savage3 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg var på dyrebutikken i Molde og skulle finne meg en hamster, det gjorde jeg. De sa det vare en gutt og alt var i orden, brukte 1500 totalt på hamster, bur, mat osv... Etterhvert fant vi ut at det var en jente, hvilke rettigheter har jeg da? Siden jeg skulle ha en gutt, kan jeg få igjen pengene? eller?? Takker for svar! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 hva betyr det om det er en gutt eller jente, annet enn at de bekrefter inkompetanse hos enkelte dyreforhandlere..? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Med mindre den skulle brukes til avl synes jeg ikke dette er rare mangelen. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hunner er mye mer renslige en hanner så jeg synes du kom godt ut av det Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Ber han om en hann så skal han få en hann. Du vil antageligvis få levert den tilbake i dyrebutikken. Men kanskje det var skjebnen at nettopp du skulle bli eier av denne lille hamster hunnen. Skal den ikke brukes til avl så hadde jeg aldri hatt hjerte til å levere den tilbake. Lenke til kommentar
savage3 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg Har overhodet ikke hjerte til å levere tilbake verdens snillleste og fineste hamster. Skal ikke brukes som avl eller noe sånt, bare et koselig kjeledyr. Kunne jeg ha krevd tilbake pengene? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Synes du det høres rimelig ut at du skal få tilbake pengene uten at de får hamsteren? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg Har overhodet ikke hjerte til å levere tilbake verdens snillleste og fineste hamster. Skal ikke brukes som avl eller noe sånt, bare et koselig kjeledyr. Kunne jeg ha krevd tilbake pengene? Hvor kan du kjøpe noe, heve kjøpet; og likevel få beholde varen? Hvorfor gjøre noe deal utav det? Du har jo fått et flott kjæledyr som du er glad i. Kan vel umulig ha betalt mye for hamsteren heller? Jeg mener jeg betalte kun 200 kr for to rotter. Lenke til kommentar
savage3 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Hallo!! det er noe som heter bur, mat osv hamsteren kosta bare 150. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Slik jeg ser det så må du returnere hamsteren for å få igjen pengene, slik som ved alle andre handler. Lenke til kommentar
Tay Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg Har overhodet ikke hjerte til å levere tilbake verdens snillleste og fineste hamster. Skal ikke brukes som avl eller noe sånt, bare et koselig kjeledyr. Kunne jeg ha krevd tilbake pengene? Så hvorfor skal du ha pengene tilbake da? Siden du nå er fornøyd med hamsteren din , som er ei jente.. så jeg syns ikke du skal få pengene igjen med mindre du leverer hamsteren tilbake.. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hallo!! det er noe som heter bur, mat osv hamsteren kosta bare 150. hallo..? Jeg kjøper noen dagligvarer, som egg, løk, melk, og epler, og spør i fiskedisken etter torsk. Jeg får ved en feiltakelse laks, men glemmer å sjekke det før jeg kommer hjem. Kan jeg da komme tilbake til butikken, og kreve pengene tilbake for alle varene jeg kjøpte, og likevel beholde både eggene, løken, melken, eple óg laksen? For det er jo i prinsippet det du spør om her. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Du kan sikkert få byttet hamsteren i en gutt. Hvis du leverer den tilbake kan du få pengene igjen siden du ikke fikk det du skulle ha. Men og både beholde hamsteren og kreve penger er jo urimelig. Slike feil kan skje, selv om det selvsagt ikke burde skje. Men bur og annet utstyr har da ikke noe med denne saken og gjøre?? Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hunner er mye mer renslige en hanner så jeg synes du kom godt ut av det Men hanner er som regel mindre aggressive enn hunner Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 hva betyr det om det er en gutt eller jente, annet enn at de bekrefter inkompetanse hos enkelte dyreforhandlere..? Da jeg kjøpte hamsteren min visste de ikke hvilket kjønn det var. Det var det samme for meg, for jeg ville bare ha en koseklump ^^ Etter litt googling fant jeg ut at det var en gutt. Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hallo!! det er noe som heter bur, mat osv hamsteren kosta bare 150. Så da vil du ha igjen pengene for bur og mat? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det kan kanskje også sies at "feil" kjønn på smågnagere er såpass vanlig at det ikke burde utløse noen reklamasjonsrett. Det er sånt man kan forvente. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Kan du forklare hvorfor kjønnet har noe å si? Da mener jeg, hvilke faktiske konsekvenser mener du det får? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Han hadde allerede innredet barnerommet i blått. 1 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 snartenkt: Jeg er ikke så godt kjent med hamster, men mange dyr har ulik oppførsel alt etter kjønn. Rotter f.eks: Hunrottene er mindre og veldig aktive, mens hanrottene er latere, større og markerer seg oftere, men trives mer i ro på et fang enn den gjengse hunrotte. Det kan også ha stor betydning hvilket kjønn en får, dersom en har dyr fra før av. Likevel, jeg hadde aldri hatt hjerte til å bytte et kjæledyr fordi jeg skulle fått feil kjønn. Unntaket måtte vært dersom det skulle blitt fare for uønskede unger. Da bryr du det ikke om livet men en overflatisk forskjell, og jeg mener at, alt etter omstendighetene, en ikke burde fått holde dyr. Når du kjøper et dyr, vil du uansett ikke få fullt overblikk over dyrets væremåte og oppførsel. Det er en del av å ta vare på et annet liv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå