Gå til innhold

Test av Dell Inspiron 5100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser det står i testen at veiledende pris på testkonfigurasjonen er ca. kr. 24.500. Med prisen per lørdag 14.06.03 kan man få den for kr. 18.610. Når det står i konklusjonen at dette er en bærbar pc for de som har lagt lista langt nede blir jeg litt i tvil. Dersom man er ute etter en desktoperstatter, men ikke en spillemaskin så har vel denne maskinen stort sett de typiske fordeler og ulemper slike maskiner har. Mye ytelse for pengene, men mindre brukervennlige enn centrinopcer. Klart centrinopcene er bedre, men så koster de mange tusen mer med tilsvarende ytelse. Men hvorfor denne pcen skal få mye lavere karakter enn Amilo D8820 kan jeg ikke helt begripe, da denne har elendig mobilemarkytelse til å være en desktoperstatter. Bedre grafikkkort javel, men dette problemet løses ved å kjøpe en 5150 med samme grafikkkort som AmiloD8820. Dersom man tar seg for Inspiron 5150 så har man her fjernet et par av ulempene med 5100. Mobil prosessor krever mindre kjøling mindre kjøling og lavere støynivå hos 5150 enn 5100. Videre har den i følge Mohammed et "litt" bedre grafikkort enn 5100. I så fall har centrinopcene også bare et litt bedre grafikkort enn 5100, da jeg ikke har sett noen av disse med bedre grafikkort enn Radeon 9000 med 64 MB minne.

Personlig har jeg tenkt å kjøpe en bærbar i prisklassen 15-22.000 relativt snarlig. Etter mitt syn er de fire mest interessante pcene for øyeblikket Dell Inspiron 5150, Zepto 4100, Zepto 3100 Wide og Acer 800/803 Cli. Avventer muligens valget mellom disse til jeg får lese en test av Dell Inspiron 5150 på Barbara.no. Er takknemlig for kommentarer fra kjøpere av disse maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...