fsx v1.1 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg lurer på om den biligste murligheten for FPV kamera til rc fly?, jeg så på throttlestore.com men alt for dyrt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hva vil du oppnå? FPV krever at du har en sanntids videolink på en skjerm eller i noen videobriller der du står. Da trenger du kamera(ca kr 500-700), sender(ca kr 300-400), mottaker(ca kr 400-500), skjerm(ca kr 1000) eller videobriller(ca kr 3000-4000). I tillegg trenger du batteri(med mindre du bruker batteriet til mottakeren i modellen) og noe kabler for å få alt i sammen(ca kr 100-300). I tillegg kan du jo trenge en regulator eller to for å få rett spenning til rett komponent. Så totalt sett snakker vi fort om en prislapp på 3000-4000. Men da får du også greie komponenter som du kan bruke i lang tid eller bytte ut del for del etterhvert som budsjettet eller behovet endrer seg. I tillegg pleier de fleste FPV systemer å inkludere OSD(on screen display) for å vise høyde, fart, batteristatus, kunstig horisont osv. Da trenger du også OSD + GPS, og da kommer det fort på ca kr 1000-3000 i tillegg. I tillegg må du huske på at alt dette tar plass, gir ekstra vekt og trekker ekstra strøm. Mao ikke så enkelt å montere i et billigfly eller i et Lama Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) http://www.focalprice.com/CW061B/12G_Wireless_Webcam_AV_Camera_Black.html Eller http://cgi.ebay.com/Wireless-COLOR-Nanny-Pinhole-Camera-Spy-HIDDEN-UK806-/260600798424?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cad049cd8 Det billigste jeg fant, men det kan nok ikke kalles noe FPV system. Endret 16. mai 2010 av kindermaxxi Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Skal man fly med FPV så trenger man et relativt godt bilde(vidvinkellinse er en fordel) og med en sender/mottaker som ikke bare gir støy så snart rekkevidden overstiger 5m. Og dette tviler eg på at man får med de to produktene der I tillegg, bestiller man i fra utlandet så er det veldig viktig å se til at utstyret er lovlig å bruke i Norge: - Maks 10mW sendereffekt på 2.4GHz båndet for sendinger som ikke er FHSS(dette er ikke det) - CE merket/godkjent Så å kjøpe det billigste og første man finner på eBay vil mest sannsynlig være å kaste bort pengene. Og i værste fall så er kvaliteten så dårlig at man ødelegger flyet. Eller flyene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå