Gå til innhold

VM: Gruppe G (Brasil, Nord-Korea, Elfenbenskysten, Portugal)

Latias

Gruppe G  

111 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ownbeef: Bare å se det. Hvorfor hever han albuen og står imot når han kommer hvis han ikke vet at han kommer?

For å beskytte seg selv og sin egen kropp? Keita løper rett inn i Kaka, Kaka gjør da en helt vanlig manøver som det Heinz Muller gjorde i sin tid. I dette tilfellet var det ikke det samme, Kaka gjør så lite, Keita gjør så mye - Enkelt og greit filming. Ikke annet.

Lenke til kommentar

Han klasker albuen i brystet på ivorianeren.

Strengt tatt så er det vel Keita som klasker brystet sitt inn i albuen på Kaka. Sistnevnte stikker den ikke ut engang, han bare løfter underarmen sin litt inntil kroppen. Fullstendig latterlig. Kaka kunne godt ha filmet selv i denne situasjonen. Han kunne slengt seg ned som om han ble fullstendig overfalt av Keita. Siden han ikke slengte seg som ei kjerring blir han straffet. Jippi. Idiotdommer.

Lenke til kommentar

Dommeren ville vel ha kampen ferdig kjappest mulig. Derfor lite tileggstid. Kaka skulle ikke hatt rødt der. Han har albuen i brysthøyde med Keita der, så tviler på at han hadde noe onde hensikter.

Ellers gjør jo Elfenbenkysten ganske mye for å ta ut sin frustrasjon på leggene til Brasilspillerne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og folk snakker om at Italia er et drittlag. Elfenbenskysten og Brasil i denne kampen var mye verre enn Italia idag, men likevel sitter jeg med en sterk følelse av at det er Italia som komme til å bli forbundet mest med filming etter dagens kamper.

Kortene til er helt klare, ufyselig oppførsel av Kaka. Dytter, klapper opp i fjeset til Yaya og setter albuen i brystet til Keita, som får spasmer helt opp til fjeset :whistle:

Liker ikke noen av lagene i gruppen spesielt godt og kunne faktisk helst sett at Nord-Korea tar seg videre faktisk. Håper Brasil blir knust av Spania i 1/8dels finalen, det hadde vært passende.

Det blir et merkelig VM dette her, med 1/8dels finaler som Brasil-Spania, Nederland-Italia og England-Tyskland, slik det ser ut til nå.

Lenke til kommentar

For å beskytte seg selv og sin egen kropp? Keita løper rett inn i Kaka, Kaka gjør da en helt vanlig manøver som det Heinz Muller gjorde i sin tid. I dette tilfellet var det ikke det samme, Kaka gjør så lite, Keita gjør så mye - Enkelt og greit filming. Ikke annet.

Det er ikke lov å beskytte seg mot en annen spiller ved å sette en albue i kroppen på ham, akkurat som at det ikke er lov å beskytte seg med knottene. Det faktum at Keita filmer som en helt og bør få gult forandrer ikke det faktum at Kaka også fortjente det.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Til dere som mener Kaka er uskylding i denne situasjonen? Hvorfor gjemte han seg da helt borte ved sin egen keeper?

Han gikk jo bare bort fra alle de som prøvde å fly på han. Hadde jo bare gjort vondt verre om han hadde begynt å slåss med noen av Ivorianerne. Jeg lurer derimot på om noen mener at Keita ikke løp rett på Kaka? Han oppsøker situasjonen, løper rett inn i Kaka og er døden nær når han gjør det. Har mine tvil på at dommeren så direkte hva som skjedde, men dømmer på det at Keita ser ut som han skal bli lam i trynet. Men akkurat det blir spekulasjoner fra min side, veit ikke hvor dommeren sto en gang i den situasjonen en gang.

Lenke til kommentar

Det er ikke lov å beskytte seg mot en annen spiller ved å sette en albue i kroppen på ham, akkurat som at det ikke er lov å beskytte seg med knottene. Det faktum at Keita filmer som en helt og bør få gult forandrer ikke det faktum at Kaka også fortjente det.

Hvem har sagt at det var en albue? Ikke jeg ihvertfall. Mye mulig Kaka er oppe med armen i en eller annen grad, men det er så lite at det ikke er verdt å dømme for.

Til dere som mener Kaka er uskylding i denne situasjonen? Hvorfor gjemte han seg da helt borte ved sin egen keeper?

Dessverre, det var her han gjorde feilen og fikk rødt kort. Når du har gjort noe eller kan antyde at dommeren tror du har gjort noe, ja da må du bort til dommeren å forklare deg.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Det er en vanlig menneskelig og naturlig reaksjon å beskytte seg, det skjedde helt automatisk. Alle mennesker hadde gjort det samme i den situasjonen, tatt i betraktning at man ikke hadde sett og vært bevisst over at Keita kom løpende.

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Gjemte seg? Han gjemte seg ikke. Det er fysisk umulig å gjemme seg på en fotballbane med mindre du har en spade. Og hva har det å si hvor han befant seg etterpå? En erfaren fotballspiller vet at det er ikke mindre sannsynlig at han får en reaksjon dersom han prøver å flykte.

Si meg også dette. Hva gjør du dersom jeg kommer løpende rett på deg. Du rekker ikke å hoppe unna, så da lar du meg bare løpe rett på deg uten at du gjør det minste tegn til å beskytte deg? Nei, jeg tipper du krøller armen opp og strammer deg til litt for å absorbere støtet. Det var akkurat dette Kaka gjorde og Keita spratt tilbake som om han traff et springbrett. Også er han frekk nok til å holde seg til ansiktet etterpå. Faen, jeg blir så jævla provosert!

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å fatte hva Kaka tenkte på å i sluttminuttene.

Leder komfortabel og skal bare sikre seieren på slutten så lager han VM's to mest idiotiske gule kort.

Helt utrolig av Kaka som spilte stort i forhold til det vi så første VM kamp og ellers for Real Madrid.

Lenke til kommentar

Det er en vanlig menneskelig og naturlig reaksjon å beskytte seg, det skjedde helt automatisk. Alle mennesker hadde gjort det samme i den situasjonen, tatt i betraktning at man ikke hadde sett og vært bevisst over at Keita kom løpende.

At noe skjer av refleks er ikke et gyldig forsvar i fotball. Det er også en refleksbevegelse å beskytte ansiktet sitt med hånda, men om du treffer ballen er det hands, uansett hvor "naturlig" reaksjonen er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...