Gå til innhold

VM: Gruppe G (Brasil, Nord-Korea, Elfenbenskysten, Portugal)


Latias

Gruppe G  

111 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?



Anbefalte innlegg

Det er endel småslurv synes jeg.

 

Nei, det er ballen sin feil. Virker hvertfall slik, alt som før var "småslurv" og regelrette møkkapasninger er nå ballen sin feil.

 

Ja NK, ballen har unaturlige bevegelser til tider. Men det er ingenting som tilsier ved ballen at man skal bomme på selv de letteste pasninger. Som pasningskongen Xavi sa: Ballen er en tilvenningssak.

 

Baneforholdene spiller også inn. Som i kampen mellom Portugal og Elfenbenkysten i dag, hvor det var veldig bløtt. Selvfølgelig skyter ballen en enorm fart da, hvertfall på denne harde banen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde folk så liten tro på Nord Korea? Jeg forventet og forventer en 1-0, muligens 2-0 seier til Sør Amerikanerne. Et aggresivt og over organisert Nord Korea er det værste Brasil kan møte når det gjelder fotball filosofi. Når det er sagt så må jeg si at SVT2's, nå SVT1's, kommentatorer Staffan Lindeborg og Glenn Strømberg kommenterer som noen apekatter. Nord Korea er ingen walkover-match.

 

...Tok deretter turen over til TV2 og Nils Johan Semb som presterte å si at Brasil ikke har noen match vinnere som Argentina har i Messi. Nei det er ingen på det Brasilianske landslaget som er like gode men matchvinnere er det flust av.

 

Må si jeg er overasket over hvor gode Brasil er defensivt, de er organiserte og det virker som de har en struktur som inkluderer de defensive midtbanespillerne i stor grad, midtstopperparet skal fungere som sikring mens def midt'ene vil fungere som løpebikjer/jakte på ball.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Det er endel småslurv synes jeg.

 

Nei, det er ballen sin feil. Virker hvertfall slik, alt som før var "småslurv" og regelrette møkkapasninger er nå ballen sin feil.

 

Ja NK, ballen har unaturlige bevegelser til tider. Men det er ingenting som tilsier ved ballen at man skal bomme på selv de letteste pasninger. Som pasningskongen Xavi sa: Ballen er en tilvenningssak.

 

Baneforholdene spiller også inn. Som i kampen mellom Portugal og Elfenbenkysten i dag, hvor det var veldig bløtt. Selvfølgelig skyter ballen en enorm fart da, hvertfall på denne harde banen.

Sant nok, men man kan ikke frita spillerne for all skyld. Det har vært endel feilpassninger, og jeg tviler på at alt er "badeballens" skyld. Jeg tviler ikke på at ballen kan ta sin del av skylden, men spillerene klarer da helt fint klare å slurve på passninger og skudd av seg selv.

Lenke til kommentar

Skulle nesten tro at Nord Korea har sett på Drillo :p

Minner meg meget om kampen mellom Norge og Brasil....

 

De viste nettopp den kampen på nrk da norge vant 2-1, synes ikke norge lå så mye bak og hadde så lite posession. Mulig jeg er litt blind siden det var norge :!:

 

Walkover? Nei men de ligger som 15 beste lag i asia, smått utrolig egentlig, ikke at det sier SÅ MYE. Men artig er det.

 

Og det er vel svært få folk med kunnskaper on nord koreansk fotball.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Som pasningskongen Xavi sa: Ballen er en tilvenningssak.

Nå er ikke akkurat Xavi kjent for å spre rundt seg med kontroverser heller ;)

 

Det er sant, under kontrakt med adidas er han også. Men det er keeperene som har klaget mest ved ballen og så langt vil jeg ikke påstå at ballen har vært skyld i noen av de keepertabbene. Vi har alle sett frispark av Ronaldo som virkelig veier og endrer retning, slikt har vi enda ikke sitt i mål i dette vm. Jeg har også spillet med ballen og vil ikke påstå jeg hadde store problemer med å treffe medspiller i enkle pasninger iforhold til mange andre baller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...