Gå til innhold

Sikkerhetskopiere DVD'er

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene tenkt på å legge inn alle DVD'ene mine på serveren min.

Derfor leter jeg etter den beste (med tanke på kvalitet) programvaren til å gjøre dette.

Jeg vet om DVD decrypter, men finnes det noe annet?

Krav:

Kunne spilles av med Windows media player eller VLC media player.

Takk for svar!

Villas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personleg tykkjer eg det enklaste berre er å lage ISO filer av platene. Sei at innhaldet er på ei DVD-9 plate (8,5 gb), så tar du berre ned eit program som minsker ned innhaldet til DVD-5 (4,8 gb). Du kan óg med fordel fjerne eventuelt bonusmateriell for å ha noko betre kvalitet på filmen.

Eg bruker å nytte Clone DVD på Windows.

Redigert: Emnetittelen din vart endra til noko meir beskrivande for trådens innhald. Dersom du tykkjer modereringa mi er feilaktig, kan du berre sende meg ein PM, framfor å kommentere dette i tråden. Du kan óg endre emnetittelen sjølve, ved å redigere førsteposten. :)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Jeg har nå snart 1.000 DVD filmer på min MediaCenter pc i stua, og har brukt mange DVD rippe program.

Brukte DVDShrink 3.2 i flere år, men så kom det nye bedre kopi beskyttelser, og da prøvde jeg ut en rekke forskjellige.

Den jeg landet på, som tar ALT, var DVDfab ( http://www.dvdfab.com/ )Er det kun DVDer du skal rippe, så koster programmet deg $50, men det er det verdt.

Jeg pleier å ta bort menyer og slikt for å spare litt plass, men pleier ikke å komprimere noe annet. Bruker derfor alltid DVD9 når jeg ripper.

Har du stor samling, tar det plass. Mine 986 filmer tar ca 5.000 GB med plass.

Men det er en kjempe fordel å ha dem digitalt. Slipper å lete og bytte DVD plater, slipper å tenke på riper etc. Så jeg gir faktisk bort mange av filmene mine etter jeg har lagt dem inn på pcen. (eller "låner" dem bort...siden jeg selvsagt ikke bryter med rettighetene til filmen ;) )

Har selvsagt også backup av alle filmene på ekstra disker... det trenger man jo ikke om man har filmene fysisk da. For det krever enda mer plass. Totalt har jeg 15.500 GB med diskplass til MediaCenter pcen...

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...