Romis Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Skal gjøre det. Skal trene Biceps, Triceps rygg og mage. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hva med bryst, skuldre, korsrygg, rumpe, lår og legger? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Trener med en sånn stang som har motvekter på begge sidene, så det blir naturlig at jeg trener de flest områder når jeg går gjennom 8 forskjellige treningsfasonger når jeg trener. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Problemet med det er at du kommer til å se nesten nøyaktig lik ut om x-antall tid. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Trener med en sånn stang som har motvekter på begge sidene, så det blir naturlig at jeg trener de flest områder når jeg går gjennom 8 forskjellige treningsfasonger når jeg trener. En hva? Er det en vanlig vektstang du snakker om? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 kan prøve å finne. En slik en. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hva med bryst, skuldre, korsrygg, rumpe, lår og legger? Bare gi opp, det er håpløst. Det han skriver er bedre enn bicepscurls og benkpress, iallefall. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Det er ikke en hemmelighet at jeg ikke kan en dritt om trening, og har ingen jeg kjenner som jeg kan spørre, så kom gjerne med forslag/innspill istede for å kritisere min uvitenhet. ( Jeg er ikke ille berørt, så jeg legger til en smiley. ) Endret 21. mars 2011 av Romis 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Det er ikke en hemmelighet at jeg ikke kan en dritt om trening, og har ingen jeg kjenner som jeg kan spørre, så kom gjerne med forslag/innspill istede for å kritisere min uvitenhet. ( Jeg er ikke ille berørt, så jeg legger til en smiley. ) Les deg opp. Er nok det de fleste som kan mye om trening allerede har gjort. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Det er ikke en hemmelighet at jeg ikke kan en dritt om trening, og har ingen jeg kjenner som jeg kan spørre, så kom gjerne med forslag/innspill istede for å kritisere min uvitenhet. ( Jeg er ikke ille berørt, så jeg legger til en smiley. ) Jeg er vell av den oppfattningen at det første treningsappareatet du bør skaffe deg er en olympisk vektstang. Med den kan du gjøre: - Benkpress - Militærpress - Markløft - Knebøy - Foroverbøyd Roing I tillegg trenger du enten en stang du kan trene pullups/chinups på, eller en nedtrekksmaskin om du liker det bedre. Om du skal bygge for å bli større og sterkere, uten fokus på noen spesielle idretter eller slikt, så anbefaler de med erfaring baseøvelser. De aller fleste av disse kan gjøres med olympisk vekstang, og er blandt dem jeg har nevnt ovenfor. Disse trener da: Benkpress - Hovedsakelig brystmusklene, og en del triceps Militærpress - Skuldre og nakke Markløft - Rumpe og rygg Knebøy - Støttemusklatur i knær, lår, rumpe, mage og rygg Forroverbøyd Roing - Rygg Chin-ups - Rygg Så kommer det ann på hvilken split du skal kjøre. Det betyr stort sett hvordan du setter opp treningen. Fullkroppsprogram trener samme øvelsene hver gang. 2-split trener du veksler du mellom to dagsprogram, 3-split veksler du mellom 3 dags program osv. Dersom du skal kjøre de øvelsene over kan det gå bra med en 2 split, der du fordeler de Tunge øvelsene likt utover slik at du får en jevn treningsbelastning, og ikke trener samme muskelgrupper samme dag. Dag 1: Knebøy, militærpress, chins Dag 2: Markløft, Benkpress, Roing Er kansje et brukbart oppsett. Så må man velge antall sett og repetisjoner. Her seies det at alt under 6 repetisjoner per sett er for å trene styrke. 6-10 reps er for å bli stor, og alt over 10 trener utholdenhet. Populære programmer her på forumet er: og Her er det bare å taste inn din 5RM eller 10RM (xRM vil si hvor tung vekt du klarer å fullføre x repetisjoner av i ett sett) og så vil du få fiks ferdig et program som du kan ta med deg på treningsstudioet. Jeg startet selv med RYP og dette var etter min mening en veldig bra start, da jeg ungikk en del av de klassiske nybegynnerfellene. (som å stå å pumpe isolasjonsøvelser for biceps uten å trene knebøy) Ellrs ønsker jeg deg lykke til! Husker fremdeles da jeg var "grønn" og hadda nada peiling på noe som helst på et treningsstudio. Gled deg til du merker den første fremgangen, og til du når ditt første mål. Endret 21. mars 2011 av Zepticon 2 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Dagsformen per 21.03.11 Vekt: 94kg Veldig fornøgd, ser framgang (Økt muskelmasse nedgang i fett)! Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Bra brystmuskler du har der! Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Fortsatt en del jobb på magefettet, får virkelig begynne å spise sundt =/ Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Ondskap: Ser veldig bra ut Selv om jeg selv ikke kunne tenkt meg å bli så stor. Paperwalls/InToRv: Vanskelig å se mye på bildet, men ser ikke så mye magefett. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Nothindoin, takk Matsemann, tenker du som feit, eller som i muskeler? Tingen er at eg er skapt for maksimal styrke, har veldig brei rygg, og eit helvetes godt utgangspunkt for styrke/muskelbygging, som eg vil utnytte Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Feit? Det er du langt ifra. Hvor høy er du? Med stor mente jeg rett og slett stor. Du har, som du sier, bred kropp, og i tillegg ganske mye muskler. Mange her inne er nok sjalu på genene du har, som du sier, nesten bygd for styrke. Poenget mitt var vel bare en liten sidenote om at idealkroppen som jeg selv ønsker, ikke vil være like tung, og med en del mindre muskler. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Haha Er vel ikkje feit lenger, men har formykje fett. Men kjenner det er godt å vege 94kg framfor dei 118kg eg vog etter påska i fjord (då også med myykje mindre muskelmasse), hehe. Er ~182cm. Ser kva du meiner. Du er kanskje meir ute etter ein atlets-kropp? Ikkje fult like sterk, men raskere. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Har et spørsmål til de fleste her, etter sommeren går dere opp i vekt og er det noe dere gjør hver vår for å møte sommeren eller snakker vi livstilendringer her? Edit: Kan nevne at jeg driver å tenker over aktuelle problemstillinger til min (sukk) 2 batchlor oppgave, er derfor jeg lurer. : ) Endret 23. mars 2011 av Dukien Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Det er vell slik at i hvertfall jeg spiser mindre på våren enn på høsten, for å brenne fett:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå