Treasure Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Har problemer med to selvbygde maskiner, med nesten identisk maskinvare. Det hender at skjermene blir svarte etter windows loading screen, og maskinen vil ikke boote. Etter at skjermene er blitt svarte, så skjer det ingenting. Da ender det med reset og nye forsøk til maskinen vil starte. Dette problemet hadde jeg ikke før, men har kommet i det siste. Jeg vil tro det har noe med skjermdriveren å gjøre, men å oppdatere driveren fungerte ikke. Skjermkortet er et ATI Radeon HD 5850, og driverne til disse kortene er vel som mange vet ikke av de beste. Operativsystem i maskinen er Windows 7. Maskinvaren finner dere i denne linken: https://prisguiden.no/profil/lister/109982 Er det noen som har forslag på hva jeg kan gjøre for å fikse feilen? Skulle vel tro at det er en software feil, og ikke en hardware feil ettersom to maskiner har samme problem. Lenke til kommentar
Flamme73 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Kommer du inn på sikkerhetsmodusene? Hvis du gjør det er det antagelig en feil med en eller annen driver, men hvis du ikke gjør det er det emst sannsynlig noe feil med Hardwaren din.. Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Kommer du inn på sikkerhetsmodusene? Hvis du gjør det er det antagelig en feil med en eller annen driver, men hvis du ikke gjør det er det emst sannsynlig noe feil med Hardwaren din.. Så langt har det fungert med sikkerhetsmodus. Må teste mer. Endret 25. mai 2010 av Treasure Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Har du prøvd å reinstallere windows? Det er det første jeg prøver Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Tror neppe det hjelper. Maskinen oppførte seg slik på nesten clean installasjon av windows. Verdt et forsøk selvfølgelig. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Har ikke hørt mye bra om Western Digital Caviar Green, det er mange som plages med dem, og man bør i hvertfall ikke installere operativsystem på dem. Har du samme hdd i begge maskinene? Noen bruker omtaler, men har sett flere negative tidligere. Endret 25. mai 2010 av ask99 Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Det er forskjellig disker i maskinene. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Bruker du de blå sata slotene, som tilhører P55 Express Chipset, og ikke de hvite som tilhører GIGABYTE SATA2 chip? Har du prøvd siste bios versjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå