Gå til innhold

Apple-brukere annerledes enn andre brukere?

Om du er Apple-bruker; er du   

21 stemmer

1. 1. Om du er Apple-bruker; er du glad i produktet ditt?

• Ja, elsker mitt apple produkt
    • Nei, Apple er noe dritt
      0
    • Tja, det er jo helt greit

Anbefalte innlegg

Hei, det er noe jeg har stusset over i det siste. Er ikke Apple-brukere litt annerledes enn andre brukere? Jeg har hvertfall merket det at det er mye fler som er kjempeglad i Apple produkter enn det som er kjempeglad i f.eks. Dell produkter. Tilhengerene til Apple har et med følelsesmessig forhold til produktene. Er det noen som har reflektert over noe liknende? Finnes det kanskje noen som har skrevet noe liknende i en artikkel, eller her på forumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur at det mykje av den enkle grunn av at det føles "ferdig". Når eg sitt på Macen min no, fungerer alt sømlaust. På min bærbare Dell føles det derimot ut som eg gjer noko eg ikkje skal gjere, berre eg slår den på. Den klager og sutrer, og designet verker halvferdig - og er i plastikk.

Men brukergrensesnittet er óg ganske viktig. På Windows (ikkje så mykje på 7) får eg eit visst inntrykk av at effektane ikkje skal vere der. Når ein pakker ned eit vindauge hakkar det kanskje, og alt verker litt vaklande. Slik er det ikkje i same grad på Mac, og då føler eg ein sterk kvalitetsfølelse. Nesten som ein Ferrari samenlikna med ein Volvo 240 frå 80 talet. Sistenemte ser litt halveis ut, og rykker og napper litt - men den gjer jobben. Ferrarien berre glir..

Det tykkjer eg då. Men Apple har heilt klart sine svakheter dei óg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...