bIsk0p Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (..) Jeg anbefalte nettopp en fyr å kutte ned på styrketreninga om han hadde 2 økter med innebandy i uka (han planla å kjøre 3 styrkedager i tillegg til dette). (...) noen óg. Begynte å lure på om du hadde gitt meg et tips jeg ikke har lest Men går ut i fra det er noen andre du sikter til Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Styrketrening har tendenser til å gå litt vel inn i huet på menn. Vet ikke hvor mann der er å proppe i seg tilskudd og uttale "aldri styrketrening og kondisjonstrening i samme periode". Du klarer faktisk å gjøre dette til en diskusjon om styrke eller kondisjonstrening, gratulerer. Jeg har aldri sagt at man ikke kan trene kondisjon i samme periode som styrke. Samme økt, ja, men periode - nei. Jeg anbefalte nettopp en fyr å kutte ned på styrketreninga om han hadde 2 økter med innebandy i uka (han planla å kjøre 3 styrkedager i tillegg til dette). Det jeg har sagt er at man skal velge en av delene, når skal du fatte det? Virker som at kondisjonstrening har tendenser til å gå inn i huet på noen óg. Meh, det har godt fint siden januar ihvertfall Meker det har blitt tyngre å gå opp i styrke, men jeg liker virkelig å trene, så ser ikke at jeg har så mange andre valg. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Økt matinntak fikser de fleste problemer Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Kan jeg spørre om dere egentlig syntes det er fint med sånne synlige blodårer? Eller gir det bare en sånn jeg-har-så-lav-fettprosent-at-jeg-får-synlige-blodårer-godfølelse? Det minner meg egentlig litt om anorektikere som bare elsker å se beina stikke frem når de ser seg selv i speilet... Sorry, men jeg er bare ærlig Ingenting galt i å være ærlig. Hvis man jobber for å få en kropp som ikke er helt vanlig bør man jo forvente mange forskjellige reaksjoner. I mine øyne stiller f.eks sminke på jenter i samme gata som trening av kosmetiske årsaker. Jeg mener, sminke er en "unaturlig forbedring" av utseende, om enn bare midlertidig. Eneste forskjellen på jenter som sminker seg og de som trener for å se annerledes ut er at sminke er mer sosialt akseptert Prinsippet er jo det samme; gjøre noe med seg selv for å se bedre ut, enten dette måtte være for noen andre eller utelukkende for ens egen del. Bare så det er sagt så liker jeg at jenter gjør seg til, så dette var ikke ment som en langing ut mot sminke etc, snarere enn sammenligning For min del så er trening med det målet om å bli godt over gjennomsnittet sterk, og kanskje se bedre ut i prosessen, det jeg driver med på fritiden Jeg synes selv at lavere fettprosent ser bedre ut på meg selv, men jeg har også full forståelse for de som synes at sykelig lite fett ikke er særlig pent (jeg er langt fra å være der). Jeg vil ikke sammenligne dette med anoreksi, fordi anoreksi er en sykdom som skader både kropp og sinn. Det jeg driver med styrker meg fysisk og psykisk (siden jeg jobber hardt hver dag for å nå mine mål). Jeg ser parallellen din, men jeg vil ikke kalle meg selv sykelig kroppsfiksert. Jeg er definitivt mer opptatt av det enn Ola Nordmann, men dette er helt naturlig, akkurat som at David Beckham er mer opptatt av fotball enn meg som bare klarer å trikse 3 ganger før ballen ender opp på bakken Alternativet for min del hadde vært dataspilling dagen lang, og det hadde vært tragisk Igjen, jeg snakker jo bare for min egen del og ingen andre. Er egentlig ikke helt enig...Megarexi sammenlignes ofte med anorexi, og kalles for guttevarianten. Og faktisk så snakker du nesten som en anorektiker, for en anorektiker skal også "bare" bli litt tynnere enn andre. Anorektiker syntes ofte at de ser bedre ut når de ser tynnest mulig ut, du syntes du ser bedre ut når du ser sterkest mulig ut. Ser du sammenhengen? Anoorektikere tror heller ikke at det er noe galt i det de gjør, helt de de går på snørra, og er så tynne at de ikke klarer å løfte nakken fordi kroppen har spist opp musklene der. Det var nok kanskje ekstremvarianten, men jeg tror du skjønner hva jeg mener. Men selvfølgelig, mange jenter slanker seg eller spiser veldig sunt og kontrollert, som ikke har en type spiseforstyrrelse. Og likedan med gutter som trener daglig og putter i seg all slags proteinholdige matvarer. MEN, det er så himla mange flere som sliter enn det vi aner... Ingen kritikk, men jeg vil bare opplyse folket om hvordan denne dritten ødelegger mennesker! Både anorexi, bulimi, megarexi, ortorexi og overspising... Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Kan jeg spørre om dere egentlig syntes det er fint med sånne synlige blodårer? Eller gir det bare en sånn jeg-har-så-lav-fettprosent-at-jeg-får-synlige-blodårer-godfølelse? Det minner meg egentlig litt om anorektikere som bare elsker å se beina stikke frem når de ser seg selv i speilet... Sorry, men jeg er bare ærlig Ingenting galt i å være ærlig. Hvis man jobber for å få en kropp som ikke er helt vanlig bør man jo forvente mange forskjellige reaksjoner. I mine øyne stiller f.eks sminke på jenter i samme gata som trening av kosmetiske årsaker. Jeg mener, sminke er en "unaturlig forbedring" av utseende, om enn bare midlertidig. Eneste forskjellen på jenter som sminker seg og de som trener for å se annerledes ut er at sminke er mer sosialt akseptert Prinsippet er jo det samme; gjøre noe med seg selv for å se bedre ut, enten dette måtte være for noen andre eller utelukkende for ens egen del. Bare så det er sagt så liker jeg at jenter gjør seg til, så dette var ikke ment som en langing ut mot sminke etc, snarere enn sammenligning For min del så er trening med det målet om å bli godt over gjennomsnittet sterk, og kanskje se bedre ut i prosessen, det jeg driver med på fritiden Jeg synes selv at lavere fettprosent ser bedre ut på meg selv, men jeg har også full forståelse for de som synes at sykelig lite fett ikke er særlig pent (jeg er langt fra å være der). Jeg vil ikke sammenligne dette med anoreksi, fordi anoreksi er en sykdom som skader både kropp og sinn. Det jeg driver med styrker meg fysisk og psykisk (siden jeg jobber hardt hver dag for å nå mine mål). Jeg ser parallellen din, men jeg vil ikke kalle meg selv sykelig kroppsfiksert. Jeg er definitivt mer opptatt av det enn Ola Nordmann, men dette er helt naturlig, akkurat som at David Beckham er mer opptatt av fotball enn meg som bare klarer å trikse 3 ganger før ballen ender opp på bakken Alternativet for min del hadde vært dataspilling dagen lang, og det hadde vært tragisk Igjen, jeg snakker jo bare for min egen del og ingen andre. Er egentlig ikke helt enig...Megarexi sammenlignes ofte med anorexi, og kalles for guttevarianten. Og faktisk så snakker du nesten som en anorektiker, for en anorektiker skal også "bare" bli litt tynnere enn andre. Anorektiker syntes ofte at de ser bedre ut når de ser tynnest mulig ut, du syntes du ser bedre ut når du ser sterkest mulig ut. Ser du sammenhengen? Anoorektikere tror heller ikke at det er noe galt i det de gjør, helt de de går på snørra, og er så tynne at de ikke klarer å løfte nakken fordi kroppen har spist opp musklene der. Det var nok kanskje ekstremvarianten, men jeg tror du skjønner hva jeg mener. Men selvfølgelig, mange jenter slanker seg eller spiser veldig sunt og kontrollert, som ikke har en type spiseforstyrrelse. Og likedan med gutter som trener daglig og putter i seg all slags proteinholdige matvarer. MEN, det er så himla mange flere som sliter enn det vi aner... Ingen kritikk, men jeg vil bare opplyse folket om hvordan denne dritten ødelegger mennesker! Både anorexi, bulimi, megarexi, ortorexi og overspising... Så det du sier, mtp hvilken tråd du poster i. Er at gutter som trener, spiser for mye proteiner og mat generelt? wow. 2 Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Kor får du det frå at han har sagt det? Er enig med synspunkta hans, det er mange som trener for å sjå bedre ut, og det går ikkje heilt an å definere kor grensa til megareksi går. Men å vere bevisst i forhold til korleis ein ser ut, er heilt normalt, og dei fleste her inne trener og eter for å vere sunne og sterke, og ikkje for å nå eit kroppsbygger-ideal. Noken kanskje litt for opptatt av kosthold og alt som har med trening å gjere, men det er likevel ein mykje sunnare måte for kroppen å forandre seg ein ved å slanke seg. Greit å droppe alle slike diskusjonar no, uansett kor fristande det er å fortsette. Det er en bildetråd Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Er egentlig ikke helt enig...Megarexi sammenlignes ofte med anorexi, og kalles for guttevarianten. Og faktisk så snakker du nesten som en anorektiker, for en anorektiker skal også "bare" bli litt tynnere enn andre. Anorektiker syntes ofte at de ser bedre ut når de ser tynnest mulig ut, du syntes du ser bedre ut når du ser sterkest mulig ut. Ser du sammenhengen? Anoorektikere tror heller ikke at det er noe galt i det de gjør, helt de de går på snørra, og er så tynne at de ikke klarer å løfte nakken fordi kroppen har spist opp musklene der. Det var nok kanskje ekstremvarianten, men jeg tror du skjønner hva jeg mener. Men selvfølgelig, mange jenter slanker seg eller spiser veldig sunt og kontrollert, som ikke har en type spiseforstyrrelse. Og likedan med gutter som trener daglig og putter i seg all slags proteinholdige matvarer. MEN, det er så himla mange flere som sliter enn det vi aner... Ingen kritikk, men jeg vil bare opplyse folket om hvordan denne dritten ødelegger mennesker! Både anorexi, bulimi, megarexi, ortorexi og overspising... LOOOOOOOOOOOOOOL... Det er en drastisk forskjell på megareksi og anoreksi... Anoreksi er farlig rent fysisk og seff psykisk. Mens megareksi er til dels psykisk skadelig, MEN fysisk oppbyggende... Du må ikke prøve å fortelle meg at en godt trent kropp er en kropp som ikke tåler sykdom eller skader dårlig... Eller er du et troll? Endret 9. mars 2011 av Doofenschmitz 1 Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Gidder ikke komentere de utallige LOL'ene deres, for jeg tror virkelig ikke dere helt skjønner hva dette går ut på... Men jeg skal understreke det en gang til: ikke alle, men mange og flere enn det vi aner, lider av en form for megarexi. Og megarexi kan sammenlignes med anorexi! ... Lenke til kommentar
Grand Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Gidder ikke komentere de utallige LOL'ene deres, for jeg tror virkelig ikke dere helt skjønner hva dette går ut på... Men jeg skal understreke det en gang til: ikke alle, men mange og flere enn det vi aner, lider av en form for megarexi. Og megarexi kan sammenlignes med anorexi! ... Det blir litt feil å sammenligne dem, viss man i det hele tatt skal prøve å få megareksi til å bli i nærheten av noe med anoreksia så er det "guttenes form for spiseforstyrelser" noe jeg egentlig ikke vil si det er heller. Megarexi er mye mer alvorlig enn å være opptatt av kroppen og om man har sixpack og markerte blodårer. De som har megarexi er mye mer kroppsfikserte enn personene i denne tråden. ALLE i denne tråden vil jeg si har et sunt syn på kropp og utseende, de har tolmodighet. Det de gjør i denne tråden er å poste bilder for å få tilbakemeldinger og gi andre motivasjon. De som lider av megarexi har som regel mye mer muskler enn gjennomsnittet, men klarer ikke å se seg fornøyd med musklene dens, de bryr seg ikke om bivirkninger av dop og andre tilskudd, de bryr seg heller ikke om skader som kan oppstå av å trene for mye, de liker IKKE å vise seg blant folk. Fordi de føler seg rett og slett alt for tynne til å kunne gå med folk, selv om de som oftes er over normalt store. 4 Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg vet ikke hvordan noen av dere i denne tråden ser ut eller hvilket forhold dere har til mat og kropp. Jeg er bare opptatt av å spre et budskap, som jeg vel innerst inne vet går rett gjennom øra Men jeg syntes det er viktig likevel. En person med megarexi trenger ikke være superstor, selv om de ofte er det. Det er tankegangen det ofte går på. Samme er det for anorektikere, de må ikke nødvendigvis være tynne... Lenke til kommentar
Grand Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Jeg vet ikke hvordan noen av dere i denne tråden ser ut eller hvilket forhold dere har til mat og kropp. Jeg er bare opptatt av å spre et budskap, som jeg vel innerst inne vet går rett gjennom øra Men jeg syntes det er viktig likevel. En person med megarexi trenger ikke være superstor, selv om de ofte er det. Det er tankegangen det ofte går på. Samme er det for anorektikere, de må ikke nødvendigvis være tynne... Joda, jeg skjønner poenget ditt. Ingen i denne tråden skal legge skjul på at de er opptatt av kroppens utseende, men det betyr ikke at vi ikke klarer å ha det under kontroll. Mange på dette forumet drikker oliven olje og drikker 2 liter melk om dagen. Jeg gjør det selv, folk sier kanskje at vi har spiseforstyrrelser/megareksi fordi vi er så ivrrige å gå opp i vekt og etter å spise riktig. Men et stort prinsipp i treningslære er at kroppen ikke duger om den får nok mat. (uten mat og drikke duger helten ikke) Med ekstreme treningsmengder, som mange på formuet har så må vi også få i oss nok mat. Annet punkt er hva idretten gir oss. Det er alltids noen som trener for utseende, men det er også fryktelig mange som trener for å ha det gøy, og fin kropp kommer som pluss vedsiden av. Å si at vi har megareksi blir feil, for jeg synes det er litt for strekt, det blir som å si at en med BMI på 17 har anoreksi, selv om han regnes som undervektig så betyr det ikke at han er syk og at kroppen ikke fungerer. men du kan godt si at vi er noen kroppsfikserte idioter som tenker på blodårer og fettprosent, men ikke at vi har megareksi. Hvertfall ikke av de kommentarene jeg har sett i denne tråden eller bildene. M Endret 9. mars 2011 av Sno 4 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Noen spiller på gitaren flere timer per dag og tenker ikke på annet enn at de skal komme inn på en musikkutdannelse, og kjemper hardt for dette. Noen fikler på en båt, eller bil i timesvis. Vi derimot trener og spiser, men vi søker det samme som de andre, gode resultat. Han med gitaren ønsker å forbedre seg og høres bedre ut, samtidig vil han også få en utdannelse, akkurat som de som trener for å bli befal. Han som fikler med båten vil at den skal bli finere, eller at bilen skal gå raskere, og han bruker massevis av tid på lakkering, seil, skifting av komponenenter og sveising. Vi vil at kroppen skal bli finere, og samtidig at den skal bli raskere og sterkere, og vi bruker masse tid på det samme, "lakkering og skifting av komponenter". Megareksi blir det kun når dette går utover hverdagen, bare fordi man poster bilder og dokumenterer sin progresjon har man ikke en lidelse, men snarere en passjon for det vi driver med, man kan si at vi er som skulptører (noen bodybuilder som sa dette). Men så lenge jeg er fornøyd med mitt kropp og sinn, våger å vise meg og er glad for det jeg oppnår har jeg ingen lidelse. En med megareksi ville blitt trist når han ser seg selv, eller tar bilder. Jeg tar derimot og smiler og tenker "fyfaen så bra jeg er". Endret 9. mars 2011 av Sebbe 2 Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 ALDRI sagt at noen av dere har det, jeg bare sier at det er mange som har det. Men jeg tror faktisk du skjønner litt hva jeg mener Sno, og jeg skjønner veldig godt hva du mener... Et annet poeng jeg prøver å få frem er at et typisk tegn på en slik lidelse er fornektelse, og det merker jeg det er mye av her. I hvert fall med den barnslige LOL'ingen. Det er helt greit at disse personene kanskje ikke har det, men at de ler av en slik alvorlig sykdom er grusomt. Men det er nok mer uvitenhet enn idioti... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Da ender vi den diskusjonen her og vender tilbake til topic. 4 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Siden det forrige bildet av ryggen ble preget av litt dårlig vinkel og stilling, legger jeg ut et nytt: Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Fjernet litt mer offtopic! Kristian Moderator Lenke til kommentar
Romis Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Skal begynne å trene nå, dette er starten: Så får vi se om det er noe resultat etter 12 uker. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Har du aldri trent før? Pokker til v-form du skulle ha da Lenke til kommentar
Romis Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Nope, har aldri trent før, nei. Er det positivt at jeg har en V form? xD Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Vil si du har et veldig bra utgangspunkt ja, bare å legge litt muskler på den ryggen så kan det blir nok så bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå