Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en p2(400mhz) med win2000 proff instalert. Og jeg må innrømme at jeg synes at den fortiden er mer stabil en mitt andre intel system med win xp. er det sånn at intel cpu er mer stabilt når det kjører win2000? Eller er det chipset som gjør det så stabilt(det berømte 440bx) I hverfall vurderer å bytte over til win 2000 på den andre maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenkte når jeg så utstyrslisten din var; har du stor nok strømforsyning? Dersom den er for liten, eller sliter når du belaster litt kan du nok oppleve systemet som ustabilt. Ellers er det vel bare å prøve med w2k, mange opplever at w2k er mer stabilt, men min erfaring er at forskjellene er svært små og at stabilitetsproblemet ofte er hardware relaterte.. F.eks kan du også sjekke om kjøleribber og strømfosyning ikke er pakka med støv og den slags ting.

Lenke til kommentar

det pussige er at jeg byttet kjøpte ny strømforsyning om onsdag enermax 431w.....men vifta var det noe galt med..så jeg fikk den bytta, ble anbefalt av han i butikken en strømforsyning fra enermax hvor man kunne justere viftene i strømforsyning fra en viftesatyring....den en del billigere, stusset på det på veien hjem da jeg oppdaget at strømforsyningen var på 350W..mitt gamle var på 360w.

Lenke til kommentar

Som sagt, det kan være at 350W er litt for lite, du har tross alt 3 HDer og 3 stk CD/DVD enheter.. HDer suger vel opp mot 50 watt på det meste, det samme gjør vel CD/DVD enheter(jeg er ikke helt sikker på dette)? +at du har en CPU som trekker gode 70watt(husker ikke helt for P4 2.4) og et Radeon skjermkort som også krever sitt + annet dilldall(vifter, hk etc etc). Hadde jeg vært deg ville jeg tatt med meg den strømforsyningen han prakka på deg og bedt om å få bytte den i en større(min 400Watt).

Du kan jo prøve å koble fra en HD + 1-2 av DVD/CD enhetene for å se om det blir bedre. Blir det bedre, vet du at det er PSU som er for liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...