Gå til innhold

Høytaler Program


Anbefalte innlegg

Audax har noen gullbelagte piezodiskanter som låter knallbra. Brukes i høytaler til 250 000 kr og vel så det.

Gullbelagte diskanter, hva skal det være godt for?

 

Husker ikke helt hva gullet skulle være godt for. Tror det var noe med at den skulle være myk pga noe gass som ekspanderte eller noe. Uansett så regnes det for å være en av verdens lydkvalitetsmessige beste diskanter.

Den er ikke så veldig dyr heller ca 1500 kr, men den må deles veldig høyt, over 6 khz. Så den brukes som regel i 4 veis konstruksjoner.

Den ser jo bra ut da!

tweeter.gif

hd-3p.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm..... dei sko hatt kit til center på ljudia... Whopass blir det som

du fåreslo bra eller?

Tja, det blir en annen klangkarakter i senterkanalen, men jeg slik jeg tolker din smak, så tror jeg ikke du kommer til å bry deg særlig om det. Det er allerede ganske mye som ikke er helt optimalt.

 

Men en ting bør du tenke over, senterkanal er unødvendig (og gjør lyden dårligere) hvis du er alene når du ser på film. Men er man 3 eller flere er det nødvendig med senterkanal for at alle skal få best mulig utbytte.

Lenke til kommentar
Sound-Modded e bare ein rik kødd. Bruge allt for mye tid inne op forumet. Må heller gje peng te meg hehe eid?

Og du er hans late, fattige og onde tvillingbror? :D

Folk som kjøper kit fra ljudia er vel ikke spesielt rike? :-?

Hadde han kjøpt B&W Signature 800, så hadde han vært rik.

Lenke til kommentar
hehe han er ikkje min bror enn i klassen  

som har litt fritisproblem og e misunte på  

anlegge mitt. Hmm jeg vil ha full 5.2  

hjemmekino.. hmm???

Du får full surround uten senterkanal. Det heter dessuten 5.1 uansett hvor mange subber du har. 5.2 er noe tull som butikker bruker i markedsføringen. Egenlig bare svindel.

Lenke til kommentar
hmm pleier å vera mange folk når vi ser film altså.

Men vist eg skulle hatt center så vil eg ha me samme

klang og slikt. ke skal eg gå får?

Ja, da kan det være kjekt med senterkanal. Det beste ville være å bygge en gx-12 og bruke den som senter. Hvis du har plass. Ellers tror jeg zachry settet ikke er så veldig dårlig kompromiss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...