Kris Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det er greit. Hvilket utstyr skal testes? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Det blir vel et assortement av Canon og Nikon objektiver med diverse filtere. Lenke til kommentar
arela Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Måtte det klirre og single godt på torsdag Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 forslag til test: få tak i et rør - type takrenne/avløpsrør i passende diameter. Slipp objektiv gjennom røret mot spiss stein/spiker e.l. med og uten uv filter. På denne måten bør det være mulig å gjenskape fallhøyde/kraft/hastighet/treffpunkt forholdsvis nøyaktig. Har forøvrig et gammelt konica hus med 50mm + uv filter som kan doneres til test. Objektivet er modifisert så det også passer på 4/3 slik at det kan testes etter at det har gjennomgått falltest/whatever. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Du er hjertelig velkommen. Vi kommer tilbake med mer info i løpet av morgendagen. Funnet ut når og hvor? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Funnet ut når og hvor? Planen er 20:00, hvor er det verre med - sist gang var vi ute på Strand - der er det steiner og sjøvann - fint til diverse tester. Men akkurat nå kan det se ut som om det blir regn i morgen kveld. I såfall synes jeg at vi skal utsette det. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Kanskje best å utsette det hvis det blir regn, ja. Men kunne jo testet hvordan ikke-værtettede objektiver tåler regnvann? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Kanskje best å utsette det hvis det blir regn, ja. Men kunne jo testet hvordan ikke-værtettede objektiver tåler regnvann? Det er forsåvidt en interessant test. Men den kan vente til senere. Regn gjør ting mer knotete og jeg er ikke kompatibelt med slikt vær. Vi kan ta en status i morgen ettermiddag (2-3 tiden) Da kan værbildet være helt anderledes. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 På yr ser det ut til at det skal være tiltagende regn utover dagen. Ser ikke så lovende ut. For min del kan fredag også fungere. De er spådd mye bedre vær da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Fredag er en god dag kveld for min del også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Det ser fortsatt utrygt ut i kveld. Skal vi gå for fredag kveld i stedet ? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hadde vært fint å ta det i kveld - planlegger en litt lang dag på jobb i morgen, mens jeg uansett må gå tidlig i dag... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Hadde vært fint å ta det i kveld - planlegger en litt lang dag på jobb i morgen, mens jeg uansett må gå tidlig i dag... Vet du om et sted under tak vi kan bruke? I såfall er vi ikke væravhengige. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Passer best i dag for meg også. Det har ikke regnet hittil i dag selv om yr har sagt at det skulle det, så kan hende det ikke kommer så mye. Men er det så farlig med litt vann da, tomsi? Du tåler vel litt? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Passer best i dag for meg også. Det har ikke regnet hittil i dag selv om yr har sagt at det skulle det, så kan hende det ikke kommer så mye. Men er det så farlig med litt vann da, tomsi? Du tåler vel litt? Får vel ta med regntøy osv. Men har ikke vanntett videokamera ... Har du bil eller skal du hentes på en passende buss/tog holdeplass? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Kan filme med D300s, det tåler vel litt regn. Togstasjon hadde vært fint. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Kan filme med D300s, det tåler vel litt regn. Da er jo det problemet løst Togstasjon hadde vært fint. Sandvika stasjon er på veien for meg. Så si ifra når toget er der; så står jeg og venter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Når på Sandvika? Kommer du fra Oslo, så er det et tog som ankommer ca 19:42. Jeg kan stå utenfor Narvesen. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 19:48 er toget mitt i Sandvika. Hvordan skal jeg finne deg? Pleier å være en del der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå