Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sukkersyke og naturlige søtstoff


-Serenity-

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i te, og bruker ofte honning i den. Fra ulike hold hevdes det at det er en sammenheng mellom inntak av sukker og sukkersyke. Gjelder dette kun raffinert sukker eller alle typer naturlige søtstoff? Sukker er jo naturlig det også...

Kan jeg bruke honning i teen med god samvittighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Honning er visstnok ganske lik glukose i sammensetningen, men inneholder også andre fine nærignsstoffer. Såfremt det ikke er mye du har i går det supert. Det er mye bedre enn vanlig hvitt sukker any day.

 

Det er vel uansett ikke så lett som at sukker = diabetes. Mer slik: Gener + matkultur gjennom livet = overvekt + diabetes. Gitt at det er 2'ern du tenker på.

Lenke til kommentar

Honning er ihvertfall noe av det værste jeg kan spise. Blodsukkeret skyter rett til værs. Og alt sukker er sukker, blodsukkeret blir uansett påvirket med mindre det er kunstige søtstoffer. Fruktsukker som honning som vanlig hvitt sukker du kjøper i butikken. Men du får ikke diabetes av den grunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man får ikke diabetes 2 av å ha et normalt kosthold.

 

Husk! Hva er normalt kosthold? Folk har en stressende hverdag, ikke tid til å lage ordentlig middag som man hadde i gamle dager.. + at bøndere skal tjene mer og mer penger og gjør åkerne større og fjerner korn o.l før tiden.. Det er altså ikke like mye næring i ting som det var før. Se på eksempelet: 7 gulerøtter i dag, tilsvarer 1 fra gamle dager!

Helt enig med personen over, overvekt og diabetes 2 er skal blitt en folke sykedom i Norge!

Vi er faktisk på vei til å slå USA !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...