin, som illustrert med denne tråden. Folk må bla opp noen ektra tusing for hva som essensielt er en aluminiumskropp og en bedre skjerm. Vet ikke hvordan det gjør den hvite noe atraktiv. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Den hvite er attraktiv på grunn av prisen; MBP er en knallmaskin, men mange synes nok spranget i pris opp fra Dell et al er i ovekant. Maskiner som oppleves som relevante å sammenligne med koster der 5-6000 -- å forsvare en tilnærmet dobling i pris ligger nok tungt for mange, en tusenlapp eller to er innenfor rekkevidde. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 hva sammenlinger du da med? hardware, byggekvalitet, batterilevetid, design?... Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg sammenligner ikke Apple-maskiner med noe som helst; månen må falle i hodet på meg før jeg vurderer noe annet. Men mange andre kan sikkert finne på å sammenligne Apples 13"-maskiner med Dells 13"-maskiner. Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jeg bare lurer på om jeg er den eneste når jeg sier at macbook er mye penere utseendemessig enn pro? Har planer om å kjøpe mac, og sitter i samme problemstilling. Skal gå på digital medieproduksjon neste år på høgskolen, og der må man benytte seg av mac. Jeg leser på minimums spesifikasjoner og ser at det står MBP, men hvis man oppgraderer den hvite macbooken med 4 gb ram, så har dem jo helt like specs. Så blir litt forvirra. Er ikke på grunn av pris at jeg heller mot macbook, men utseende egentlig. Er det noe som tilsier at mbp er bedre enn mb til medier, som videoredigering, webdesign osv. *Edit: skrivefeil Endret 27. mai 2010 av ManheiM Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 MacBook kommer til å fungere helt ypperlig -- sikkert bare historiske grunner til at MBP er oppgitt som minstekrav. Aluminiumsmaskinene har tidligere tålt ganske mye mer juling, akkurat hvordan dette er på siste generasjon er ikke godt å si. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Den nye MacBooken får i hvert fall veldig lett kosmetiske skader (hakk, riper også videre). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå