Gå til innhold

Bytte av RAM i DELL Inspiron 6400

Gjest Slettet-cZehC7rg

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-cZehC7rg

Jeg har tenkt å utvide minnekapasiteten i min DELL Inspiron 6400. I dag er det 2 x512 533MHz DDR2 SDRAM, og jeg har sett at Dell har 2 x 1GB 800MHz SDRAM DDR2. Vil det være noe problemer med å bytte de to 533MHz med de to 800MHz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å utvide minnekapasiteten i min DELL Inspiron 6400. I dag er det 2 x512 533MHz DDR2 SDRAM, og jeg har sett at Dell har 2 x 1GB 800MHz SDRAM DDR2. Vil det være noe problemer med å bytte de to 533MHz med de to 800MHz?

Venligvis ikke hvis man tenker "bygge-pc" - men når det gjelder merke-pcer som Dell kan man aldri vite - det varierer mellom merke/modell/hovedkort. - Du er nesten avhengig av å finne noen som har prøvd og evt dokumentert det.

(hvis du allerede har brikkene (for det er vel ingen annen grunn til at du skal bruke "feil brikker"?) :p så er det bare å prøve)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Hvis du har funnet minnet via Dell sine sider (via Inspiron 6400) så skal det ikke være noe problem :) Den tilbehørskonfiguratoren skal vel fungere. Selv har jeg benyttet meg av den, dog til en Latitude D830. Eneste "problemet" med å sette inn nye brikker, er at du må gjerne ta vekk tastaturet for å finne minneslott nr 2. Måtte hvertfall jeg, og etter å ha studert litt Dell PCer etterpå ser det ut som det er en fellesnevner for en god del ;)

Eneste som kan nevnes er at selv om det listes opp 800 MHz minne så vil ikke det si at PCen din støtter så raskt minne (mtp de gamle "bare" er 533 MHz), men det er IKKE noe problem å bruke raskere minne! Det vil bare kjøres på maks støttede hastighet :) Nok en gang en erfaringssak for min PC ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet-cZehC7rg

Minnebrikkene ble kjøpt inn, byttet og maskinen fungerer bedre. Det var ikke noe problem å bytte disse da begge slottene satt rett under dekslet. Fort gjort, selv for en kløne som meg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...