Gå til innhold

Hvordan gikk dere fram for og lære dere et programmeringspråk?

Anbefalte innlegg

Jeg er 100% nybegynner og har begynt å lese litt smått på core java 2(8th ed.) boka..Men det dukket opp haugevis av nye spørsmål

bare av å lese de første sidene.En hau av fremmedord,navn og koder som jeg skjønner lite av..

Mulig jeg må bare lese videre så skjønner jeg kansje mer etter hvert? Eller vil det bare dukke opp enda mer spørsmål og jeg vil få følelse av å ikke ha lært en ting?

Den beste måten for meg å lære et språk er å praktisere det samtidig med teori,det holder også motivasjonen oppe og jeg lærer på en morsommere måte.Hvordan gikk dere fram for å lære dere et programmeringspråk?

Den største grunnen til a jeg vil lære meg java er for å se om dette er noe jeg liker\forstår\mestrer evt klarer å jobbe med,vis dette er tilfelle vil jeg gjerne begynne på skole for å lære mer(da andre språk som c++ osv).

Jeg har fagbrev og jobb som elektrikker(gruppe L) men jeg vurderer sterkt å begynne å studere noe innen data(gjerne i utlandet),men jeg må være helt sikker på hva jeg vil studere først.

Jeg har ivertfall nokså lett for å lære språk\ord\setninger via filmer,surfing chating på nettet,reise til utlandet osv.

Men da danner man bilder i hodet på en måte og forbinner det med diverse ord setninger osv.(altså lært av å bruke i praksis)

Men dette er kansje ikke det samme og feil måte og sammeligne et programmeringspråk? Er det ikke mulig å praktisere java uten en hau av teori først?

Det er kansje vanskelig å danne noen bilder i hodet av hva forskjellige koder el gjør i praksis?

Endret av mEhE`
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse