Gå til innhold

VM: Gruppe G (Brasil, Nord-Korea, Elfenbenskysten, Portugal)

Latias

Gruppe G  

111 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Har du brukt opp alle byttene/alle keeperne på benken og keeperen får rødt kort/blir skadet, må en utespiller i mål. Slik har det vært på lenge.

Det blir feil å si at keeperen blir flyttet opp til spissplass, for han blir jo egentlig sendt i dusjen. Han får ikke spilt der, selv om han kanskje er plassert der i teorien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok det, men nå sier FIFA at en spiller som er registrert som målmann ikke får tre på seg utespillerdrakt, noe han har hatt lov til i alle år. Når en målmann ikke har lov å innta en rolle som utespiller, hvorfor skal da en utespiller ha lov til å spille som målmann?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Fordi det må være en spiller i mål (med keeperdrakt) hvis man skal kalle det for fotball. Det er ingen krav at det må være 10 utespillere, men en keeper må man ha på banen. Det er en regel som sier at man må ha tre keepere i troppen. Under normale omstendigheter er det ingen lag som bruker keeperen som utespiller, i hvert fall ikke i et VM-sluttspill. Når man har 20 utespillere i troppen, hvorfor skal man da bruke keepere som utespillere egentlig?

Poenget er, hadde NK lest og fulgt reglene, hadde de hatt 20 utespillere og 3 keepere. Da hadde ikke dette vært et problem. NK har bare seg selv å takke.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig, men jeg mener fortsatt dette er en idiotisk løsning av FIFA. To suspensjoner, to skader eller en kombinasjon og så sitter man plutselig igjen med en utespiller i mål. Regelen sier at en nasjon skal registrere 3 målmenn, og da bør FIFA kreve 3 målmenn.

Lenke til kommentar

Det er ikke opp til Fifa å bestemme hvem keeperne skal være. Man må registrere tre keepere, og det er egentlig ikke Fifa sitt problem om et land velger å sende utespillere som keepere. De fikk registrere tre keepere, det er opp til dem å sende å bestemme hvem de vil sende.

Lenke til kommentar

Brasil-Portugal er en kamp jeg gleder meg til, uten Ronaldo, Ronaldinho, Pato,(Og Hulk, kanskje han ikke er god nok, men JEG liker han)så kommer Portugal seirene nok ut av denne gruppa.

Ronaldo, Nani, Simao, Meireles og Deco så det mangler ikke på kreativeten, noe som mangler hos Brasil, hvis Kaka ikke har dagen, noe han ikke hadde i Madrid, så vil det bli vanskelig for Brasil, for vente og se,

Elfenben uten Drogba :( vil bli svekket, eller styrket, jeg tror mer på førstnevnte.

Så slik bli det:

Portugal

Brasil

Elfenben

Nord Korea

Hvis Spania vinner gruppa, så vil de møte Brasil/Portugal. Allerede i 1/8-finale vil et av storlagene ryke ut. Spennende :)

Lenke til kommentar

Portugal måtte ha kamp mot Bosnia for å komme videre og jeg tror dette blir et skuffet VM for Portugal. Vis de skal gå videre må Cristiano Ronaldo opp på det nivået han er på klubblag. Han scorte ikke et i kvalikken og det sier litt.

Elfenbenskysten med Drogba er knalltøffe og møte. Brasil går nok også videre for denne gruppe. Nord Korea må bare gi alt så får det se hva det blir til slutt.

Etter min mening:

Brasil

Elfenbenskysten

Portugal

Nord Korea

Lenke til kommentar
The Telegraph skrev nylig at Kim Jong-il nekter de statlige TV-selskapene å sende direkte fra kampene, men at det vil bli vist høydepunkter dersom Nord-Korea vinner sine kamper. Kampene vil også bli redigert slik at Nord-Korea vil fremstå som det beste laget. Ethvert tap vil bli ignorert eller kun nevnt i notiser. Og når nordkoreanerne er slått ut, vil ikke VM bli nevnt i det hele tatt.

:!:

Lenke til kommentar

Imponerende av Nord-Korea å kvalifisere seg. Ranket som 105 og lavest av alle i VM. De får det tøft.

Brasil, Elfenbenskysten og Portugal kjemper om de to plassene som gir videre spill. Den som ender som nr. 2 får en tøff kamp mot sannsynligvis Spania.

Lenke til kommentar
The Telegraph skrev nylig at Kim Jong-il nekter de statlige TV-selskapene å sende direkte fra kampene, men at det vil bli vist høydepunkter dersom Nord-Korea vinner sine kamper. Kampene vil også bli redigert slik at Nord-Korea vil fremstå som det beste laget. Ethvert tap vil bli ignorert eller kun nevnt i notiser. Og når nordkoreanerne er slått ut, vil ikke VM bli nevnt i det hele tatt.

:lol:

Lenke til kommentar

Haha, noen som er sikre på at Nord-Korea ikke vinner. :p

Skulle egentlig ønske at et annet lag fikk plassen deres...

Lenke til kommentar

Hehe, hadde vært utrolig gøy om Nord-Korea hadde hevet seg opp mot stormaktene i gruppa.

De kommer til å gi alt de har og kanskje kan det bli for tøft for Brasil, Portugal og Elfenbenskysten.

Alt kan skje i VM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...