Gå til innhold

VM: Gruppe G (Brasil, Nord-Korea, Elfenbenskysten, Portugal)


Latias

Gruppe G  

111 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har du rett og slett ikke fulgt med. Brorparten av de i denne tråden, dommerne og kommentatorene i TV2-studioet så Kaka bruke albuen.

Brorparten av USA stemte også på Bush for noen år tilbake, hva er poenget ditt? Jeg skal gledelig svelge alt jeg har sagt om denne saken dersom noen hoster opp et klipp som fjerner all tvil. Jeg tror nok jeg slipper glatt unna, for jeg synes det så klart ut at Kaka holdt albuen inntil kroppen sin hele tiden. Dermed ville det vært umulig for ham å gjøre noe som helst aktivt mot Keita i denne situasjonen.

Lenke til kommentar

Alt av rødt og gult blir visket ut når åttedelsfinalene begynner, mener jeg å huske.

Nei. Har man fått rødt kort så må man naturligvis stå over uansett. Har man ett gult kort fra en tidligere kamp, da må du stå over neste kamp dersom du får et til. Dette gjelder helt til etter kvartfinalen. Så får du gult kort i aller første kamp, og et nytt gult kort i kvartfinalen, da må du stå over semifinalen. Den eneste måten som altså kan føre til at du må stå over finalen, er dersom du får rødt kort i semien.

 

Slik har jeg forstått at reglene er for VM 2010. For fire år siden derimot, da ville det ene gule kortet fra første kamp bli slettet etter gruppespillet.

Lenke til kommentar

Brorparten av USA stemte også på Bush for noen år tilbake, hva er poenget ditt? Jeg skal gledelig svelge alt jeg har sagt om denne saken dersom noen hoster opp et klipp som fjerner all tvil. Jeg tror nok jeg slipper glatt unna, for jeg synes det så klart ut at Kaka holdt albuen inntil kroppen sin hele tiden. Dermed ville det vært umulig for ham å gjøre noe som helst aktivt mot Keita i denne situasjonen.

Politikk handler ikke om rett og galt, men om motstridende synspunkter, så den sammenligningen ser jeg ikke poenget med i det hele tatt. Jeg tror også du slipper unna, for du kommer til å nekte plent uansett hvor mange vinkler du får se situasjonen fra. Det har allerede blitt vist utallige repriser, uten at noen har kommentert på det som noen stor feil.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det et gyldig argument. Når tusener ser akkurat de samme bildene, og du er den eneste som ikke ser en foul, kanskje du er litt partisk?

Når ble 'Tusner', folk på dette forumet og Tv2's ekspertpanel? Muligens ble du litt tatt av stormen, men deter lov å ha litt bakkekontakt.

 

...Beskyld meg gjerne for å være partisk, så simpelt som det er. Jeg har verken noen stor beundrelse over Elfen. eller Brasil.

Lenke til kommentar

Mulig de ønsker at Kaka skal få spille mot Portugal. Eller rett og slett hvise at de mener det er ivorianeren som burde bli straffet. Synes virkelig det burde værte mulig å straffe spillere i etterkant for sånn klar filming som dette her og som i Hellas - Nigieria. Det er rett og slett ekkelt å se spillere ligger på gressmatta å hyle og grine. Det verste er at det bare er i fotball dette skjer. Fotballspillere detter bare de får en dytt på brystkassa. Synes derimot man ikke skal straffe spillere som detter lett og filmer seg til frispart, da dette ikke alltid er like lett å se og man kan derfor straffe uskyldige. Men i situasjoner som denne så burde Keita få et gult kort i etterkant.

Lenke til kommentar

det har jeg ikke tenkt på og det er faktisk veldig sant. Lurer på hva Keita og resten av Elfenbenkysten tenker når de tenker over dette. Gjelder vel egentlig i vanlig seriespill også. Spillere som prøver å få en annen spiller til å få gule og røde kort i slutten av kampene når kampen egentlig er avgjort. De får tross alt ingen fordel av at spilleren er suspandert mot et annent lag.

 

Husker at Stabæk fikk ca 15 spillere suspandert gjennom en hel sesong pga gule og røde kort. I over halvparten av disse kampene var det en lag som fikk gleden av å møte en redusert lag. Og det var Brann som vant serien.

Lenke til kommentar

Jeg fikk dessverre ikke sett kampen selv, men har klikket meg inn på videoene på Youtube for å se hendelsen.

 

Oppførselen til begge lag var jo direkte latterlig i avslutningen av kampen, og det røde kortet til Kaká var kjempestrengt. Jeg holder ikke engang med Brasil, men har ingen problemer med å se at han ikke gjør noen stor forseelse der. Han hever armen/albuen litt, men Keita overspiller. Mulig at dommeren rett og slett prøvde å bruke Kaká til å få slutt på barnslighetene...?

Lenke til kommentar

Hvem tror dere vinner av Brasil og Portugal når den kampen kommer? Jeg var egentlig ganske sikker på at Brasil kom til å vinne, men nå som Kaka er ute så vet jeg ikke helt. Om Portugal vinner mot Nord Korea og taper mot Brasil. Så blir det vel likt mellom Portugal og Elfebenskysten om de og vinner mot Nord Korea. Er det den som har skåret mest mål som går videre da eller?

Innlegget mitt druknet litt i praten om Kaka. Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar

Hvem tror dere vinner av Brasil og Portugal når den kampen kommer? Jeg var egentlig ganske sikker på at Brasil kom til å vinne, men nå som Kaka er ute så vet jeg ikke helt. Om Portugal vinner mot Nord Korea og taper mot Brasil. Så blir det vel likt mellom Portugal og Elfebenskysten om de og vinner mot Nord Korea. Er det den som har skåret mest mål som går videre da eller?

Innlegget mitt druknet litt i praten om Kaka. Hva tror dere? :)

Hvis lagene har like mye poeng, så går det jo på målforskjell.

 

Men siden Brasil er videre allerede, så er de kanskje i litt mer chill-modus? Men igjen så vil de nok ha 1.plassen i gruppa.

 

Jeg tror Portugal vinner over NK idag, og spiller uavgjort mot Brasil,

Og Elfenben spiller uavgjort mot NK.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=CDZAevDyYTQ&annotation_id=annotation_858868&feature=iv

 

Fatter ikke hvordan man ikke kan se at det er gult kort til Kaka i denne situasjonen eg.

 

Nå snakker eg helt uavhengig av om Keita filmer eller ei. Det gjør han, og hadde fortjent et gult kort uten diskusjon for min del.

 

Men Kaka ser Keita hele tiden, Keita ser en helt annen vei, og løper på Kaka uten å gjøre det med vilje. Kaka ser han og setter opp albuen. Og ser man etter så gir han kraft til albuen også. Soleklart gult for min del. Han kunne enkelt ha flyttet litt på seg, all den tid han ser Keita hele tiden. (Hvis ikke har han sidesyn i samme kvalitet som en veddeløpshest med skylapper.)

 

Er så ufattelig unødvendig av Kaka. Begge de to gule til fyren er jo helt patetisk oppførsel.

 

Er han ofte slik? Eller har han blitt påvirket av ting som skjedde iløpet av kampen? Han var jo involvert i en hel del dueller på midten.

Lenke til kommentar

Trur det bare var ein uheldig kveld for Kaka sin del. Det andre kortet er soleklart. Det første husker eg ikkje korleis skjedde. Men Keita skulle også, som Jotun sier, hatt gult kort for filming. Holder seg til ansiktet når han blir "slått" i brystet. Men Kaka kan neppe få meir enn ein kamps karantene og er nok klar til åttendedelsfinalen.

Lenke til kommentar

Trur det bare var ein uheldig kveld for Kaka sin del. Det andre kortet er soleklart. Det første husker eg ikkje korleis skjedde. Men Keita skulle også, som Jotun sier, hatt gult kort for filming. Holder seg til ansiktet når han blir "slått" i brystet. Men Kaka kan neppe få meir enn ein kamps karantene og er nok klar til åttendedelsfinalen.

 

hva Keita gjorde er egentlig irrelevant all den tid Kaka fikk ett soleklart kort. Dommeren kunne jo tenkt at det ikke var noe, så helt greit at han markerer det. Faktisk tror jeg han kommer i mye høyere fart enn det ser ut på tv og det ser og ut som at han treffer i solar plexus, så det er en litt farlig albue...Men hvis man tenker på CL-finalen for to sesonger siden, så fikk Drogba direkte rødt for slag mot Vidic. Det samme burde Kaka ha fått, for det er samme omfang rundt det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...